Skocz do zawartości




Zaloba narodowa


32 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 26 lipca 2007 - 18:05

Essi, tu nie chodzi żebym ja sie czepiał Ciebie. Broń Boże ;)
Ale sam wiesz jak to u nas jest.
W tym całym balaganie ktoś musiał się wykazać bo przecież służby francuskie prowadzą śledztwo. Rozumiesz o co mi chodzi?
To przedsiębiorstwo przewozowe do tej pory miało super renomę. Az tu nagle....



#22 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 27 lipca 2007 - 16:53

EssiRS napisał:

Cytat

Kto tak naprawde zawinil to sie okaze. Nie mozna tez zwalac calej winy na osobe ktora nie moze sie teraz bronic.

Wjechał na ową drogę bez potrzebnego zezwolenia, więc o czym gadać. Jeżeli nie czuł się na siłach prowadzić auto w takich warunkach mógł poprosić zmiennika aby to zrobił. Jak się okazuje prawo jazdy miał kilka miesięcy, więc doświadczenie mizerne w prowadzeniu autobusu tym bardziej że dzisiejsze autobusy potrafią dość szybko jeździć... Poczekajmy na opinię biegłych, okaże się czy auto miało dodatkowy hamulec (hamowanie spalinami).
Pamiętajmy że siedzący za kółkiem odpowiada za pojazd i pasażerów, a takie tłumaczenie jak słyszę w telewizji że przewodniczka kazała mu tamtędy jechać jest po prostu śmieszne.

Trochę z innej beczki, ale również w temacie wypadkowości.
Wczoraj około południa na trasie Busko - Kraków mój kolega wyprzedzał Omegą na łuku drogi Tira i sypnął czołowo z Fiatem cienko-cienko. Efekt dwoje ludzi z cienkiego nie żyje... Załatwił się na cacy - pewnie z 10 lat dostanie :ok:

#23 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 27 lipca 2007 - 17:00

RobE124, no jak wyprzedzał na łuku to gratulujemy :bumbum:

#24 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 lipca 2007 - 17:40

RobE124 napisał:

okaże się czy auto miało dodatkowy hamulec (hamowanie spalinami).
Oprocz hamulca silnikowego (spalinami) dzisiejsze autobusy i ciezarowki maja takze tzw. retarder czyli spowalniacz montowany na moscie napedowym zawierajacym olej odpowiedniej gestosci... na gorskiej trasie bez takiego urzadzenia trzeba sie bardzo starac, zeby nie przegrzac hamulcow...
Mialem kiedys okazje zaobserwowac prace tego urzadzenia jedac w autobusie, ktorego kierowca non stop uzywal go w normalnej jezdzie zamiast hamulcow i gdyby nie to ze siedzialem obok niego (autobus sluzbowy :ok: ), to bym nie zauwazyl, ze nie uzywa pedalu hamulca tylko dzwigni przy kierownicy, ktorej polozeniem reguluje sie sile hamowania retardera... Zauwazcie jak to oszczednosc okladzin hamulcowych, a i hamowanie jest bardzo plynne i bardzo rzadko powoduje blokowanie kol (nie wiem czy retarder wspolpracuje z ABSem)...

Oczywiscie w sytuacjach awaryjnych wskazane jest uzycie hamulca zasadniczego

#25 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 27 lipca 2007 - 17:47

RobE124 napisał:

Pamiętajmy że siedzący za kółkiem odpowiada za pojazd i pasażerów, a takie tłumaczenie jak słyszę w telewizji że przewodniczka kazała mu tamtędy jechać jest po prostu śmieszne.
Naiwne to jest wlasnie myslenie ze kierowca ma najwiecej do powiedzenia, bo znajac realia w naszym kraju to jest "albo jedziesz, albo wylatujesz". No ale ja tam nie chce roztrzasac tego tematu, bo bez wzgledu kto byl winny wypadku sie nie cofnie...

#26 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 lipca 2007 - 17:56

EssiRS napisał:

znajac realia w naszym kraju to jest "albo jedziesz, albo wylatujesz".
Bo ludzie wciaz stawiaja wlasne zachcianki ponad obowiazujace przepisy... gdyby przestrzegali przepisow i zasad nie byloby tej tragedii, i ktokolwiek byl tu winien, to jest fakt niezaprzeczalny...

#27 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 27 lipca 2007 - 18:09

W wielu krajach zachodnich jest tak (ja bylem swiadkiem w szwajcarii) ze gdy kierowca przekroczyl predkosc dopuszczalna, pasazerowie wstali i kazali zmienic kierowce, bo oni z wariatem nie chce jechac. Ta sytuacja miala miejsce gdy autobus jechal 80km/h na 50km/h. U nas kazdy sie cieszy jak kierowca szybciej jedzie, bo szybciej bedzie na miejscu...

Tez jestem zdania ze to kierowca powinien brac cala odpowiedzialnosc za to jak jedzie i jak szybko, ale niestety tak jeszcze u nas nie ma. Nie wspominajac juz o przemeczonych kierowcach (naszczescie coraz rzadziej)

#28 Offline   piotrek_124D


  • Postów: 448
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Omega 2,5v6 98 rok pb/lpg

Napisano 27 lipca 2007 - 21:10

ale to mozna latwo sprawdzic od tego sa tachografy http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/happy17.gif one pokazuja jaka predkoscia jechal kierowca czy jakies przerwy robil

#29 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 27 lipca 2007 - 22:06

piotrek_190E napisał:

ale to mozna latwo sprawdzic od tego sa tachografy

No tak, niby są ale to przecież Polska... :ok:

Co do spowalniaczy to chyba są montowane przy wyjściu ze skrzyni. Stosowane są dwa typy: hydrokinetyczne i elektromagnetyczne.
Retarder nie współpracuje z ABS, gdyż nie powoduje on blokowania kół. Można w niego doposażyć właściwie każdy pojazd, wadą jest masa urządzenia dochodząca do 400kg (zależnie od mocy).

Trochę teorii

#30 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 lipca 2007 - 23:18

RobE124 napisał:

Retarder nie współpracuje z ABS, gdyż nie powoduje on blokowania kół. Można w niego doposażyć właściwie każdy pojazd, wadą jest masa urządzenia dochodząca do 400kg (zależnie od mocy).
Właśnie na to liczyłem, że ktoś będąc zaciekawionym, zada sobie trudu, by wygooglować temat i się dokształcić http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/jump.gif