Odkręcanie kolektora też może być uciążliwe, bo wcześniej trzeba pozdejmować wszystko co do niego przykręcone (uchwyty przewodów, linki gazu, etc.), ale chyba nie ma wyjścia, żeby dobrze podejść do każdej świecy, a wcześniej zdjąć bez przekleństw przewody, które są w plastikowej szynie... Ja odkręcałem. Uszczelki udało mi się nie popsuć, więc założyłem tą samą, jedynie ją smarując jakimś Loctite'm i jest OK.
Procedura nie różni się od silnika 4-cylindrowego. Jest tylko jeden cylinder więcej, a zatem jedna świeca więcej do zmęczenia...
1
[w124] 250D - Wymiana świec żarowych
Rozpoczęty przez karaquan, wrz 26 2007 21:41
109 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 27 września 2007 - 04:07
#12
Napisano 27 września 2007 - 09:16
Dzięki Panowie Jak tak czytam wasze posty, coraz bardziej nabieram przekonania, że nie obędzie się bez ingerencji jakiegoś, bardziej niż ja, zapoznanego z tematem majstra :roll:
Trzeba będzie przed zimą temat zamknąć
W poprzednim poście podałem nazwę i nr świec jakie zakupiłem NGK Y-916J
podobno są całkiem niezłe (35PLN szt), ale prosiłbym jeszcze o Wasze opinie
Trzeba będzie przed zimą temat zamknąć
W poprzednim poście podałem nazwę i nr świec jakie zakupiłem NGK Y-916J
podobno są całkiem niezłe (35PLN szt), ale prosiłbym jeszcze o Wasze opinie
#13
Napisano 27 września 2007 - 13:08
karaquan napisał:
zakupiłem NGK Y-916J
podobno są całkiem niezłe (35PLN szt), ale prosiłbym jeszcze o Wasze opinie
podobno są całkiem niezłe (35PLN szt), ale prosiłbym jeszcze o Wasze opinie
NGK to dobry produkt. Osobiście stosowałem Febi i Boscha
#14
Napisano 30 września 2007 - 07:27
Ja też już temat przerabiałem jakieś 2miesiące temu. Dałem radę wymienić świece bez zdejmowania kolektora ale za to miałem problem z odkręceniem nakrętek mocujących przewód prądowy bo każda była tak zapieczona że ukręcała się razem z gwintem Natomiast samo wykręcenie świec obyło się bez większego problemu.
Osobiście polecam świece BERU choć sam również myślałem nad zakupem świec NGK - bo jest to firma nie robiąca bubli...i z tego co pamiętam to są świece z dogrzewaniem po odpaleniu... Z takim oznaczeniem proponowano mi do mojej w której jest dogrzewanie.
Trochę roboty przy tym jest ale potem jaka satysfakcja jak wszystko gra na 102!
Daj znać czy ruszyłeś z tematem...
Osobiście polecam świece BERU choć sam również myślałem nad zakupem świec NGK - bo jest to firma nie robiąca bubli...i z tego co pamiętam to są świece z dogrzewaniem po odpaleniu... Z takim oznaczeniem proponowano mi do mojej w której jest dogrzewanie.
Trochę roboty przy tym jest ale potem jaka satysfakcja jak wszystko gra na 102!
Daj znać czy ruszyłeś z tematem...
#15
Napisano 01 października 2007 - 00:04
markusso77 napisał:
z tego co pamiętam to są świece z dogrzewaniem po odpaleniu...
#16
Napisano 01 października 2007 - 21:30
Świece BERU były montowane oryginalnie. Ja zawsze zdejmuje kolektor w W124, bo tak jest bardziej profi i przyjemniej się pracuje.Roboty jest na jakiejś 3h maksimum.
#17
Napisano 05 kwietnia 2008 - 14:50
Witam! Pany mam problem wymienilem dzisiaj w swojej swiece na Bosch (made in france) i wydaje mi sie ze wogole nie grzeja. Kontrolka grzania sie wogole nie wlacza. Auto ostyglo i zeby odpalic musialem krecic dosyc dlugo. Co sprawdzic bo tak jak patrzylem to wszystko jest podlaczone prawidlowo. Co moglem zepsuc?
#18
Napisano 05 kwietnia 2008 - 15:12
moze przekaźnik ?
#19
Napisano 05 kwietnia 2008 - 17:23
wyjmij kostkę od świec żarowych,znajduje sie ona po prawej stronie przy nadkolu i jest wciskana do przekaźnika;następnie sprawdzaj czy przechodzi przez nie prąd,można użyć do tego cienkiego kabelka,jedeń koniec do masy a drugi do kostki,jak bedzie iskszyć to znak ze jest ok,oczywiście trzeba wkładać kabelek to każdego otworu w kostce. A jazeli to przekaźnik to sprawdź czy nie spalił się w nim bezpiecznik.
#20
Napisano 06 kwietnia 2008 - 09:56
Co do "profesjonalnego" podejścia kolegi "donU" to ten iskrzący kabel to jest zbrodnia . Trzeba stosować miernik elektryczny takie próby z kabelkami mogą się skończyć źle dla instalacji
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Wymiana simmerringu przekładni głównej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SQ5NAZ |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
[W124] czujnik temperatury do świec żarowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
Luźna wtyczka za akumulatorem 250D |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|
||
W124 OM603 Wyciek płynu, wymiana broka. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | WMTOXIC |
|