Jak zamontuję całość to wstawię zdjęcia Ale to dopiero za kilka tyg bo czekam na pieniądze
0
[W124 m102] Jaka Instalacja LPG pod EFI
Rozpoczęty przez RaQu, paź 16 2016 12:06
16 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 28 listopada 2016 - 10:17
#12
Napisano 16 grudnia 2016 - 23:44
Ok zamówiłem instalację.
Sterownik: STAG 4 QBOX BASIC
Reduktor: AC -R01
Wtryskiwacze: Barracuda Y75
Jutro montaż po jakimś czasie dodam opinię jak się to sprawuje
Sterownik: STAG 4 QBOX BASIC
Reduktor: AC -R01
Wtryskiwacze: Barracuda Y75
Jutro montaż po jakimś czasie dodam opinię jak się to sprawuje
#13
Napisano 08 stycznia 2017 - 12:35
Instalacja już zamontowana i wystrojona. Postanowiłem dodać więc zdjęcia z montażu.
Jako że miałem starą instalację to musiałem ją zdemontować. Wymontowałem wszystkie przewody od instalacji LPG, reduktor z elektrozaworem, przewody od LPG i wody.
Po zdemontowaniu starej instalacji wziąłem się za montaż reduktora zamontowałem go w to samo miejsce i podłączyłem w te same trójniki które były używane wcześniej, węże zmieniłem na nowe bo stare były już bardzo sztywne. Bardzo w tym reduktorze spodobała mi się możliwość przekręcania króćców od wody i LPG ponieważ mogłem ustawić je tak jak było mi to na rękę. Skróciłem trochę przewód miedziany od gazu zarobiłem baryłkę i połączyłem reduktor z elektrozaworem. Po zamontowaniu wygląda on tak.
Teraz przyszła kolej na zdemontowanie kolektora. Po demontażu kolektora zdjąłem wszystkie wtryskiwacze benzynowe ponieważ nie miałem jak dojść wiertarką. Tutaj taka mała rada jeżeli wiercicie w aluminium pod kątem to lepiej weźcie mniejsze wiertło ponieważ wystarczy lekko skręcić wiertarkę żeby otwór 4mm zrobił się na 5 lub więcej. Ja wierciłem wiertłem 4 i gwintowałem na M6. Dodatkowo dorabiałem 2 króćce na podciśnienie do Map sensora i do Zegara na 1 i 2 odnodze
Po wywierceniu wszystkich dziur spiłowałem trochę przód żeby króćce wkręciły się trochę dalej i żeby były lepiej osadzone.
Po zamontowaniu króćców wtryskiwacze benzynowe włożyłem na swoje miejsce. Kolektor wyczyściłem dokładnie z opiłków które przykleiły się do wilgotnego środka kolektora i zamontowałem go na swoje miejsce.
Ostateczny efekt wygląda tak:
Wtryskiwacze powinny być pionowo niestety ja nie miałem jak ich tam zamocować, pierwotnie chciałem zrobić otwory zaraz obok wtryskiwaczy benzynowych niestety śruby mocujące dolot do bloku silnika uniemożliwiały podejście z każdej strony. Króćce zamontowane są jakieś 3 cm za wtryskiwaczami benzynowymi, natomiast wtryskiwacze gazowe są na jakichś 5 cm rurkach co daje ok 8cm różnicy między wtryskiwaczami. Po zrobieniu mapy nie odczuwam żadnej różnicy między jazdą na PB a LPG, po przejechaniu kilkuset km jestem zadowolony mam nadzieję że nic złego się nie wydarzy Tutaj jeszcze dorzucam jak wyglądała mapa po wystrojeniu i w porównaniu do KME to zbieranie mapy na Qbox było o wiele szybsze.
Aktualnie dysze to 2.5 przy ciśnieniu ok 1.2 bara, reduktor na prawdę daje radę ciśnienie waha się w granicach ok 0.1 bara. Byłem zdziwiony że w sterowniku nie było do wyboru wtryskiwaczy barracuda wybrałem więc hany. Całość instalacji nie licząc butli i rurek miedzianych wyszła mnie ok. 1100zł. Wstępnie obliczone spalanie w trasie wyszło ok 8l/100km. Dokładniej będę mógł obliczyć po wyjeżdżeniu całej butli do zera.
Jako że miałem starą instalację to musiałem ją zdemontować. Wymontowałem wszystkie przewody od instalacji LPG, reduktor z elektrozaworem, przewody od LPG i wody.
Po zdemontowaniu starej instalacji wziąłem się za montaż reduktora zamontowałem go w to samo miejsce i podłączyłem w te same trójniki które były używane wcześniej, węże zmieniłem na nowe bo stare były już bardzo sztywne. Bardzo w tym reduktorze spodobała mi się możliwość przekręcania króćców od wody i LPG ponieważ mogłem ustawić je tak jak było mi to na rękę. Skróciłem trochę przewód miedziany od gazu zarobiłem baryłkę i połączyłem reduktor z elektrozaworem. Po zamontowaniu wygląda on tak.
Teraz przyszła kolej na zdemontowanie kolektora. Po demontażu kolektora zdjąłem wszystkie wtryskiwacze benzynowe ponieważ nie miałem jak dojść wiertarką. Tutaj taka mała rada jeżeli wiercicie w aluminium pod kątem to lepiej weźcie mniejsze wiertło ponieważ wystarczy lekko skręcić wiertarkę żeby otwór 4mm zrobił się na 5 lub więcej. Ja wierciłem wiertłem 4 i gwintowałem na M6. Dodatkowo dorabiałem 2 króćce na podciśnienie do Map sensora i do Zegara na 1 i 2 odnodze
Po wywierceniu wszystkich dziur spiłowałem trochę przód żeby króćce wkręciły się trochę dalej i żeby były lepiej osadzone.
Po zamontowaniu króćców wtryskiwacze benzynowe włożyłem na swoje miejsce. Kolektor wyczyściłem dokładnie z opiłków które przykleiły się do wilgotnego środka kolektora i zamontowałem go na swoje miejsce.
Ostateczny efekt wygląda tak:
Wtryskiwacze powinny być pionowo niestety ja nie miałem jak ich tam zamocować, pierwotnie chciałem zrobić otwory zaraz obok wtryskiwaczy benzynowych niestety śruby mocujące dolot do bloku silnika uniemożliwiały podejście z każdej strony. Króćce zamontowane są jakieś 3 cm za wtryskiwaczami benzynowymi, natomiast wtryskiwacze gazowe są na jakichś 5 cm rurkach co daje ok 8cm różnicy między wtryskiwaczami. Po zrobieniu mapy nie odczuwam żadnej różnicy między jazdą na PB a LPG, po przejechaniu kilkuset km jestem zadowolony mam nadzieję że nic złego się nie wydarzy Tutaj jeszcze dorzucam jak wyglądała mapa po wystrojeniu i w porównaniu do KME to zbieranie mapy na Qbox było o wiele szybsze.
Aktualnie dysze to 2.5 przy ciśnieniu ok 1.2 bara, reduktor na prawdę daje radę ciśnienie waha się w granicach ok 0.1 bara. Byłem zdziwiony że w sterowniku nie było do wyboru wtryskiwaczy barracuda wybrałem więc hany. Całość instalacji nie licząc butli i rurek miedzianych wyszła mnie ok. 1100zł. Wstępnie obliczone spalanie w trasie wyszło ok 8l/100km. Dokładniej będę mógł obliczyć po wyjeżdżeniu całej butli do zera.
#14
Napisano 08 stycznia 2017 - 21:32
Całkiem ładnie zgrały Ci się mapki PB i LPG, brawo
Jakie masz czasy wtrysku na jałowych, 5ms?
Pobaw się jeszcze zakładką korekcja temperatury, co ja bym dał żeby była taka opcja w XXIc... Z moich doświadczeń wynika że różnica w mapach "zimny"(40oC reduktora), a "gorący" to 20-40%, więc to nie są pomijalnie małe wartości.
Jakie masz czasy wtrysku na jałowych, 5ms?
Pobaw się jeszcze zakładką korekcja temperatury, co ja bym dał żeby była taka opcja w XXIc... Z moich doświadczeń wynika że różnica w mapach "zimny"(40oC reduktora), a "gorący" to 20-40%, więc to nie są pomijalnie małe wartości.
#15
Napisano 09 stycznia 2017 - 00:40
Tak zdjęcie wykonane na jałowym +- 5ms. Muszę na to zobaczyć dopiero rozkminiam co i jak
#16
Napisano 11 stycznia 2017 - 23:17
Użytkownik PanzerIV dnia 08 stycznia 2017 - 21:32 napisał
Pobaw się jeszcze zakładką korekcja temperatury
Nie każdy Stag to ma. Tylko Plus, ISA2 i Premium.
Słabo że zdecydowałeś się na czarny parownik. Czerwony jest niewiele droższy- a starcza na dużo więcej i przez to zapewnia większą stabilność.
Użytkownik cobesh edytował ten post 11 stycznia 2017 - 23:20
#17
Napisano 08 sierpnia 2017 - 10:57
Filtr powietrza to Ty masz?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Podsufitka szyberdachu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pavlus |
|
||
W124 M111 problem z podciśnieniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pawelza |
|
||
[W201] Problem z podświetleniem zegarów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ksiumaxx |
|
|
|
[w124] wskazówka temperatury cieczy się nie podnosi |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|