Gwoli wyjaśnienia, nie chcę robić z tego manuala swapu. Bo albo ktoś ma pojęcie o mechanice albo go nie ma. Więc bzdurne dla mnie jest opisywanie co gdzie i jak odkręcić. Wydaje mi się że opis jaki silnik pasuje i jakie przeróbki są wymagane dla kogoś średnio zaawansowanego w zupełności starczą. Nakierowanie gdzie co znaleźć jest mile widziane gdyż różne modele miały różne miejsca ukrycia pewnych części.
Swapologia mercedes w124/w201
Pominę temat zawieszeń, wałów i mostów gdyż każdy ma inną filozofię w tym temacie. Najlepiej jednak zawsze przekładać te elementy z auta dawcy lub auta z takim samym motorem. Oczywiście należy pamiętać że wraz ze wzrostem mocy musi bezapelacyjnie wzrosnąć skuteczność układu hamulcowego- należy go wzmocnić! Jeśli zaznaczam że przeniesienie napędu jest bliźniacze to znaczy że elementy z mniejszego motoru pasują do większego.
Przy założeniu posiadania kompletnego silnika.
Silniki Diesla
om601 200d => om 602 250d nie wymaga przeróbek blacharskich skrzynia pasuje od om601 tak jak i most. Wymagana wymiana automatu świec. Swap łatwy. (Przeniesienie napędu bliźniacze). Podobnie z TURBO
om601 200d => om603 300d wymagana wymiana skrzyni, automatu świec, chłodnicy. Swap średnio skomplikowany. Podobnie z TURBO
m102, m103 => om601, om602, om603 wymiana skrzyni, wiązki silnika, pompy paliwa, przewodów paliwowych (najlepiej całego baku). Swap skomplikowany.
Silniki Benzynowe
m102 z 1.8=>2.0=>2.3 swap łatwy plug and play, powinno się wymienić ECU choć podobno na tych od mniejszych pojemności silniki też pracują. (Przeniesienie napędu bliźniacze)
m103 z 2.6=>3.0 swap łatwy plug and play play, powinno się wymienić ECU choć podobno na tych od mniejszych pojemności silniki też pracują. (Przeniesienie napędu bliźniacze)
m102 => m103 przeróbka pasa przedniego. Wymiana skrzyni biegów. wiązki silnika, sterownika silnika, modułu zapłonu znajdującego się na nadkolu obok ABS, przekaźników które są podpięte do wiązki za aku.. Do tego chłodnica, oraz pompa paliwa. Swap średnio skomplikowany
Silniki M103 Brabusa i przypuszczalnie AMG są swapowalne w ten sam sposób co cywilne M103
M102, M103, =>M111 potrzebne będą kompletna wiązka, silnik, skrzynia, układ paliwowy (końcówka przy listwie wtryskowej). Przy M102 możliwe że będzie trzeba pokombinować przy pasie przednim. Swap średnio skomplikowany.
M104=>M111 wydaje mi się że analogicznie jak przy swapie wyżej jednak nie dam gwarancji- brak info.
Silniki V8
Swapy które wymagają ogromu przeróbek, cięcia, gięcia, kombinacji, dorabiania, przerabiania i głowienia się. Takie swapy to swapy na silniki V8. Mając auto wyjściowo w manualu od razu darujmy sobie takie zabawy. Najpierw trzeba przerobić auto na automat.
Dodatkowo silnik V8 wymagają dorobienia łap, wykonania dodatkowego miejsca w komorze silnika, pozatym zrobienia na nowo kompletnego wydechu, przeróbek wiązki elektrycznej itd. Szlak w sumie przetarty jednak jeszcze całkowicie nieodkryty. Odkryto jedno- nie będzie tanio, nie będzie łatwo, nie będzie szybko. Do swapu wymagany jest: silnik, skrzynia, wiązka, chłodnica, dobrane zawieszenie i układ jezdny- trzeba kombinować. Silnik m117 posiada ke-jeta = będzie łatwiej.
W dużej mierze pomogli mi Kudłaty i SKMH z innych forów MB za co dziękuję.
Gdyby ktoś miał jakąś przydatną wiedzę dotyczącą innych silników proszę się podzielić.
6
316 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 06 stycznia 2011 - 23:28
#2
Napisano 06 stycznia 2011 - 23:48
A jak wygląda sprawa wydechu? robiąc np. Swap z silnika 4cylindrowego na 6cio cylindrowy
#3
Napisano 07 stycznia 2011 - 00:46
Przypuszczalnie wymiana pierwszej części tzn dwururki.
#4
Napisano 19 stycznia 2011 - 17:14
Witam.A jak to wygląda z w124 2.0D i w202 2.0D ?
Jaka różnica w silnikach?Jak inne części w/w aut?
Jaka różnica w silnikach?Jak inne części w/w aut?
#5
Napisano 19 stycznia 2011 - 18:47
prawdopodobnie plug&play w124 i w201 jezeli są podobne rocznikowo mają identyczne jednostki om601 chyba że jeden miał automat i nivo i wkładamy silnik z manuala bez takich bajerów wtedy może być problem z pompą wtryskową
#6
Napisano 19 stycznia 2011 - 22:00
Dzięki tylko,że ja posiadam w202 a nie w201.Sprowadziłem za grosze anglika z silnikiem 2.0D i tylko końcówka numeru silnika jest różna od mojego w w124.To są silniki om 601 2.0D
#7 Gość__
Napisano 20 stycznia 2011 - 10:59
A jak sie ma przelozenie m111 2.0 na 2.2? Plug and play i ognia? Niby tylko 14 kucy, ale jak nie sprzedam auta to chyba zapodam cos takiego zwlaszcza, ze taki motorek za grosze mozna dostac. Aha czy warto sie tym zajmowac dla tych 14 koni?
#8
Napisano 01 lutego 2012 - 17:00
Moge okazyjnie kupic 2.6 ze skrzynią automatyczną. Posiadam u siebie aktualnie 1.8 z manualem.
informacje na temat swap M102->M103 już mam. Pytanie brzmi jak będzie wyglądał temat ze skrzynią biegów? Dużo zabawy? Jak ma się do tego wał i most?
informacje na temat swap M102->M103 już mam. Pytanie brzmi jak będzie wyglądał temat ze skrzynią biegów? Dużo zabawy? Jak ma się do tego wał i most?
#9
Napisano 01 lutego 2012 - 17:08
Inny zamach, inne sprzęgło...wał też pewnie ma inną długość. most moze zostać, kwestia czy zrobisz wyścigówkę czy traktor
#10
Napisano 01 lutego 2012 - 21:37
plus jest taki, że silnik jest ze skrzynią czyli sprzeglo i kolo zamachowe też w cenie i to 500pln na dodatek wymienione zostaly panewki i łańcuch rozrządu. chyba bede musial jeszcze kupic chlodnice skrzyni biegow tak? Czytałm cos o jakichs podciśnieniach i innych gadżetach jak kick down. Pedały będzie trzeba wymienić coś jeszcze? Jeśli nie występują komplikacje na ile dni roboczych przewidujecie taką operacje? Mieszkam w Warszawie, a warsztat własny mam w Lublinie i musiałbym to pocisnąć jednym ciągiem.
Sorry za trucie ale zielony jestem trochę w samochodach.
Sorry za trucie ale zielony jestem trochę w samochodach.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
W124 e500/500e dyskusja |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lolek0 |
|
||
Dyskusja o naprawie siłowników Nivo |
HydePark | Kamylek |
|
|
|
Luźna dyskusja o prezentacji aut "dotkniętych" przez czas |
HydePark | Lord Zekanda |
|
||
[w124] Wolna wtyczka pod nogami pasażera |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Maad |
|
||
TURBO - PODKRECANIE - DYSKUSJA |
HydePark | MaczuS |
|