Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] sprawdzanie świec


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kuwi


  • Postów: 41
  • Na forum od: 18 mar 2023
  • Miejscowość: Ząbkowice Śl
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lipca 2023 - 15:07

Witam jestem nowy w tym temacie i potrzebuje sprawdzić czy świece grzeją, chcę ściągnąć kolektor dolotowy jednak nie wiem jak się do tego zabrać w moim 2.5TD, czy wystarczy odkręcić, sprawdzić i przykręcić czy jednak potrzeba wymienić jakieś uszczelki lub coś w tym stylu.



#2 Offline   SQ5NAZ


  • Postów: 123
  • Na forum od: 06 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Napisano 17 lipca 2023 - 16:47

Witaj!
Ja wymieniałem niedawno w swoim OM601. Uszczelek żadnych nie ma. Wyczyściłem tylko trochę gniazda, przekręciłem kluczem dynamometrycznym i tyle.
U mnie nie grzała jedna, zmieniłem wszystkie.
Nie wiem jak się je sprawdza, ale są na forum dobrzy fachowcy.
Ja kolektora nie zdejmowałem.

Pozdrawiam!

#3 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 18 lipca 2023 - 04:57

Pewnie uszczelka od kolektora ssącego będzie do wymiany

#4 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lipca 2023 - 05:41

Do sprawdzenia nie musisz zrzucać kolektora, wystarczy wypiąć grubą wtyczkę z modułu grzania świec (na lewym nadkolu) i tam przy pomocy amperomierza lub omomierza dokonać pomiarów.

#5 Offline   kuwi


  • Postów: 41
  • Na forum od: 18 mar 2023
  • Miejscowość: Ząbkowice Śl
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lipca 2023 - 09:36

m104,

czy możesz opisać jak dokładnie to zrobić? Jestem dosyć nowy w mechanice samochodowej i potrzebuje wyjaśnienia tego jak dla "debila".

#6 Offline   SQ5NAZ


  • Postów: 123
  • Na forum od: 06 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Napisano 18 lipca 2023 - 13:24

Może ja odpowiem.
Świec jest tyle, ile cylindrów.
W om601 są pod kolektorem ssącym pod kątem chyba około 45 stopni do osi podłużnej sinika.
Najpierw odkręcamy nakrętkę, która trzyma przewód zasilający świecę. Potem zakładamy długą nasadkę z przedłużką i przegubem i wykręcamy. Cienkie i długie palce ułatwiają pracę.
Ja też nie jestem mechanikiem, a dałem radę.

Użytkownik SQ5NAZ edytował ten post 18 lipca 2023 - 13:25


#7 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lipca 2023 - 06:07

Miernik na test pomiaru rezystancji (Ω), na najniższy zakres. Jedna sonda do solidnej masy (metalowa część silnika albo minus akumulatora), drugą sondą sprawdzasz piny w dużej wtyczce wypiętej z modułu grzania świec. W każdym z 5 pinów (kostka ma 6, ale 1 będzie pusty) powinieneś uzyskać wynik rzędu pojedynczych omów. Brak wskazań (OL) oznacza upaloną świecę. Wystarczy wtedy odczytać, na wtyczce są mikro-cyferki informujące o liczbie porządkowej pinu a tym samym, świecy żarowej. Cylindry liczymy od przodu.

Z tego co pamiętam, w dieslach z 2 zaworami na cylinder nie trzeba zrzucać kolektora, w wolnossących tylko kompletny filtr powietrza. Dojście do części świec zasłania pompa wtryskowa, ale da się podejść. Długa nasadka rozmiar 12 a nakrętka przewodu 8.

#8 Offline   kuwi


  • Postów: 41
  • Na forum od: 18 mar 2023
  • Miejscowość: Ząbkowice Śl
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 lipca 2023 - 19:37

m104,

Dzięki, 4 świeca była przepalona. Czy ktoś może polecić świecę do mercedesa w124 2.5TD?

#9 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 20 lipca 2023 - 19:40

Beru

#10 Offline   SQ5NAZ


  • Postów: 123
  • Na forum od: 06 lut 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 190E M102.962 automat 1989 rok

Napisano 21 lipca 2023 - 10:49

Jak wyżej. U mnie teraz wszystkie są Beru.

Ja wykręciłem 3 x Bosch i 1 x febi.
Febi była uszkodzoną, a dodatkowo miała nieco dłuższy pręt grzejny.
W książce wyczytałem, że w pewnym momencie zmieniono świece. Tuż po zakupie jedną uszkodzoną świecę wymieniał mi warsztat. Zakładam, że właśnie ta od febi była tam zamontowana.
Zwróciłbym uwagę na numer części i długość części grzejnej.
Niech się tu mądrzejsi wypowiedzą czy to ma znaczenie. Także chętnie się dowiem o tym więcej.

Pozdrawiam!

Użytkownik SQ5NAZ edytował ten post 21 lipca 2023 - 10:49









Podobne tematy Zwiń