Cześć.
Do zdiagnozowania problemów z silnikiem m104 nie potrzebny jest interfejs diagnostyczny, ani komputer.
Co nam będzie potrzebne ?
-trzy kabelki
-dioda LED na 12V (żarówka się nie nada)
-przycisk, ale nie koniecznie, można zwierać same przewody
Do dłuższej nogi diody (+) przylutowujemy przewód, może być czerwony, żeby łatwiej było się połapać, do krótszej (-) następny, może być czarny, a następnie do przewodu czarnego lutujemy przewód żółty. Całość ma wyglądać jak na rysunku:
Gdy już przygotujemy sobie w.w przyrząd, szykujemy sobie kartkę, długopis i zaczynamy diagnostykę.
Włączamy zapłon.
Na prawym nadkolu, obok akumulatora, odnajdujemy złącze diagnostyczne. Otwieramy je.
Interesują nas piny opisane numerami 1, 8 i 16.
Czerwony kabel wkładamy w pin 16, czarny w 8. Gdy jesteśmy gotowi, wkładamy żółty przewód w pin 1. Dioda powinna się zaświecić. Czekamy od 2 do 4 sekund, po czym wyciągamy żółty przewód z pinu 1. Po ok. 1,5 sekundy dioda zaczyna migać. Liczymy ilość błyśnięć. Gdy przestanie błyskać, zapisujemy sobie rezultat na kartce. Wkładamy znowu żółty przewód w pin 1, czekamy, wyciągamy i znowu liczymy błyski. Robimy to tak długo, aż "kody" błędów zaczną się powtarzać. Znaczy to, że znamy już wszystkie.
Aby skasować pamięć błędów, wkładamy żółty przewód w pin 1 (tak jak do odczytu błysków) na około 12-16 sekund. Po tej czynności dobrze jest wyciągnąć przyrząd ze złącza, uruchomić silnik, przejechać się kawałek i sprawdzić jeszcze raz pamięć błędów. Będziemy wiedzieli, które błędy powracają (które problemy wciąż występują). Kasujemy je jeszcze raz, odłączamy akumulator i naprawiamy usterki.
Poniżej lista kodów błyskowych:
Uzupełnienie:
kod 18 - wtryskiwacz 5 - przerwa/zwarcie
kod 19 - wtryskiwacz 6 - przerwa/zwarcie
UWAGA - wtryski liczymy od tyłu, tzn pierwszy wtrysk to ten na 6 cylindrze.
A tutaj filmy, jak to wygląda w praktyce:
Myślę, że całość nadaje się do FAQ, ale temat utworzyłem tu, bo może ktoś będzie miał jakieś pytania...
5
184 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 25 października 2010 - 22:15
#2
Napisano 26 października 2010 - 09:30
Czy powyższe tyczy się tylko M 104 czy 111'tki także?
#4
Napisano 26 października 2010 - 10:04
Na wtrysku PMS jest M111.940 2.0.
Tym sposobem można zdiagnozować analogowo błędy i nie wszystkie wybłyska, dalej już tylko interfejs diagnostyczny.
Tym sposobem można zdiagnozować analogowo błędy i nie wszystkie wybłyska, dalej już tylko interfejs diagnostyczny.
#5
Napisano 26 października 2010 - 11:54
W sprawie diagnostyki silników na wstrysku HFM (M111 i M104) pojawił się ciekawy projekt na ruskim forum MB,wykonany przez Misha190E.Zrobił on program HFMscan ,który ma wiele podobnych możliwości co urządzenia stosowane w ASO (StarDiagnosis i HHT).
Oto walory programu:
1) Read ECU info
2) Read and Erase Error Codes.
3) Monitor LiveData.
4) Plot O2 graph.
5) Code ECU's (Note: This is done on request, since code still alpha).
6) It could work with PMS also, if someone with PMS engine can help out Misha.
Program jest do pobrania np tu:
http://www.mediafire.com/?jg1jjoigljq
Przedstawiam kilka zrzutów ekranu (zapożyczone z forum MBKP) ,żeby pokazać mozliwości:
Oczywiście będzie potrzebny jakiś interface ,żeby nasz PC mógł się dogadać z ECU w aucie.Z tego co ludzie piszą to działa interface carsoft ,ale też można zrobic za małą kasę samemu taki interface.
Tu jest przykładowy schamat interfacejsu :
http://www.skpang.co...ent/view/18/36/
Można się by było zrzucić w kilka osób ,zobić płytki i polutować ,wyszłoby gdzieś po 70-90zł.temat do przemyślenia...
Oto walory programu:
1) Read ECU info
2) Read and Erase Error Codes.
3) Monitor LiveData.
4) Plot O2 graph.
5) Code ECU's (Note: This is done on request, since code still alpha).
6) It could work with PMS also, if someone with PMS engine can help out Misha.
Program jest do pobrania np tu:
http://www.mediafire.com/?jg1jjoigljq
Przedstawiam kilka zrzutów ekranu (zapożyczone z forum MBKP) ,żeby pokazać mozliwości:
Oczywiście będzie potrzebny jakiś interface ,żeby nasz PC mógł się dogadać z ECU w aucie.Z tego co ludzie piszą to działa interface carsoft ,ale też można zrobic za małą kasę samemu taki interface.
Tu jest przykładowy schamat interfacejsu :
http://www.skpang.co...ent/view/18/36/
Można się by było zrzucić w kilka osób ,zobić płytki i polutować ,wyszłoby gdzieś po 70-90zł.temat do przemyślenia...
#6
Napisano 26 października 2010 - 11:59
OoOoo ja się pisze na taką płytkę...
generalnie, super sprawa...
generalnie, super sprawa...
#7
Napisano 26 października 2010 - 12:18
Używam HFMScan i do wersji 1.08 działa bardzo dobrze z interfejsem firmy VIAKEN.
#9
Napisano 26 października 2010 - 14:56
Tak, dokładnie taki.
A zdjęcia, które dołączył VALENTINE to dane z LIVE DATA mojej
A zdjęcia, które dołączył VALENTINE to dane z LIVE DATA mojej
#10
Napisano 26 października 2010 - 15:06
Hmm, zaopatrzę się w taki "fejsik" w najbliższym czasie.
Ale z tego, co widzę, w tym programie mamy możliwość tylko podglądu parametrów i błedów ? W Star Diagnosis dało się m.in. sterować pracą przepustnicy (zmieniać jałowe obroty), przestawiać typ skrzyni (ASB, manual) itp. Tu chyba tego nie ma ?
Ale z tego, co widzę, w tym programie mamy możliwość tylko podglądu parametrów i błedów ? W Star Diagnosis dało się m.in. sterować pracą przepustnicy (zmieniać jałowe obroty), przestawiać typ skrzyni (ASB, manual) itp. Tu chyba tego nie ma ?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [w124] Diagnostyka, naprawa, schematy, instrukcje |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | szafa |
|
||
[W124]M104 turbo |
Modyfikacje,Tuning | BenzLove |
|
||
[w124] Schemat sterownika silnika m103 2.6 oraz m104 3.0 24v |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Salwi |
|
|
|
SL R129 2.8 M104 Komputer ECU |
Mercedes SL, SLK | Kebsik |
|
||
Cykanie/stukanie - M104 3.2 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | szymon00 |
|