Jump to content




- - - - -

[w201/w124] Kontrolka świec żarowych



126 replies to this topic

#1 Offline   bobano


  • posts 103
  • Joined 18 Sep 2008
  • Miejscowość: SPO
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 21 September 2008 - 18:17

Nie znalazłem podobnego tematu wiec zakładam nowy. Mam pytanie dot kontrolki świec żarowych. Jak uruchamiam zapłon (nie zapalam samochodu) i świeci mi sie kontrolka świec żarowych (inne również). Ta kontrolka po chwili powinna zgasnąć, a nie gaśnie, czekam zawsze 10, 20 sekund i odpalam fure i wtedy kontrolka gaśnie(inne tez gasną). W czasie jazdy zadna kontrolka sie nie zapala i jest wszystko w porzadku. Co sie mogło stac ze ta kontrolka nie gasnie po chwili, dłużej musze czekać?? dzieki za pomoc

Edited by w0jta5, 20 February 2015 - 09:31.




#2 Offline   jackie01


  • posts 3,694
  • Joined 08 Jan 2007
  • Miejscowość: Świętokrzyskie
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 21 September 2008 - 18:20

bob850620, do sprawdzenia na sam poczatek świece żarowe bo to najprostsza sprawa. Jeżeli sa ok to wina może leżeć w sterowniku grzania świeć. Ale po kolei - sprawdź świece żarowe.

#3 Offline   Boss


  • posts 2,865
  • Joined 21 Jan 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Posted 21 September 2008 - 18:55

No ja mam inny - klasyczny przypadek. Od dwóch dni, podczas przekręcania stacyjki - kontrolki się zapalają, a od świec - NIE. Odpalam auto - wszystkie gasną, a od świec pali się jeszcze przez chwilkę i później gaśnie. Wiem że to oznacza przepaloną świecę.
Za kilka dni przy okazji wymiany popychaczy zaworów, wymienię też wszystkie świece. Miał ktoś do czynienia ze świecami firmy C.R.E. ? Bo mamy je na stanie w hurtowni w której pracuję, ale nie wiem czy szarpnąć się na NGK czy spróbować "darmowych" C.R.E. Zawsze stówka w kieszeni zostanie :mrgreen:

bob850620, co do twojego przypadku - tak jak pisze jackie01, świeca przepalona najprawdopodobniej. Zabierz się za to jak najszybciej, tak jak ja - bo zima idzie a niedogrzany cylinder podczas rozruchu - będzie powodował nierówną pracę silnika no i przy mrozie - trudności z odpaleniem.

#4 Offline   malyjunak


  • posts 424
  • Joined 26 Oct 2007
  • Miejscowość: Trzcianka

Posted 21 September 2008 - 21:36

Jak za darmo to brać :mrgreen:
Ja ostatni wymieniłem na beru i dawałem 36zł za szt. :ok:

#5 Offline   FilipW


  • posts 1,372
  • Joined 30 Jul 2007
  • Miejscowość: świętokrzyskie
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:w201 2.0D 1988r
  • Inne auto:Audi 100 c4 2.8

Posted 21 September 2008 - 22:53

A ja uwazam mimo wszystko, ze powinienes wsadzic Beru i zapomniec o temacie. Ja w zeszlym roku w zimie tez mialem problem bo padly dwie swiece (pewnie jedna a pozniej druga tylko jednej nie zauwazylem, cieplo bylo). Chcac sobie przyoszczedzic wymienilem na jakies tanie no i byla jazda. Pojezdzilem chyba z miesiac moze dwa i kiedy zaczely sie mrozy przy ok -15 okazalo sie ze nie mam dwoch swiec, padly po prostu (a oryginal Beru byl ponoc od fabryki, tak wynikalo po jakistam numerkach wg speca, nie wnikam, dziwne). Na dodatek byl piatek noc i do poniedzialku musialem noc w noc co 4 godzinki wstawac i odpalac silnik bo inaczej byloby przy takiej temp bez szans wielkich. Reasumujac musialem wymienic znow swiece, zaplacic za robote (ktora jak wiemy nie jest latwa - chociaz ja mam speca ktory bierze 10 zl od swiecy i robi to po prostu jak blyskawica - ma swoja tajemna metode z serwisu w Deutschland). Na oszczednosci wyszlo mnie to dwa razy tyle co gdybym od razu zalozyl Beru. Teraz mam tak jak nalezy i mam nadzieje, ze niejeden sezon przeleci :mrgreen:

#6 Offline   Radhezz


  • posts 1,526
  • Joined 26 Dec 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Posted 21 September 2008 - 23:01

malyjunak napisał:

dawałem 36zł za szt. :?:
Eee to nie tak źle jeszcze w sumie - "żarówki" do Turbodiesla są przecież jeszcze droższe - zwykłe (takie co pan w sklepie doradził :ok: ) coś ponad 50zł/szt. (kumpel kupował do W202 C250 TurboD jakby co :ok: ) a takie Beru to nawet nie śmiem się pytać / zgadywać :mrgreen:

#7 Offline   Mazi


  • posts 15
  • Joined 27 Mar 2008
  • Miejscowość: Starogard Gdański
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 21 September 2008 - 23:14

Witam!
U mnie występuje następujący "objaw": kontrolka świec żarowych zapala się podczas jazdy. Zapala się ona tak co jakieś 20-30minut (na oko),świeci się przez 30 sekund(nieraz dłużej) i gaśnie. Podczas uruchamiania wszystko jest prawidłowo,zapala się i gaśnie po chwili. Co moze być przyczyną zapalania się w czasie jazdy? Sygnalizuje to niedomaganie którejś ze świec, czy sam sterownik?

#8 Offline   Radhezz


  • posts 1,526
  • Joined 26 Dec 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Posted 21 September 2008 - 23:21

mazi napisał:

Sygnalizuje to niedomaganie którejś ze świec, czy sam sterownik?
Ja obstawiam sterownik - wszystko to dzieje się podejrzanie zbyt regularnie, choć przyznam że z takimi objawami sie jeszcze nie spotkałem :mrgreen:
Dla 100% pewności sprawdź jeszcze poprawność działania świec - żeby znaleźć opisy jak to zrobić użyj opcji Szukaj :ok:

EDIT:
Dodam tak tylko od siebie że Diesla nie posiadam, a wtedy kiedy posiadałem, to latałem ze wszystkim do ojca mechanika :-P

#9 Offline   Boss


  • posts 2,865
  • Joined 21 Jan 2007
  • Miejscowość: Charleroi, Belgia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E46 318 Ci Coupe

Posted 22 September 2008 - 06:24

Dlatego wpierw pytam, czy ktoś używał świec C.R.E. Bo jak nie to założę Beru / NGK.

#10 Offline   Rob


  • posts 5,137
  • Joined 24 Jan 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Posted 22 September 2008 - 08:24

FilipW napisał:

10 zl od swiecy i robi to po prostu jak blyskawica - ma swoja tajemna metode z serwisu w Deutschland)

Kiedyś o tym już pisaliśmy, w starszych modelach są świece z dużym łbem, grubym gwintem i na duży klucz - 99% wykręca się bez problemów, kwestia tylko podejścia. Natomiast w nowszych np 124 E 300D, czy 124E250D po CDI są świece paluszkowe, których większość się ukręca. Niemcy przyznali się że pomysł z tymi świecami im nie wyszedł, ale męczy się i płaci właściciel auta ;-)








Podobne tematy Zwiń