Essi, tu nie chodzi żebym ja sie czepiał Ciebie. Broń Boże
Ale sam wiesz jak to u nas jest.
W tym całym balaganie ktoś musiał się wykazać bo przecież służby francuskie prowadzą śledztwo. Rozumiesz o co mi chodzi?
To przedsiębiorstwo przewozowe do tej pory miało super renomę. Az tu nagle....
0
Zaloba narodowa
Rozpoczęty przez ksenio, lip 23 2007 06:55
32 odpowiedzi w tym temacie
#21 Gość__
Napisano 26 lipca 2007 - 18:05
#22
Napisano 27 lipca 2007 - 16:53
EssiRS napisał:
Cytat
Kto tak naprawde zawinil to sie okaze. Nie mozna tez zwalac calej winy na osobe ktora nie moze sie teraz bronic.
Wjechał na ową drogę bez potrzebnego zezwolenia, więc o czym gadać. Jeżeli nie czuł się na siłach prowadzić auto w takich warunkach mógł poprosić zmiennika aby to zrobił. Jak się okazuje prawo jazdy miał kilka miesięcy, więc doświadczenie mizerne w prowadzeniu autobusu tym bardziej że dzisiejsze autobusy potrafią dość szybko jeździć... Poczekajmy na opinię biegłych, okaże się czy auto miało dodatkowy hamulec (hamowanie spalinami).
Pamiętajmy że siedzący za kółkiem odpowiada za pojazd i pasażerów, a takie tłumaczenie jak słyszę w telewizji że przewodniczka kazała mu tamtędy jechać jest po prostu śmieszne.
Trochę z innej beczki, ale również w temacie wypadkowości.
Wczoraj około południa na trasie Busko - Kraków mój kolega wyprzedzał Omegą na łuku drogi Tira i sypnął czołowo z Fiatem cienko-cienko. Efekt dwoje ludzi z cienkiego nie żyje... Załatwił się na cacy - pewnie z 10 lat dostanie
#23
Napisano 27 lipca 2007 - 17:00
RobE124, no jak wyprzedzał na łuku to gratulujemy :bumbum:
#24
Napisano 27 lipca 2007 - 17:40
RobE124 napisał:
okaże się czy auto miało dodatkowy hamulec (hamowanie spalinami).
Mialem kiedys okazje zaobserwowac prace tego urzadzenia jedac w autobusie, ktorego kierowca non stop uzywal go w normalnej jezdzie zamiast hamulcow i gdyby nie to ze siedzialem obok niego (autobus sluzbowy ), to bym nie zauwazyl, ze nie uzywa pedalu hamulca tylko dzwigni przy kierownicy, ktorej polozeniem reguluje sie sile hamowania retardera... Zauwazcie jak to oszczednosc okladzin hamulcowych, a i hamowanie jest bardzo plynne i bardzo rzadko powoduje blokowanie kol (nie wiem czy retarder wspolpracuje z ABSem)...
Oczywiscie w sytuacjach awaryjnych wskazane jest uzycie hamulca zasadniczego
#25
Napisano 27 lipca 2007 - 17:47
RobE124 napisał:
Pamiętajmy że siedzący za kółkiem odpowiada za pojazd i pasażerów, a takie tłumaczenie jak słyszę w telewizji że przewodniczka kazała mu tamtędy jechać jest po prostu śmieszne.
#26
Napisano 27 lipca 2007 - 17:56
EssiRS napisał:
znajac realia w naszym kraju to jest "albo jedziesz, albo wylatujesz".
#27
Napisano 27 lipca 2007 - 18:09
W wielu krajach zachodnich jest tak (ja bylem swiadkiem w szwajcarii) ze gdy kierowca przekroczyl predkosc dopuszczalna, pasazerowie wstali i kazali zmienic kierowce, bo oni z wariatem nie chce jechac. Ta sytuacja miala miejsce gdy autobus jechal 80km/h na 50km/h. U nas kazdy sie cieszy jak kierowca szybciej jedzie, bo szybciej bedzie na miejscu...
Tez jestem zdania ze to kierowca powinien brac cala odpowiedzialnosc za to jak jedzie i jak szybko, ale niestety tak jeszcze u nas nie ma. Nie wspominajac juz o przemeczonych kierowcach (naszczescie coraz rzadziej)
Tez jestem zdania ze to kierowca powinien brac cala odpowiedzialnosc za to jak jedzie i jak szybko, ale niestety tak jeszcze u nas nie ma. Nie wspominajac juz o przemeczonych kierowcach (naszczescie coraz rzadziej)
#28
Napisano 27 lipca 2007 - 21:10
ale to mozna latwo sprawdzic od tego sa tachografy http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/happy17.gif one pokazuja jaka predkoscia jechal kierowca czy jakies przerwy robil
#29
Napisano 27 lipca 2007 - 22:06
piotrek_190E napisał:
ale to mozna latwo sprawdzic od tego sa tachografy
No tak, niby są ale to przecież Polska...
Co do spowalniaczy to chyba są montowane przy wyjściu ze skrzyni. Stosowane są dwa typy: hydrokinetyczne i elektromagnetyczne.
Retarder nie współpracuje z ABS, gdyż nie powoduje on blokowania kół. Można w niego doposażyć właściwie każdy pojazd, wadą jest masa urządzenia dochodząca do 400kg (zależnie od mocy).
Trochę teorii
#30
Napisano 27 lipca 2007 - 23:18
RobE124 napisał:
Retarder nie współpracuje z ABS, gdyż nie powoduje on blokowania kół. Można w niego doposażyć właściwie każdy pojazd, wadą jest masa urządzenia dochodząca do 400kg (zależnie od mocy).