Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Dyferencjał - naprawa



96 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   merc80


  • Postów: 129
  • Na forum od: 02 gru 2009
  • Miejscowość: gniezno
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 300TE 4matic 88r.
  • Trzeci Mercedes:S212 E350 4matic 00r.
  • Inne auto:W126 500SEC 1991r.

Napisano 28 lutego 2010 - 16:58

roxa akurat tego jestem pewien-rozmawialem z wieloma fachowcami zanim ruszyłem do warsztatu-w moim przypadku tzn most z asd nie ma róznicy w długości półosi-mała głowka ma poszerzoną flanszę trzeba tylko pamietać o srednicy . co do wieloklinu to na bank jest taki sam w kazdym moscie-moze jedynie byc troszkę dłuzszy most w calości -ale to da sie wyregulować na fasolkach na podporze wału. jak narazie most pieknie sie sprawuje - przy okazji wymiany mostu polecam wymienę tulejek -jesli most nie ma luzów to one są odpowiedzialne za pukanie z tyłu podczas puszcania sprzęgła.
pozrawiam



#22 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 lutego 2010 - 22:38

merc80 napisał:

w długości półosi-
pisałeś o długości mostu nie jego szerokości.... ale i tak się mylisz bo są różne długości i grubości półosi... poważnie

merc80 napisał:

co do wieloklinu to na bank jest taki sam w kazdym moscie
Haha :ok: To zapraszam do mnie z suwmiarką, bo akurat mam mały i duży na podwórku tak że można się zdziwić :wpysk:

merc80 napisał:

moze jedynie byc troszkę dłuzszy most w calości -ale to da sie wyregulować na fasolkach na podporze wału.
Większa długość mostu wymaga krótszego wału pędnego, więc jak kolego chcesz regulować długość wału jego podporą :spokoj: do tego trzeba by się pokusić o przesunięcie mocowania silnika i skrzyni biegów do przodu :hahaha: żartowałem :jump:

#23 Offline   merc190


  • Postów: 39
  • Na forum od: 16 cze 2009
  • Miejscowość: Kutno

Napisano 12 kwietnia 2010 - 12:21

witam chcialbym powrocic do tematu posprawdzalem wszystkie gumy itp itd i to nie one to powoduja ten stuk i szarpniecie na kanale na wrzuconym luzie poruszajac walem mozna go przekrecic o jakies 10 15 stopni czego moim zdaniem nie powinno byc bo jest za duza roznica wrzucajac wsteczny z jazdy do przodu wal sie przekreca o te 15 stopni i dopiero sie zapiera z puknieciem i porusza kolo w druga strone . da sie jakos ten luz zlikwidowac ?

#24 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 12 kwietnia 2010 - 14:30

merc190,
Stawiam na przeguby elastyczne wału lub/oraz luz na półosiach, na moście taki duży luz jest nie możliwy.
nie masz daleko, podjedź przy okazji to obejrzymy :jump:

#25 Offline   merc190


  • Postów: 39
  • Na forum od: 16 cze 2009
  • Miejscowość: Kutno

Napisano 27 kwietnia 2010 - 12:52

gumy elastyczne moze sa tam w jakims stopniu zuzyte i je wykluczam raczej ale ten luz wystepuje nagram filmik i zapodam .przyznam sie tez ze niestety sprzet nie byl delikatnie eksploatowany :roll:

[ Dodano: Wto Kwi 27, 2010 13:52 ]
podaje filmiki .test robiony na luzie 1 kolo w gorze
film 1: http://w329.wrzuta.p...VwmAXZ/dscn2142
film 2: http://w329.wrzuta.p...88jHh/dscnuruhu

#26 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 kwietnia 2010 - 13:09

merc190,
Masz duży luz w moście, podejrzewam że wszystkich zębów nie ma, bo inaczej nie ma możliwości takiego luzu.
Na opuszczonym samochodzie jeszcze sprawdź luz kręcąc półosiami. Tutaj tez pewnie będzie tochę

#27 Offline   merc190


  • Postów: 39
  • Na forum od: 16 cze 2009
  • Miejscowość: Kutno

Napisano 27 kwietnia 2010 - 16:35

osie ani drgna gdy samochod stoi na ziemi jedynie wal sie rusza .narazie bede jezdzil ale wymienic jednak trzeba caly most :hmm:

#28 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 30 kwietnia 2010 - 07:10

merc190 napisał:

wymienic jednak trzeba caly most :czerwona:
Myślę że prędzej czy później i tak cię to nie ominie... Lepiej szukaj już i wymień zanim mechanizm różnicowy padnie zupełnie, swoją drogą można by zajrzeć do środka i zbadać gdzie jest przyczyna takiego luzu :mrgreen:

#29 Offline   pfilipiuk


  • Postów: 107
  • Na forum od: 20 kwi 2009
  • Miejscowość: Legionowo

Napisano 07 maja 2010 - 12:46

jestem po wymianie mostu.
założyłem taki jaki był.
jest cicho nie ma luzów jest ok. wymieniłem łącznik i wszystkie poduszki mostu.
kupiłem na allegro.
polecam gości.
jeżeli kogoś interesuje od kogo to podam telefon i login na emila.

#30 Offline   wojtass4


  • Postów: 111
  • Na forum od: 13 sie 2009
  • Miejscowość: Skarżysko-Kamienna

Napisano 07 maja 2010 - 20:57

Jeśli jesteś zadowolony to myślę że możesz podać te dane na forum publicznym ;-)
Jakbyś nie był zadowolony to chyba tym bardziej :roll:








Podobne tematy Zwiń