Jump to content




[Samochód marzeń: kup i zrób] W201


39 replies to this topic

#1 Offline   Pavel-92


  • posts 11
  • Joined 11 Mar 2012
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 10 March 2013 - 23:02

Dzisiaj można było obejrzeć drugi odcinek trzeciej serii znanego z tvn turbo programu w którym zajmują się odnawianiem klasyków.
Robota wykonana całkiem dobrze i na oryginalnych częściach chociaż moim zdaniem można było lepiej zainwestować te 7.5 tysiąca w ten samochód

http://www.tvnturbo....syna,79039.html



#2 Offline   XM


  • posts 2,650
  • Joined 24 Nov 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 11 March 2013 - 12:13

Kurcze, właśnie miałem zrobić ten temat, ale mnie wczoraj uprzedziłeś :) . A po mojemu...

Dla tych, co nie wiedzą o co chodzi:
TVN Turbo: Samochód marzeń - kup i zrób - Program, w którym Adam Klimek, szef sieci warsztatów Motoricus, doprowadza auta, które na dobre wpisały się w historię powszechnej motoryzacji, do stanu "używalności". Program nie polega na doprowadzaniu aut do ideału i na renowacji za wszelką cenę, lecz na naprawie możliwie dużej liczby usterek, do kwoty około 6 tysięcy złotych. Auta są wybierane przez jury spośród zgłoszeń wysłanych przez widzów a następnie na "castingu".

Moim zdaniem, mimo różnych wad, program jest rewelacyjny! Chyba pierwszy program, w którym nie ma kolesi w krawacie ani innych pierdół, które boją się ubrudzić rąk. Wadą jest to, że brakuje w odcinkach jakiegoś znawcy danego modelu, który by trochę pokierował prowadzącego. Bo cóż... nie jest możliwe, żeby prowadzący (mimo praktycznego doświadczenia warsztatowego) znał niuanse każdego modelu. Ogromnym plusem jest, że prowadzący nie cwaniakuje i jeśli wie, że nie da rady, to w pewnych momentach mówi "mógłbym więcej popsuć niż naprawić, więc z tym udamy się do zakładu, który zajmuje się wyłącznie...".

Ciekawe jest to, że praktycznie wszystkie auta biorące udział w castingu, przyjechały na swoich kołach (-> miały ważne papiery), a jednak spora część miała problemy z zawieszeniem lub hamulcami, które to dyskwalifikują z ruchu. Polecam zacząć oglądanie od castingu dla tej serii:
http://tvnplayer.pl/...3E01,18491.html

W pierwszym odcinku tej serii, wzięli na warsztat... Mercedesa W201.
Ktoś właśnie wrzucił na jutuba w HD:

Za kilka dni będzie można obejrzeć na stronie TVNu: http://tvnplayer.pl/...3E02,18492.html
Odcinek będzie jeszcze powtarzany w TV: http://www.teleman.p...b-3-1-14-897467

Cóż... tym razem wyzwania wielkiego nie miał - W201 z przebiegiem 133 tysięcy km.


Jestem bardzo ciekaw jak oceniacie poziom naprawy i stosowane metody. Kilka rzeczy mi się nie spodobało:

1. Biegi
Smarował cięgna, zamiast sprawdzić czy są w ogóle dobrze ustawione. Ale, że zmieniał poduszkę skrzyni, to całkiem możliwe, że jak opadnięta skrzynka wróciła na miejsce, to się samo naprawiło i nie trzeba było korygować długości cięgien.

2. Sprężyny przedniego zawieszenia
Miał ściągacz do MacPhersonów, a nie talerzykowy do takich sprężyn - sprężyny wyciągał na siłę, przy wahaczu wygiętym daleko poza normalny zakres pracy, co pewnie nadwyrężyło gumy. Dokręcał amortyzator udarowym kluczem pneumatycznym... to chyba nie najlepszy pomysł, wszędzie piszą żeby łapać środek inbusem, a nakrętką kręcić odgiętym oczkowym. No i na nowych sprężynach jakoś wysoko stoi... niby z ASO, ale źle dobrane? Jakoś nie wierzę w teorie, że się uleżą o... kilka centymetrów. Uleżeć, to się mogą zamienniki, które są dostępne w dwóch twardościach, a nie w 4 jak oryginały.

3. Boczki drzwi
Po mojemu, można było podkleić. Ciekawe na ile wystarczy rozwiązanie z nieoryginalnym materiałem. Chyba, że właśnie podkleili, a tylko nazwali to "regeneracją".

No i ten silnik psiknięty Plakiem po wężach, hehe. Mi nie pasi, ale co kto lubi.

Jestem ciekaw na jakich częściach robili np. zawieszenie. Albo ta antykorozja... na długo to starczy? Nie mam rozeznania, ten Tectyl Bodysafe, to coś przyzwoitego, czy kompromisowego?


Jeszcze jedno, polecam filmy użytkownika Yamaha12255: http://www.youtube.c...5/videos?view=0 - koleś ma sporo odcinków z poprzedniej serii. Np. Mercedesa W123, który od klepania gumowym młotkiem, zmienił się w Volvo :D .

Edited by XM, 11 March 2013 - 12:17.


#3 Offline   SzakalLDZ


  • posts 48
  • Joined 21 Mar 2012
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 11 March 2013 - 13:23

Właśnie to mnie zabolało, że wzieli auto które jest idealne. Ciekawe jakby sobie poradzili z moim, gdzie silnik umiera, punkty korozji, itp. A nie auto które jest idealne zrobili jeszcze bardziej. Nie napracował się. I żeby ludzie nie płakali to zrobił to na 'oryginalnych' częściach z ASO, a w każdym innym aucie robi na zamiennikach. Szału ten odcinek nie zrobił...

#4 Offline   piotrek.m5


  • posts 5,595
  • Joined 27 Oct 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 11 March 2013 - 13:32

Czy aby na pewno to auto ma 133000km? :hmm:

#5 Offline   Paul


  • posts 27
  • Joined 18 Nov 2011
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:BMW, Volvo

Posted 11 March 2013 - 15:28

ja bym mu akurat przyznał rację z tymi boczkami, oczywiście nie wiem jak wyglądał ten zamiennikowy materiał ale kolorem przynajmniej nie odbiegał, na obronę takiego rozwiązania powiem że na boczkach od słońca nie tylko materiał się odkleił ale też popękał, mam to samo w swojej szarek tapicerce, gdzie robią się pęknięcia ok 1mm szerokie na 5 długie, i nijak tego nie sposób załatać, punkty newralgiczne to własnie góra boczków, pokrycia słupków C w kombi.

Jeżeli chodzi o "robienie ideału" to nie oszukujmy się, 6000 to nie budżet na generalki, w programie podkreślali że będą brali auta które przede wszystkim nadają sie na ten budżet.

#6 Gość_Kafka_


  • Joined --

Posted 11 March 2013 - 18:18

Nowe boczki w ASO 1200 PLN/sztuka. :E

#7 Offline   Bruce_Nolan


  • posts 479
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 411, 2.2CDI

Posted 11 March 2013 - 18:58

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 11 March 2013 - 12:13 napisał

No i na nowych sprężynach jakoś wysoko stoi... niby z ASO, ale źle dobrane? Jakoś nie wierzę w teorie, że się uleżą o... kilka centymetrów. Uleżeć, to się mogą zamienniki, które są dostępne w dwóch twardościach, a nie w 4 jak oryginały.

Sprężyny raczej dobrze dobrane...trzeba jednak pamiętać, że to wąska listwa. Spójrz na stare reklamówki i przejrzyj katalogi z lat 80tych to zobaczysz jak wszystkie wysoko stały, żeby nie powiedzieć "piały". Osobiście do wąskiej listwy nie dobierałbym sprężyn po numerze nadwozia...bo wiem, że nie siądą, a jak już to za 200 tys. km :E

Wyświetl postUżytkownik piotrek.m5 dnia 11 March 2013 - 13:32 napisał

Czy aby na pewno to auto ma 133000km? :hmm:
Mimo wszystko za dużo nie widać, żeby to potwierdzić lub zaprzeczyć. Tak szybko zużyta podpora wału i poducha pod skrzyną na pewno zastanawia :hmm: , ale przestane lata też robią swoje.

Edited by Bruce_Nolan, 11 March 2013 - 19:03.


#8 Offline   WooCash


  • posts 64
  • Joined 17 Jul 2010
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 1.8E 1991 - M102(sprzedany)
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0D 1992-OM601(ŚP)
  • Inne auto:Opel Corsa B 1,2 benzyna 1997

Posted 11 March 2013 - 19:30

te boczki po 1,2 tys za sztukę, też mnie rozwaliły. No ale to przecież ASO, a ASO tak ma ;]. Pamiętam jak chciałem kupić kołpaki 13" do Hondy w ASO :D. Za tą cenę jaką mi zaśpiewali mógłbym kupić używane 14" alufelgi dedykowane do tamtego modelu :)

#9 Offline   GEORGE P.


  • posts 315
  • Joined 02 Sep 2007
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex 124 250D '86
  • Inne auto:OPEL CORSA

Posted 11 March 2013 - 20:37

1400zł za drewienko przy lewarku biegów. To dopiero cena. Ale otwory możesz sobie sam wybrać, gdzie i na co mają Ci wyciąc.

A Co do tej W201 to nie pokazali nic specjalnego,
W sumie mogli tylko umyć i oddać.
Ja wolę, jak coś więcej jest do roboty, w tej cenie można dużo więcej zrobić nie tylko kupować parę części z ASO, można przecież kupić za 1/3 ceny oryginały ze startą gwiazdą.

Szczerze: Ja z takim autem bym nie pojechał do tego programu, dałbym szansę tym, którzy kochają swoje złomki, mają je od lat i z sentymentu żal im patrzeć jak dogorywają, ponieważ nie mają czasem kasy na podstawowe czynnoście eksploatacyjne, które pociągają za sobą kolejne usterki.
Bardzo mi się podobał nowty odcinek "Poturbowanych" gdzie podstawiona ekipa odkupiła od chlopaka jego Auto (oczko w głowie), kttóre z bólem serca wystawił w ogłoszeniach z powodu narodzin trzeciego chyba dziecka i braku kasy na utrzymanie.
Bardzo zaje.....sty odcinek.

#10 Offline   maryusz123456


  • posts 2,048
  • Joined 26 Jun 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Posted 11 March 2013 - 20:54

Cieszę się że "jakiś" życzliwy człowiek wrzucił ten odcinek na yt a później na nasze forum :)
Może właściciel tej 190 jest już na forum :hmm:
Zabieram się do oglądania.

Edited by maryusz123456, 11 March 2013 - 20:56.









Podobne tematy Zwiń