Jump to content




- - - - -

[w124] przewód podciśnieniowy do stacyjki


26 replies to this topic

#21 Offline   Bialy1112


  • posts 114
  • Joined 28 Oct 2013
  • Miejscowość: Inowrocław/Poznań
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 11 February 2014 - 15:04

Witam.
Silnik 2.5D OM602 87r.
NIestety borykam się z tym samym, silnik nie gaśnie ze stacyjki. Nie gaśnie ciepły czy zimny, po dodaniu gazu, po wyjęciu kluczyka. Sprawdzone już:
-pompa podciśnienia (od serwo ssie mocno)
-gaszak działa gdy zassam sam,
-po przekręceniu stacyjki na wyłącz dzwignia STOP wędruje w dół ale za mało żeby wygasić silnik.
-sprawdzony centralny zamek, też szczelny.
Mam kilka pytań odnośnie tego.
Pierwsze czy ktoś wie może co jeszcze może być przyczyną tego stanu?
Drugie, na zdjęciu do pompy idzie też drugi wężyk i wchodzi do czegoś(czerwona strzałka) co to jest i jaką funkcję pełni, bo w tym węzyku nie ma podciśnienia.
http://www.fotosik.pl/pok...dbb99bed83.html
Gdzie dokładnie lecą te wężyki? Głównie ten brązowo żółty i brązowo niebieski
http://www.fotosik.pl/pok...20e68d8859.html
Tutaj do silnika wchodzi podciśnienie (biały wąż) a wychodzi ten drugi i w nim juz nie ma w ogóle ciśniena. NIe wiem czy powinno być czy nie.
http://www.fotosik.pl/pok...615d84e7c7.html
I czy w tych brązowych powinno być podcisnienie bo nie ma, w białych są. Tak powinno być?
http://www.fotosik.pl/pok...accfcc1cbe.html
Regulacja świateł zaślepiona i też nie pomogło.



#22 Offline   markslew


  • posts 2,342
  • Joined 02 Apr 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Posted 11 February 2014 - 15:16

Wyświetl postUżytkownik Bialy1112 dnia 11 February 2014 - 15:04 napisał

sprawdzony centralny zamek, też szczelny.

Centralny zamek ma osobny obwód podciśnienia i osobną pompę podciśnienia, elektryczną.

Wyświetl postUżytkownik Bialy1112 dnia 11 February 2014 - 15:04 napisał

drugi wężyk i wchodzi do czegoś(czerwona strzałka)

To układ pneumatycznego ssania, jest tam podciśnienie tylko gdy silnik zimny jest.

Zaślepiaj po kolei wszystkie obwody i sprawdzaj aż znajdziesz nieszczelność. Działa spuszczanie zagłówków?

#23 Offline   Bialy1112


  • posts 114
  • Joined 28 Oct 2013
  • Miejscowość: Inowrocław/Poznań
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 11 February 2014 - 16:32

Załatwione. Rozpruty cały samochod po kolei. Dla przyszłych szukających odpowiedzi. Winą było sterowanie reflektorów. Nie wystarczy zaślepić wyjścia. Nieszczelność była w desce przy przełączniku. Na kabine idą tak: 2 czerwone od nawiewu, dwa fioletowe od świateł, jeden z paskiem drugi bez, dwa do stacyjki brązowy i brązowy z paskiem. Wejscia to bez pasków a wyjścia z paskami. Nie trzeba pruć wszystkiego w środku. Przy bezpiecznikach, u mnie jest taki jakby trójnik. Wchodzi biały z cisnieniem i idzie na trzy wejściowe. Brązowy, fioletowy, czerwony. Tam odłączać, zatykać i sprawdzać. Dzięki za pomoc.

#24 Offline   somebody


  • posts 32
  • Joined 12 May 2013
  • Miejscowość: rzeszów
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:190 D

Posted 03 February 2017 - 09:47

Witam ! auto mi nie gaśnie po przekręceniu stacyjki. Wszystko zostało sprawdzone i padło na stacyjkę mechanik mi powiedział ze pewnie ułamała się plastikowa krzywka bo zaworu nie przestawia. Mam pytanie bo do końca nie rozumiem jak to działa czy muszę kupić całą stacyjkę ? czy wystarczy np. wymienić ten zawór lub kostkę?

#25 Offline   somebody


  • posts 32
  • Joined 12 May 2013
  • Miejscowość: rzeszów
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:190 D

Posted 11 March 2017 - 17:45

Jak by ktoś miał taki problem to u mnie był uszkodzony zawór i wyglądał tak: Dołączona grafika
Często w tematach ludzie pisali że on sie nie psuje a jednak. Stacyjke mozna wyciągnąć bez wykrecania kierownicy kluczyk musi być w pozycji 1 aby odpiac z tylu kostke.


#26 Offline   Gerri


  • posts 2,649
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 12 March 2017 - 08:38

Wyświetl postUżytkownik somebody dnia 11 March 2017 - 17:45 napisał

w tematach ludzie pisali że on sie nie psuje a jednak
OK - to uściślijmy:raczej się sam nie psuje - chyba że ktoś go będzie chciał popsuć to mu się to na pewno uda. Np. sprawdzając jego działanie powietrzem pod dużym ciśnieniem. Prawdopodobnie ktoś wcześniej taki grzech popełnił, a później wcisnął plastikowe elementy w korpus i tak to zamontował na stacyjkę. Wniosek z całej dyskusji jest taki, że trzeba się jednak z tym liczyć w czasie diagnozowania, że ów element może jednak być uszkodzony.

#27 Offline   Tritan


  • posts 55
  • Joined 11 Feb 2013
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 15 October 2017 - 12:12

Witam serdecznie, właśnie walczyłem z tym że mi nie gaśnie, obleciałem cały układ podciśnienia i skończyłem własnie na stacyjce, podciśnienie dochodzi ale po przekręceniu stacyjki nie przepuszcza dalej. Po wymianie działa prawidłowo.








Podobne tematy Zwiń