Jump to content




- - - - -

Wszystko opadło. Mercedes 124 2.6 E


25 replies to this topic

#11 Offline   F3ear


  • posts 375
  • Joined 23 Jul 2012
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mercedes 190 2.0E

Posted 24 May 2014 - 00:26

remontuj ten silnik co masz a będzie Ci służył po wsze czasy =)



#12 Offline   szymtro


  • posts 530
  • Joined 07 Jun 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Posted 24 May 2014 - 01:25

Jeżeli nie mieszkasz blisko wschodniej granicy i nie masz znajomych którszy jeżdżą na litwe to nawet nie podchodź do reanimacji tego co masz. Nie opłaca się a i tak zaraz wyjdzie że coś jednak nie tak i pęknie wałek rozrządu.
Masz znajomego z przyczepką to poszukaj stacji demontażu. W polsce i alle.. jest ich kilka i dają gwarancję - będzie nie tak to oddasz albo będziesz zamieniał na kolejne. Któryś napewno zadziała.
Teraz jeżeli czegoś nie możesz zrobić samodzielnie i nie masz znajomych szlifierzy to w ogóle nie warto.

Nowsze auta z okresu 2000 mogą być lepszym rozwiązaniem niż w201.

Ale ja też przyznam się że jak wsiadam do swojego auta to pomimo że stare to jakoś tak siedzi się zupełnie inaczej, widać zupełnie wszystko do tyłu i na boki a wciskając pedał gazu masz pewność że przepustnica otwiera się tyle ile ty chcesz a nie tyle ile ekolodzy pozwalają.
OIprócz tego waga samochodu jest zupełnie mniejsza niż nowszych aut podobnego segmentu. No i to rozstawienie osi - nieosiągalne dla aut z napędem na przód w tej klasie.

Stare, ale ma duszę.

#13 Offline   rmgdansk


  • posts 26
  • Joined 05 Jul 2012
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes 124 300D

Posted 04 June 2014 - 13:17

Ok, dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Mały update:

1. Gaz usunięty całkowicie ( przy okazji - sprzedam za 200 zł to, co wymontowane - czyli blos, łapa od golfa, reduktor, jakieś graty )

2. Wstawiona pucha od oryginalnego filtra powietrza wraz z filtrem, - dałem za to 250 zł, miałoby kompletne, przyszła sama pucha.
Odma w ASO 60 zł, przodu nadal nie mam - tej rury, co dochodzi do maski. ZDZIERSTWO!

3. Wymieniłem lampę, bo ktoś mi stłukł przednią. Musiałem jechać do ASO na ustawienie świateł ( całe 34,00 zł ) , a w tej cenie:

4. Wyregulowana mieszanka na analizatorze - spalanie spadło o połowę i pali około 13,14 w mieście zamiast 25-28. Hurra...:)

5. Połatana miska olejowa.

Rodzą się kolejne pytania... co z tą uszczelką? Mechanik pod blokiem chce minimum 2, 2,5 tys.

W ASO mercedesa z gwarancją chcą ... 2,5, lub 3 tys.

Jak się zabrać za remont silnika?
Robić najpierw silnik, czy most i inne rzeczy?

A może kupić od jednego z forumowiczów silnik z 250 tys. przebiegu i zrobić swap ? Silnik 3.0, mój obecnie to 2.6.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi!

#14 Offline   nicu89


  • posts 773
  • Joined 08 Sep 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 04 June 2014 - 15:23

Nie zastanawiałbym się nad ASO czy mechanikiem. W ASO też są matoły jak wszędzie ale masz gwarancję na fakturze i możesz coś wywalczyć a mechanik żadnej gwarancji nie da.

#15 Offline   rmgdansk


  • posts 26
  • Joined 05 Jul 2012
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes 124 300D

Posted 05 June 2014 - 18:50

Chyba tak faktycznie zrobię, że oddam go do ASO.

Jeszcze jedno pytanie: robić drobne rzeczy naokoło, czy zbierać na remont silnika większą kwotę?

#16 Offline   JuR


  • posts 896
  • Joined 01 Nov 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Posted 05 June 2014 - 21:00

Czekaj Czekaj, bo czegoś nie rozumiem .. uszczelka pod głowicę to góra 350 zł dobrej firmy.
dwa klocki za robocizne ? to chyba z wymianą rozrządu, 1/2 osprzętu, woskowaniem karoserii, odkurzaniem i myciem wnętrza i obciąganiem pały, a w gratisie dorzuci dwie kozy, świnie i trzy krowy.

Pojeździj po warsztatach .. Kolego robocizna to 400-600 + uszczelka 200-350 + szlif max 60-100.
Jak auto chcesz trzymać dłużej to jeszcze ją wyślij do regeneracji (ok 250-400 zł w zależności od stanu[w tej cenie masz też szlif] - może być drożej)

Za wymianę oleju tymi super rękami o delikatności ginekologicznej, pewnie zarządał by ze 500 zł i drugie 500 na olej..


mały edit.. masz te auto i jeździsz nim ? jeżeli tak to zaraz sprawdzamy czy napewno chodzi o uszczelkę, bo być może jest sprawna..

Edited by JuR, 05 June 2014 - 21:09.


#17 Offline   nicu89


  • posts 773
  • Joined 08 Sep 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Posted 05 June 2014 - 21:59

Chodzi na pewno o kompleksowy remont silnika. Kompletna obróbka głowicy. Uszczelki, oleje, itd wsio w cenie.

#18 Offline   rmgdansk


  • posts 26
  • Joined 05 Jul 2012
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes 124 300D

Posted 06 June 2014 - 07:19

Wyświetl postUżytkownik JuR dnia 05 June 2014 - 21:00 napisał

Czekaj Czekaj, bo czegoś nie rozumiem .. uszczelka pod głowicę to góra 350 zł dobrej firmy.
dwa klocki za robocizne ? to chyba z wymianą rozrządu, 1/2 osprzętu, woskowaniem karoserii, odkurzaniem i myciem wnętrza i obciąganiem pały, a w gratisie dorzuci dwie kozy, świnie i trzy krowy.

Pojeździj po warsztatach .. Kolego robocizna to 400-600 + uszczelka 200-350 + szlif max 60-100.
Jak auto chcesz trzymać dłużej to jeszcze ją wyślij do regeneracji (ok 250-400 zł w zależności od stanu[w tej cenie masz też szlif] - może być drożej)

Za wymianę oleju tymi super rękami o delikatności ginekologicznej, pewnie zarządał by ze 500 zł i drugie 500 na olej..


mały edit.. masz te auto i jeździsz nim ? jeżeli tak to zaraz sprawdzamy czy napewno chodzi o uszczelkę, bo być może jest sprawna..

Dobre :) Ubawiłem się czytając to:)

A tak na poważnie, jeżdżę autem, jako kierowca nie widzę powodu do napraw. Tzn. wszystko chodzi dobrze. Jedyne co, to napinacz jest luźny i do wymiany,
bierze oleju 1 litra na 300 km, świece są mokre i ubywa chłodziwa. Ale jeździ się dobrze ... ( trochę wycie mostu przeszkadza )

Jak zdiagnozować, czy to uszczelka pod głowicą?

#19 Offline   rmgdansk


  • posts 26
  • Joined 05 Jul 2012
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:Mercedes 124 300D

Posted 06 June 2014 - 07:20

Wyświetl postUżytkownik nicu89 dnia 05 June 2014 - 21:59 napisał

Chodzi na pewno o kompleksowy remont silnika. Kompletna obróbka głowicy. Uszczelki, oleje, itd wsio w cenie.

O obróbce głowicy nie było mowy, tylko planowanie... a uszczelki i oleje tak, w cenie.

#20 Offline   melfio1


  • posts 3,639
  • Joined 02 Nov 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Posted 06 June 2014 - 08:27

Cytat

bierze oleju 1 litra na 300 km
:E

jak jest tak duży pobór oleju to zastanów się dobrze,, czy jest sens inwestować w ten silnik :hmm:








Podobne tematy Zwiń