Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] 250D - Wymiana świec żarowych


109 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 września 2007 - 04:07

Odkręcanie kolektora też może być uciążliwe, bo wcześniej trzeba pozdejmować wszystko co do niego przykręcone (uchwyty przewodów, linki gazu, etc.), ale chyba nie ma wyjścia, żeby dobrze podejść do każdej świecy, a wcześniej zdjąć bez przekleństw przewody, które są w plastikowej szynie... Ja odkręcałem. Uszczelki udało mi się nie popsuć, więc założyłem tą samą, jedynie ją smarując jakimś Loctite'm i jest OK.
Procedura nie różni się od silnika 4-cylindrowego. Jest tylko jeden cylinder więcej, a zatem jedna świeca więcej do zmęczenia... :D



#12 Offline   karaquan


  • Postów: 207
  • Na forum od: 15 mar 2007
  • Drugi Mercedes:W211
  • Trzeci Mercedes:Sprinter
  • Inne auto:cinquecento 700

Napisano 27 września 2007 - 09:16

Dzięki Panowie :D Jak tak czytam wasze posty, coraz bardziej nabieram przekonania, że nie obędzie się bez ingerencji jakiegoś, bardziej niż ja, zapoznanego z tematem majstra :roll:
Trzeba będzie przed zimą temat zamknąć :D
W poprzednim poście podałem nazwę i nr świec jakie zakupiłem NGK Y-916J
podobno są całkiem niezłe (35PLN szt), ale prosiłbym jeszcze o Wasze opinie :D

#13 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 27 września 2007 - 13:08

karaquan napisał:

zakupiłem NGK Y-916J
podobno są całkiem niezłe (35PLN szt), ale prosiłbym jeszcze o Wasze opinie :D

NGK to dobry produkt. Osobiście stosowałem Febi i Boscha

#14 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 30 września 2007 - 07:27

Ja też już temat przerabiałem jakieś 2miesiące temu. Dałem radę wymienić świece bez zdejmowania kolektora ale za to miałem problem z odkręceniem nakrętek mocujących przewód prądowy bo każda była tak zapieczona że ukręcała się razem z gwintem :!: Natomiast samo wykręcenie świec obyło się bez większego problemu.
Osobiście polecam świece BERU choć sam również myślałem nad zakupem świec NGK - bo jest to firma nie robiąca bubli...i z tego co pamiętam to są świece z dogrzewaniem po odpaleniu... :!: Z takim oznaczeniem proponowano mi do mojej :mlot: w której jest dogrzewanie.
Trochę roboty przy tym jest ale potem jaka satysfakcja jak wszystko gra na 102! :mlot:
Daj znać czy ruszyłeś z tematem...

#15 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 października 2007 - 00:04

markusso77 napisał:

z tego co pamiętam to są świece z dogrzewaniem po odpaleniu...
Tak, ale o tym decyduje sterownik świec żarowych... Świeca to tylko opornik...

#16 Offline   Tony J.


  • Postów: 52
  • Na forum od: 16 lut 2007

Napisano 01 października 2007 - 21:30

Świece BERU były montowane oryginalnie. Ja zawsze zdejmuje kolektor w W124, bo tak jest bardziej profi i przyjemniej się pracuje.Roboty jest na jakiejś 3h maksimum.

#17 Offline   _arson


  • Postów: 440
  • Na forum od: 22 sty 2007
  • Miejscowość: Gliwice

Napisano 05 kwietnia 2008 - 14:50

Witam! Pany mam problem :zeby: wymienilem dzisiaj w swojej :hmm: swiece na Bosch (made in france) i wydaje mi sie ze wogole nie grzeja. Kontrolka grzania sie wogole nie wlacza. Auto ostyglo i zeby odpalic musialem krecic dosyc dlugo. Co sprawdzic bo tak jak patrzylem to wszystko jest podlaczone prawidlowo. Co moglem zepsuc?

#18 Offline   kubotek


  • Postów: 226
  • Na forum od: 18 gru 2007
  • Miejscowość: WWA
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 kwietnia 2008 - 15:12

moze przekaźnik ?

#19 Offline   donU


  • Postów: 10
  • Na forum od: 02 kwi 2008
  • Miejscowość: Garwolin
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 200D

Napisano 05 kwietnia 2008 - 17:23

wyjmij kostkę od świec żarowych,znajduje sie ona po prawej stronie przy nadkolu i jest wciskana do przekaźnika;następnie sprawdzaj czy przechodzi przez nie prąd,można użyć do tego cienkiego kabelka,jedeń koniec do masy a drugi do kostki,jak bedzie iskszyć to znak ze jest ok,oczywiście trzeba wkładać kabelek to każdego otworu w kostce. A jazeli to przekaźnik to sprawdź czy nie spalił się w nim bezpiecznik.

#20 Offline   wania


  • Postów: 16
  • Na forum od: 22 mar 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 116
  • Trzeci Mercedes:W 210

Napisano 06 kwietnia 2008 - 09:56

Co do "profesjonalnego" podejścia kolegi "donU" to ten iskrzący kabel to jest zbrodnia :hmm: . Trzeba stosować miernik elektryczny takie próby z kabelkami mogą się skończyć źle dla instalacji :zeby:








Podobne tematy Zwiń