Skocz do zawartości

Forum Mercedes 201-124 Lepsze niż klub!!! używa plików cookies. Przeczytaj Politykę Prywatności aby uzyskać więcej informacji. Aby wiadomość ta więcej się nie wyświetlała proszę klikąć przycisk:    Wyłącz

[w201] 190 BRABUS x2


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   molni89


  • Postów: 365
  • Na forum od: 28 paź 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie

Napisano 02 październik 2009 - 15:35

190 by Brabus. Były dwie wersje 3,6s oraz 3,6-24

Dane techniczne:

Wersja: 3,6s
Rok: 1988
Moc: 200kW /268km i 365Nm
0-60mph: 6,3s
V-max: 160mph

Wersja: 3,6-24
Rok: 1989
Moc: 210kW/ 282km i 382Nm
0-60mph: 5,8s
V-max: 169mph

Pierwsze zdjęcia przedstawiają 3,6s
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

oraz wersja 3,6-24

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Dołączona grafika Dołączona grafika

#2 Offline   EssiRS


  • Postów: 5562
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 03 październik 2009 - 14:21

molni89, masz więcej informacji na temat tych samochodów?

#3 Offline   molni89


  • Postów: 365
  • Na forum od: 28 paź 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie

Napisano 03 październik 2009 - 17:42

mam




Tylko w języku angielskim jak coś mogę wkleić artykuł

#4 Offline   consol85


  • Postów: 1040
  • Na forum od: 12 cze 2007
  • Miejscowość: Przyjazń PL, Tingerup DK

Napisano 04 październik 2009 - 10:46

no to na co czekasz wklejaj :D

#5 Offline   molni89


  • Postów: 365
  • Na forum od: 28 paź 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie

Napisano 04 październik 2009 - 11:45

Brabus 190E 3.6S Leichtbau (Light weight)

Dołączona grafika
Brabus 190E 3.6S Leichtbau. It was based on Mercedes 190E with 6 cylinders 2.6L engine. Mercedes Benz 190E or the "Baby Benz" was the most popular model of the Mercedes range from the middle of 80's to the begining of the 90's. Good performance and moderate price (it was almost 2 times cheaper than the top model of the range- 190E 2.5 -16) made this 6 cylinder modification the most attractive for the sporty driving oriented Mercedes drivers and almost all tuning companies offered their interpretations (including engine conversions from 2,8 to 3,6 L) of the car.


So what's so special with the Brabus 190E 3.6S Leichtbau?

Dołączona grafika
Top of the cylinder head coloured in red- typical Brabus. Additional instruments for the control of oils temperature.

First off all, it was the most powerful naturally aspirated "Baby Benz" using the M103 engines. (with 2 valves per cylinder) (later Brabus, Hagmann and Lower presented 190E conversions with the M104 (24V) engine swaps- but about them next time maybe) Brabus offered 3.6 L conversions for almost all Mercedes range- from the little 190E to the top offroader 300GE. Those conversions brought 245 horse power for the engines without catalyst converters and 239 hp for those with the catalysts. But for this very special model, Brabus made even more job- the compression ratio of engine was raised from the 10:1 to 10,5:1, sharper camshafts with new timings were instaled. As well as the bigger valves, sport exhaust system with sport exhaust manifold and spark plugs which could displace the heat from the engine better. It resulted in the max power of 272 horse power and max torque of 365 nm.

Secondly, it was the fastest also. Acceleration times for the standard sprint from 0 to 100km/h measured by various auto magazines took 5,9- 6,4 seconds. And 22,9 - 23,5 seconds for the sprint from 0 to 200 km/h (for the comparison- Hagmann 190E with the bored to 3.4L M104 swaped engine (300 hp and max torque of 390nm ) couldn't do any better- 6,3 and 24,4 seconds) Not only engine, but also 40 percent lock limited-slip differential which gave the car excellent traction, helped little Brabus to achieve those stunning numbers. As well as the large and wide (but light) Monoblock 1 alloy wheels.
Dołączona grafika
Picture shows all 3 coolers- one in the rear spoiler and two in the front of the radiator.


Furthermore, it had few very interesting and extraordinary technical solutions. 3 additional oil coolers to prevent overheating were instaled- one for the engine, one for the gearbox and one for the rear axle. The last one found it's place in the rear spoiler of the car!

And finally, it was the only one lightweighted 190E Merc, I have ever seen. It weighted 130 kg less than the basic car. This was achieved by removing rear seats, exchange of the front seats to the sporty extra light kevlar seats which weighted only 2,5 kg each. What is more, electrical soon roof, electrical windows, the mechanism for the heating of front seats and even radio were removed. The cabin of the car was stiffened by roll cage of aluminium.

Dołączona grafika
2 kevlar seats in front and aluminium roll cage in the back


With all those modifications Brabus "Baby Benz" managed to take the Hockenheim track's little lap in 1.19,8 minutes (for the comparo- Hartge BMW 325i with the from M5 swaped and 286 horse powered engine- 1.23,6 mins)

As far as i know only one or two Brabus 190E 3.6S Leichtbau cars were made. Not surprising, when you see the price- more than 125000 german marks! And that was the cause why trackday lovers preffered cheaper BMW M3 modified by various tuners. BMW M3 had one more argument- it had 2 doors (like every real sport car)

Today, however, Brabus 190E 3.6S Leichtbau remains one of the most interesting Brabus models from the 80's. The only one succesfull attempt to make "Baby Benz" a true racing car still legal for daily drive on the public roads.

#6 Offline   EssiRS


  • Postów: 5562
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 04 październik 2009 - 20:17

molni89, :P Oby więcej takich artykułów w tym dziale :)

#7 Offline   molni89


  • Postów: 365
  • Na forum od: 28 paź 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie

Napisano 13 czerwiec 2010 - 18:32

odgrzebie kotleta

Prezentacja auta FILM



enjoy

#8 Offline   consol85


  • Postów: 1040
  • Na forum od: 12 cze 2007
  • Miejscowość: Przyjazń PL, Tingerup DK

Napisano 13 czerwiec 2010 - 19:52

tu jest filmik tej drugiej z 12 zaworowym silnikiem


#9 Offline   erabea


  • Postów: 19
  • Na forum od: 09 lip 2010
  • Miejscowość: trn/erato-error
  • Drugi Mercedes:w201 2.3e 16v
  • Trzeci Mercedes:e320ce 95r

Napisano 13 lipiec 2010 - 19:17

niezłe pociski!!!!

#10 Offline   Kolica


  • Postów: 83
  • Na forum od: 03 lip 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 15 czerwiec 2011 - 10:21

Pociski są :zeby: Dlatego dostały przezwisko Bahn Stormer :ok: W linku znajdują się dodatkowe zdjęcia i opisy.
http://www.europeanc..._36s/index.html