Witam jestem nowy w tym temacie i potrzebuje sprawdzić czy świece grzeją, chcę ściągnąć kolektor dolotowy jednak nie wiem jak się do tego zabrać w moim 2.5TD, czy wystarczy odkręcić, sprawdzić i przykręcić czy jednak potrzeba wymienić jakieś uszczelki lub coś w tym stylu.
0
[W124] sprawdzanie świec
Rozpoczęty przez kuwi, lip 17 2023 15:07
10 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 17 lipca 2023 - 15:07
#2
Napisano 17 lipca 2023 - 16:47
Witaj!
Ja wymieniałem niedawno w swoim OM601. Uszczelek żadnych nie ma. Wyczyściłem tylko trochę gniazda, przekręciłem kluczem dynamometrycznym i tyle.
U mnie nie grzała jedna, zmieniłem wszystkie.
Nie wiem jak się je sprawdza, ale są na forum dobrzy fachowcy.
Ja kolektora nie zdejmowałem.
Pozdrawiam!
Ja wymieniałem niedawno w swoim OM601. Uszczelek żadnych nie ma. Wyczyściłem tylko trochę gniazda, przekręciłem kluczem dynamometrycznym i tyle.
U mnie nie grzała jedna, zmieniłem wszystkie.
Nie wiem jak się je sprawdza, ale są na forum dobrzy fachowcy.
Ja kolektora nie zdejmowałem.
Pozdrawiam!
#3
Napisano 18 lipca 2023 - 04:57
Pewnie uszczelka od kolektora ssącego będzie do wymiany
#4
Napisano 18 lipca 2023 - 05:41
Do sprawdzenia nie musisz zrzucać kolektora, wystarczy wypiąć grubą wtyczkę z modułu grzania świec (na lewym nadkolu) i tam przy pomocy amperomierza lub omomierza dokonać pomiarów.
#6
Napisano 18 lipca 2023 - 13:24
Może ja odpowiem.
Świec jest tyle, ile cylindrów.
W om601 są pod kolektorem ssącym pod kątem chyba około 45 stopni do osi podłużnej sinika.
Najpierw odkręcamy nakrętkę, która trzyma przewód zasilający świecę. Potem zakładamy długą nasadkę z przedłużką i przegubem i wykręcamy. Cienkie i długie palce ułatwiają pracę.
Ja też nie jestem mechanikiem, a dałem radę.
Świec jest tyle, ile cylindrów.
W om601 są pod kolektorem ssącym pod kątem chyba około 45 stopni do osi podłużnej sinika.
Najpierw odkręcamy nakrętkę, która trzyma przewód zasilający świecę. Potem zakładamy długą nasadkę z przedłużką i przegubem i wykręcamy. Cienkie i długie palce ułatwiają pracę.
Ja też nie jestem mechanikiem, a dałem radę.
Użytkownik SQ5NAZ edytował ten post 18 lipca 2023 - 13:25
#7
Napisano 19 lipca 2023 - 06:07
Miernik na test pomiaru rezystancji (Ω), na najniższy zakres. Jedna sonda do solidnej masy (metalowa część silnika albo minus akumulatora), drugą sondą sprawdzasz piny w dużej wtyczce wypiętej z modułu grzania świec. W każdym z 5 pinów (kostka ma 6, ale 1 będzie pusty) powinieneś uzyskać wynik rzędu pojedynczych omów. Brak wskazań (OL) oznacza upaloną świecę. Wystarczy wtedy odczytać, na wtyczce są mikro-cyferki informujące o liczbie porządkowej pinu a tym samym, świecy żarowej. Cylindry liczymy od przodu.
Z tego co pamiętam, w dieslach z 2 zaworami na cylinder nie trzeba zrzucać kolektora, w wolnossących tylko kompletny filtr powietrza. Dojście do części świec zasłania pompa wtryskowa, ale da się podejść. Długa nasadka rozmiar 12 a nakrętka przewodu 8.
Z tego co pamiętam, w dieslach z 2 zaworami na cylinder nie trzeba zrzucać kolektora, w wolnossących tylko kompletny filtr powietrza. Dojście do części świec zasłania pompa wtryskowa, ale da się podejść. Długa nasadka rozmiar 12 a nakrętka przewodu 8.
#9
Napisano 20 lipca 2023 - 19:40
Beru
#10
Napisano 21 lipca 2023 - 10:49
Jak wyżej. U mnie teraz wszystkie są Beru.
Ja wykręciłem 3 x Bosch i 1 x febi.
Febi była uszkodzoną, a dodatkowo miała nieco dłuższy pręt grzejny.
W książce wyczytałem, że w pewnym momencie zmieniono świece. Tuż po zakupie jedną uszkodzoną świecę wymieniał mi warsztat. Zakładam, że właśnie ta od febi była tam zamontowana.
Zwróciłbym uwagę na numer części i długość części grzejnej.
Niech się tu mądrzejsi wypowiedzą czy to ma znaczenie. Także chętnie się dowiem o tym więcej.
Pozdrawiam!
Ja wykręciłem 3 x Bosch i 1 x febi.
Febi była uszkodzoną, a dodatkowo miała nieco dłuższy pręt grzejny.
W książce wyczytałem, że w pewnym momencie zmieniono świece. Tuż po zakupie jedną uszkodzoną świecę wymieniał mi warsztat. Zakładam, że właśnie ta od febi była tam zamontowana.
Zwróciłbym uwagę na numer części i długość części grzejnej.
Niech się tu mądrzejsi wypowiedzą czy to ma znaczenie. Także chętnie się dowiem o tym więcej.
Pozdrawiam!
Użytkownik SQ5NAZ edytował ten post 21 lipca 2023 - 10:49
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] czujnik temperatury do świec żarowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
Kontrolka klocków nie zaświeca się |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|
||
Kontrolka klocków nie zaświeca się |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|
||
S212 jedna tylną lampa LED świeci słabiej... |
Mercedes C, E i CLK | Qba85 |
|
||
[w124] 250D - Wymiana świec żarowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | karaquan |
|