Poniżej filmik instruktażowy jak należy zdemontować ramię wycieraczki, a następnie jak dobrze nasmarować mechanizmy ruchome w "główce" wycieraczki.
Z racji, że identyczna wycieraczka jest w innych modelach Mercedesa np w201 i w124, taka wiedza może się przydać niejednemu użytkownikowi tych i innych modeli
Film:
http://www.youtube.c...CVhpeDLUHY#t=15
0
[r129] Demontaż ramienia wycieraczki + konserwacja
Started by EssiRS, Dec 22 2009 09:38
5 replies to this topic
#1
Posted 22 December 2009 - 09:38
#2
Posted 22 December 2009 - 10:28
No niestety w W201 jest PRAWIE tak samo - troche wiecej pracy trzeba. Oslona glownego mechanizmu jest przykrecana srubami od dolu. Nie da sie jej inaczej zdjac. Trzeba wyjac caly mechanizm, odpiac ciegna (glowna nakretka na osi). Dopiero wtedy mozna dostac sie i nasmarowac mechanizm .
#4
Posted 26 January 2014 - 11:53
film pewnie ciekawy tylko pisze ze jest prywatny i się nie otwiera
#5
Posted 01 May 2014 - 20:03
Witam serdecznie wszystkich użytkowników aut marki Mercedes.Mam taki problem ze swoim R129 300SL otóż wycieraczki działają tylko na 3 biegu , przeszukałem już całe forum ale nie moge znależć jednoznacznej odpowiedzi , rozebrałem przełącznik tak jak koledzy pisali i posprawdzałem styki wszystko jest ok , bezpieczniki sprawdzone multimetrem również wszystkie ok ,na podszybiu po stronie kierowcy znajduje się centralka sterująca kierunkowskazami i jak się ją odłączy to wówczas wycieraczka chodzi ale tylko na 2 biegu natomiast po podpięciu chodzi tylko na 3 biegu a za to jest odpowiedzialny sterownik z przekażnikami na podszybiu po stronie pasażera znajdują się tam 4 styczniki po włączeniu na 3 bieg załącza się jeden z nich natomiast po włączeniu na 2 bieg niedzieje się nic , przy manualnym zetknięciu stycznika nr 2 załacza się 2 bieg ale tylko manualnie a czasówka nie działa wogole i spryskiwacz działa ale nie załącza wycieraczki , czy miał ktoś z was podobny problem bo walczę z tym już kilka dni i nie wiem jak to uruchomić.Proszę jeśli ktoś z Was może o pomoc w tej sprawie .
Edited by JAWORMerc124, 01 May 2014 - 20:07.
#6
Posted 17 January 2017 - 10:47
Witam
Mam problem z rozłożeniem tzw gruchy, żeby przesmarować mechanizm wycieraczki. Czy trzeba pozdejmować cięgna? Jak to zrobić, na siłę? Porozkręcałem już wszystko, a do mechanizmu nie mam jak się dobrać - porządna niemiecka robota!
Mam problem z rozłożeniem tzw gruchy, żeby przesmarować mechanizm wycieraczki. Czy trzeba pozdejmować cięgna? Jak to zrobić, na siłę? Porozkręcałem już wszystko, a do mechanizmu nie mam jak się dobrać - porządna niemiecka robota!
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
Demontaż gumowej listwy tylnej szyby w124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kristoff |
|
||
[w124] Demontaż listw dachowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | endrjus |
|
||
w124 nie działają wycieraczki :( |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | gnihsrep |
|
||
Ustawienie pompy po demontażu alternatora 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Lisu |
|
||
[W201] pytanie o wycieraczki reflektorów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | gisek |
|