Auto stalo z 3 lata wiec ten olej jest stary bardzo, wole wymienic z 5tke i zrobic plukanke dopiero wtedy.
Dzisiaj silnik wywalony z coupety, jutro dalej dzialam z tematem.
6
[C124] bydle 420CE 199?
Started by bydle, Aug 06 2016 20:22
221 replies to this topic
#11
Posted 09 August 2016 - 22:38
#12
Posted 10 August 2016 - 18:07
Popieram pomysł zalania go najpierw jakimkolwiek olejem aby pochodził trochę, niech syf się rozrusza, wtedy płukanka i wlewamy coś lepszego. Zalanie płukanki do oleju który leżakował sobie 3 lata w misce i wymagał już wtedy wymiany może nie dać oczekiwanego rezultatu.
Bardzo ładne coupe Szkoda, że zestaw M119+CE nie szedł seryjnie. Nie każdy chce mieć SECa albo bułowatego W140.
Bardzo ładne coupe Szkoda, że zestaw M119+CE nie szedł seryjnie. Nie każdy chce mieć SECa albo bułowatego W140.
#13
Posted 10 August 2016 - 18:49
Równie dobrze możesz dolać ropy czy nafty i odpalić ma takie same właściwości jak ta płukanka.
#15
Posted 10 August 2016 - 23:43
Szczerze to jak bym chcial to bym kupil W126 SEC ale jakos nie czuje az tak klimaty mimo iz auto baaaardzo mni sie podoba. Szukalem tez CL C140 w sensownych pieniadzach ale za sensowny model trzeba polozyc minimum 30 tys a jak bym chcial go doprowadzic do stanu zadowalajacego mnie to niewiem czy razem z zakupem auta zmiesciil bym sie w 60 tys zl. Wiec ciesze sie ze po raz 4 bede mial coupe po raz 5 z serii W124 a po raz 6 marke Mercedes
Dzisiaj dalsza czesc zmagan byla, w coupe cos tam porozkrecalem ale nie mialem jakos szczegolnie weny w sumie spod maski to musze jeszcze tylko usunac serwo i wiazke do ktorej musze zdemontowac jutro deske rozdzielcza.
Wiec nie majac weny zabralem sie za 420stke i wymienilem w niej olej. Spucilem troche starego i zalalem 5L GM'a 5w30 zeby silnik chwile pochodzil na nim i jutro bede zalewac plukanke do niego. Oto co zlalem z tego silnika:
i co zalalem
Niestety zagladajac pod korek koleju zauwazylem ze jest taki chu...wy nalot tak jak by ktos lał do niego tego 'zajebistego' zjeb..ego Castrola wiec nie wiem czy skonczy sie na jednej plukance. Tak to mniej wiecej wyglada:
Tak naprawde to okaze sie wszystko dopiero jak zdejme pokrywe zaworow ale to zrobie po wyjeciu dopiero silnka. W ostatecznosci kupie dwie uszczelki pod glowice i dam do wyczyszczenia ten caly syf. Ciekawe jeszcze jak to wyglada od spodu, to tez sie okaze po zdjeciu miski olejowej.
Ciekawy jestem tez czy zacznie gdzies sie lac z tego silnika po tym plukaniu.
Silnik odpalony rozgrzany - jest dobrze! Generalnie pali od strzala tak jak powinien Pod warsztatem autem normlanie mozna jezdzic
https://www.youtube....h?v=uwqEMzoTxqQ
Jedyne co mi sie nie podoba to to jak juz na rozgrzanym silniku sie auto wkreca na obroty. Jakies pomysly dlaczego tak moze byc? Wiadomo wymienie jeszcze swiece, ale moze tez wymienic kable WN i moze kopułki przeczyscic. Mam filnik ale ch..ja na nim slychac i widac. Moze jakies podpowiedzi czym to moze byc spowodowane? Gdzie zajrzec, jakie zabiegi przeprowadzic?
https://www.youtube....h?v=dmd93y6KEEc
Dzisiaj dalsza czesc zmagan byla, w coupe cos tam porozkrecalem ale nie mialem jakos szczegolnie weny w sumie spod maski to musze jeszcze tylko usunac serwo i wiazke do ktorej musze zdemontowac jutro deske rozdzielcza.
Wiec nie majac weny zabralem sie za 420stke i wymienilem w niej olej. Spucilem troche starego i zalalem 5L GM'a 5w30 zeby silnik chwile pochodzil na nim i jutro bede zalewac plukanke do niego. Oto co zlalem z tego silnika:
i co zalalem
Niestety zagladajac pod korek koleju zauwazylem ze jest taki chu...wy nalot tak jak by ktos lał do niego tego 'zajebistego' zjeb..ego Castrola wiec nie wiem czy skonczy sie na jednej plukance. Tak to mniej wiecej wyglada:
Tak naprawde to okaze sie wszystko dopiero jak zdejme pokrywe zaworow ale to zrobie po wyjeciu dopiero silnka. W ostatecznosci kupie dwie uszczelki pod glowice i dam do wyczyszczenia ten caly syf. Ciekawe jeszcze jak to wyglada od spodu, to tez sie okaze po zdjeciu miski olejowej.
Ciekawy jestem tez czy zacznie gdzies sie lac z tego silnika po tym plukaniu.
Silnik odpalony rozgrzany - jest dobrze! Generalnie pali od strzala tak jak powinien Pod warsztatem autem normlanie mozna jezdzic
https://www.youtube....h?v=uwqEMzoTxqQ
Jedyne co mi sie nie podoba to to jak juz na rozgrzanym silniku sie auto wkreca na obroty. Jakies pomysly dlaczego tak moze byc? Wiadomo wymienie jeszcze swiece, ale moze tez wymienic kable WN i moze kopułki przeczyscic. Mam filnik ale ch..ja na nim slychac i widac. Moze jakies podpowiedzi czym to moze byc spowodowane? Gdzie zajrzec, jakie zabiegi przeprowadzic?
https://www.youtube....h?v=dmd93y6KEEc
Edited by bydle, 10 August 2016 - 23:44.
#16
Posted 11 August 2016 - 08:49
W tym silniku najczesciej tego typu objawy powodują palce rozdzielacza i kopulki. Rozbierz i przeczysc wszystko. Jak samochod stoi pod chmurką to taka procedure mozesz powtarzac nawet co tydzien. Ten typ tak ma.
Proponowalbym za duzo go nie plukac a na pewno nie dawac zadnych myjacych srodków bo narobisz sobie biedy.
Polecam docelowo olej Shell Racing 10W60. Najlepszy olej do tego silnika, sam na takim jezdze od wielu lat a samochod nie ma ze mną lekko.
Dlaczego chcesz wymieniac scianę grodziową? Rozni się coupe i sedan?
Proponowalbym za duzo go nie plukac a na pewno nie dawac zadnych myjacych srodków bo narobisz sobie biedy.
Polecam docelowo olej Shell Racing 10W60. Najlepszy olej do tego silnika, sam na takim jezdze od wielu lat a samochod nie ma ze mną lekko.
Dlaczego chcesz wymieniac scianę grodziową? Rozni się coupe i sedan?
#18
Posted 11 August 2016 - 09:05
Użytkownik EssiRS dnia 11 August 2016 - 08:49 napisał
W tym silniku najczesciej tego typu objawy powodują palce rozdzielacza i kopulki. Rozbierz i przeczysc wszystko. Jak samochod stoi pod chmurką to taka procedure mozesz powtarzac nawet co tydzien. Ten typ tak ma.
Proponowalbym za duzo go nie plukac a na pewno nie dawac zadnych myjacych srodków bo narobisz sobie biedy.
Polecam docelowo olej Shell Racing 10W60. Najlepszy olej do tego silnika, sam na takim jezdze od wielu lat a samochod nie ma ze mną lekko.
Proponowalbym za duzo go nie plukac a na pewno nie dawac zadnych myjacych srodków bo narobisz sobie biedy.
Polecam docelowo olej Shell Racing 10W60. Najlepszy olej do tego silnika, sam na takim jezdze od wielu lat a samochod nie ma ze mną lekko.
O kopułce juz mi ktos pisal na FB zeby to przeczyscic wiec napewno to zrobie.
Co do oleju to dolecowo bedzie zalany Millers 10w60 i wymiany bede robil tak jak robilem z Z'tce co 7 tys km.
A dlaczego mowisz zeby go nie plukac? Tam naprawde czarno jest pod ta pokrywa zaworow - mnie sie to osobiscie nie podoba. U mnie w 350tce zawsze bylo czysciutko, nie bralo oleju, silnik pracowal idealnie a cisnienie trzymal wzorowo a plukanie robic mozna mu bylo nawet przy kazdej wymianie oleju.
Pytanie jeszcze czy (bo nie znam tego silnika) czy mamy tam klasyczne zawory pod pokrywa czy sa szklanki? I czy jezeli sa szklanki to sa one regulowane manualnie (tutaj tez sie odniose do mojego ex auta gdzie szklanki byly samoregulacyjne)?
#19
Posted 11 August 2016 - 10:04
Z tego co czytam to długa przeprawa przed tobą..Silnik jeszcze w dawcy, długie miesiące jeszcze pracy żeby to miało ręce i nogi a Wy się zastanawiacie jaki olej wlać. Wymiany olejów zostawił bym na koniec, silnik i tak skoro będzie wyjęty musisz rozebrać uszczelnić sprawdzić smok pompę rozrząd i sto innych rzeczy.
#20
Posted 11 August 2016 - 10:55
Tak czytam ten wątek i jestem pełen podziwu dla osoby, która wzięła się za tak poważną modyfikację. Podzielam zdanie kolegów i przede wszystkim odradzam również "płukanki" bo może źle skończyć się dla tej V8. Jak już chcesz płukać silnik to kup najtańszy olej półsyntetyczny, zalej i niech motor pracuje jakiś czas a potem wylej go i zalej właściwy. Po za tym dobry i zdrowy silnik nie płucze się tylko wymienia olej i dalej działa prawidłowo. Życzę dużo szczęścia w przedsięwzięciu oraz trzymam kciuki aby projekt nie skończył po roku lub dwóch na OLX jako "sprzedam 124 coupe V8 do ukończenia". Poza tym wielki plus za odwagę i dobry pomysł. Bo jeżeli złożysz tego Mercedesa to będzie świetne 124 coupe 500. Powodzenia !
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
[C124] Instalacja sterownika centralnego zamka BLOW |
Modyfikacje,Tuning | kris772 |
|
||
C124 Swap Om606 Potrzebuje pomocy |
Modyfikacje,Tuning | habana50 |
|
||
[C124 M104] Brak podtrzymania obrotów, skrzynia nie redukuje |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szarik |
|
||
[c124] 3.0 24 jak czytac bledy KE-jetronic |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | nowyc124 |
|
||
[w124] brak sygnału Sonda lambda c124 M104 3.2 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | tdmavo |
|