wybór auta rodzinnego
#1
Napisano 28 grudnia 2016 - 13:20
Spędziłem (niestety) sporo czasu na forach i im więcej czytam, tym bardziej mam ochotę "przerobić" tylną kanapę mojego W124 na trzyosobową
Może ktoś z forumowiczów przerabiał taki temat i może się podzielić doświadczeniami ?
Ja osobiście zastanawiałem się nad:
- VW Touran - wnętrze OK, ale tam nie ma ŻADNEGO sensownego silnika. Na forach są dziesiątki stron o rozlatujących się 1,9 TDI (panewki, wtryski, wałki rozrządu) i 2.0 TDI. O benzynach nie wspomnę
- Renault Grand Senic - jedyny akceptowalny motor to 2.0 DCi - fajny i trwały, ale wymiana np. dwumasy to min 5 tys i do tego z elektryką we francuzach bywają spore problemy.
- Ford S-Max - najlepsze wnętrze moim zdaniem, ale jak dojdziemy do tematu silnika to znowu problem - jest 2.0 TDCI konstrukcji PSA - silnik owszem trwały, ale znowu - dwumasa + "osprzęt" - 5 tys. Do tego dochodzą problemy z DPF. Benzyna 2.0 dużo pali i do tej budy ogólnie ludzie nie polecają.
- Opel Zafira II - tutaj z tyłu jest dzielona kanapa a nie trzy oddzielne fotele i będzie problem z wpięciem trzech fotelików (w sobotę będę organoleptycznie sprawdzał u kumpla jak to wygląda)
- Toyota Corolla Verso - mały bagażnik, mało miejsca z tyłu, jedyny sensowny silnik to 1.8 benzyna, który zresztą tez miał problemy z nadmiernym zużyciem oleju. Poza tym ceny tych aut są wysokie.
- myślałem jeszcze nad Peugeot Partner/ Citroen Berlingo w wersji osobowej, ale to jednak auta projektowane jako dostawczaki i nie bardzo wiem jak spisują się jako rodzinne osobówki. Ponadto do dyspozycji jest tylko jeden Diesel (w kilku wariantach mocy).
Jeśli ktoś z forumowiczów ma doświadczenie w przewożeniu trzech fotelików (takich 9-18kg i 18-36kg) w jednym rzędzie z tyłu auta to będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Wprawdzie to forum o Mercedesach, ale wiem że sporo tu ludzi znających się nie tylko na gwiazdach
#2
Napisano 28 grudnia 2016 - 14:26
Użytkownik wojtekw77 dnia 28 grudnia 2016 - 13:20 napisał
Użytkownik wojtekw77 dnia 28 grudnia 2016 - 13:20 napisał
W Polsce wybiera się samochody analizując jedynie ich wady ( nawet te potencjalne, które nie muszą wystąpić ), a nie skupia się na zaletach.
Dla Polaka auto nie ma zalet, ma jedynie wady, a każdy kupiony egzemplarz to potencjalna mina przeciwpiechotna.
Pozostaje Ci salon.
Użytkownik wojtek81 edytował ten post 28 grudnia 2016 - 14:29
#3
Napisano 28 grudnia 2016 - 14:47
Użytkownik wojtekw77 dnia 28 grudnia 2016 - 13:20 napisał
Koszty układu wtryskowego wysokie, jak każde dci, tdci, dxi i co tam tylko. Tyle że mam w domu dwa takie common raile (nomen omen 2.0 tdci Forda i 2.0 dci Renault/Nissan) i jakoś dramat się z wtryskami nie dzieje.
Użytkownik wojtek81 dnia 28 grudnia 2016 - 14:26 napisał
Wydaje mi się, że na cokolwiek się nie będziesz decydował, to raczej punktem wyjścia powinien być stan samochodu. Kolega będzie sprzedawał grand scenica 1.9 dci 130KM z śmiesznym nalotem i ciekawym wyposażeniem. Nalot prawdziwy, bo chłopak bardziej lata samolotem niż jeździ. Z tego co wiem będzie się pozbywał na przełomie lutego i marca. Niby już tam ktoś się o furę pyta, ale jak byś chciał, to Was spiknę. Tyle ze to temat na luty/marzec.
#4
Napisano 28 grudnia 2016 - 15:16
Silniki co prawda są ciut większe pojemnościami niż przyjęta średnia w Polsce, ale za to 2.8 CDR czy 3.3 benzynowy są w zasadzie bezobsługowe poza normalną eksploatacją.
#5
Napisano 28 grudnia 2016 - 15:23
Co do analizy wad samochodów używanych - uważam, że kolega w pierwszej odpowiedzi trochę uogólnił i uprościł temat.
Ja bym to raczej nazwał świadomym wyborem.
Decydując się na konkretne auto wolę znać jego wady i zalety i z pełną świadomością podjąć decyzję o zakupie auta niż potem pluć sobie w brodę dlaczego wcześniej nie sprawdziłem jakie trapią dany model bolączki.
Niestety rynek aut używanych w tym kraju zmusza do tego aby traktować każdy potencjalny zakup jak minę przeciwpiechotną.
Więc uważam, że lepiej minimalizować prawdopodobieństwo wejścia na takową i kierować się faktycznie stanem auta. Jednym z elementów "profilaktyki" przeciwminowej jest również zasięgnięcia opinii ludzi, którzy być może przerabiali już podobny temat i chcą podzielić się wiedzą.
Dziękuje za odpowiedzi i nadal proszę o opinie tych, którzy na co dzień wożą trzech małych pasażerów w swoich autach.
#6
Napisano 28 grudnia 2016 - 15:31
Użytkownik wojtekw77 dnia 28 grudnia 2016 - 15:23 napisał
Chcesz dowiedzieć się czegoś o Renault? Pytaj właścicieli Renault. O Fiatach? Wbij na forum Fiata.
Tu dowiesz się, że niczym innym niż Mercedesem W124 nie dojedziesz nawet z komisu do domu.
Przykro mi.
#8
Napisano 28 grudnia 2016 - 15:44
#9
Napisano 28 grudnia 2016 - 18:46
#10
Napisano 28 grudnia 2016 - 20:31
Użytkownik Leon90 edytował ten post 28 grudnia 2016 - 20:31
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [w201/w124] Wybór felg i opon - wszystkie potrzebne wymiary |
Modyfikacje,Tuning | EssiRS |
|
||
Nietypowy maszt Hirschmann AUTA 6000 KE |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Mati25 |
|
||
[W124] pompa powietrza dodatkowego - jak wyjąć z auta |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Ruszi |
|
|
|
[w124] szarpanie auta przy stałej prędkości |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | stiv88 |
|
|
|
Wybór powłoki na spód auta |
HydePark | impex |
|