Jump to content




- - - - -

[w201/w124] Dobór sprężyn zawieszenia.



538 replies to this topic

#51 Gość_Arkezar_


  • Joined --

Posted 21 October 2013 - 17:59

Dziękuje wam za pomoc. Już zamówiłem sprężyny od 2.0b i 8mm podkładki więc myślę że będzie dobrze. Amortyzatory naprawdę dobrze tłumią drgania więc nie widze w zasadzie powodu do ich wymiany. Jak się je naciśnie to odbijają raz a dobrze

Swoją drogą wiecie może co oznaczają te kolory na lewej sprężynie?

Edited by Arkezar, 21 October 2013 - 18:02.




#52 Offline   Pszemek


  • posts 114
  • Joined 20 Jul 2008
  • Miejscowość: Reda
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 21 October 2013 - 20:10

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 21 October 2013 - 17:18 napisał

Amory tłumią drgania a nie wpływają na wysokość auta.

Wymień sprężyny, albo weź te i utnij nieco zwoju na każdej sztuce by było taniej .

Jeeeeezuuuuu, nie tnie się sprężyn, nigdy, przenigdy, w żadnym wypadku.

@Arkezar

No, dokładnie, nie przemuj się amorkami, zmień sprężyny i zobacz jak auto będzie siedzieć ;)

#53 Offline   markslew


  • posts 2,342
  • Joined 02 Apr 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Posted 21 October 2013 - 21:52

Wyświetl postUżytkownik Pszemek dnia 21 October 2013 - 20:10 napisał

Jeeeeezuuuuu, nie tnie się sprężyn, nigdy, przenigdy, w żadnym wypadku.

Bez przesady, wystarczy zmierzyć średnicę drutu, policzyć ile ma zwoi, ciach, i już mamy np. Sportline ;)

Ale ja bym jeszcze przede wszystkim patrzył na zakres pracy amortyzatora który się zmieni na innych sprężynach :hmm:

#54 Offline   w0jta5


  • posts 5,025
  • Joined 14 Nov 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 21 October 2013 - 22:49

Wyświetl postUżytkownik Pszemek dnia 21 October 2013 - 16:43 napisał

"nasi tu byli"
Dokładnie, takiego monstertruck'a już dawno nie widziałem ;)

Zmiana sprężyn to jedyna dobra droga, nawet poszedłbym w najtańsze Harty, byle nowe i dobrane do silnika.
Auto obecnie może się kijowo prowadzić, bo amor rozciągnięty i nie pracuje jak powinien.

Co do zgnitych i zarazem dobrych amortyzatorów - u siebie wyciągałem jeszcze oryginalne :star: z '91r i nawet nie ma na nich śladu korozji, lewy jeszcze trzyma, prawy wylany doszczętnie, to nie wiem ile lat muszą mieć amory bez lakieru...

#55 Gość_arek92_


  • Joined --

Posted 21 October 2013 - 23:06

wiek to nie wszystko, przebieg robi swoje :P

#56 Offline   Davidushka


  • posts 422
  • Joined 25 Jul 2013
  • Miejscowość: Gdynia
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 TE300
  • Trzeci Mercedes:W201 2.0
  • Inne auto:Jeep Compass

Posted 23 October 2013 - 19:47

Przy okazji proszę o radę. Mam w CE 230 założone zielone sprężyny i szoruję wydechem o spowalniacze i podjazdy. Gumy włożone między zwoje sprężyn w sumie nic nie dały. Mało tego, to się potrafią wysunąć. Kola zmieniłem z 15" na 16", ale zmiana jest niewielka. Czy szukać nowych sprężyn, czy założyć podkładki dystansujące? Zależy mi, by auto podniosło się o dwa może trzy centymetry. Szukam kompromisu między ładnym designem a komfortem jazdy.

#57 Offline   Lord Zekanda


  • posts 2,423
  • Joined 22 Feb 2011
  • Miejscowość: wieś której nazwa nic wam nie powie
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 23 October 2013 - 20:16

Wyświetl postUżytkownik Davidushka dnia 23 October 2013 - 19:47 napisał

Gumy włożone między zwoje sprężyn w sumie nic nie dały
dadzą kiedy Ci sprężyny połamią wtedy będziesz miał okazję wymienić na wyższe ;)

#58 Offline   szejker1988


  • posts 182
  • Joined 02 Sep 2012
  • Miejscowość: Złotoryja
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 24 October 2013 - 03:14

Witam mam problem z doborem odpowiednich sprezyn aktualnie mam sportowe ale nie ma zadnego komfortu jazdy a wiec Koledzy obliczyłem Wypas w aucie i uzyskałem takie punkty, Prosze powiedzcie z jakim oznaczeniem sprężyn mam szukać, kompletnie sie na tym nie znam,(jakiego koloru kropki) i jakie maja byc gumy do mojego auta

Przód 73 pkt. - Points H.D. Spring Suspension 52-57 Front Spring 124 321 22 04 Pad front Spring Blue 201 321 10 84 Pad front spring red 201 321 11 84

Tył 31 pkt. Rear Spring 124 324 11 04 Pad Rear Spring Blue 201 325 09 44 Pad Rear Spring Red 201 325 10 44

#59 Offline   danielmag2


  • posts 51
  • Joined 15 Feb 2011
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:E220

Posted 25 October 2013 - 17:21

Witam.
Znalazłem na sprzedaz sprężyny do coupe. Gość twierdzi, że fajnie siedział na nich itp.
Nie ma żadnego zdjęcia z samochodu z tymi sprężynami. Poprosiłem więc o oznaczenia, albo chociaż wysokość.
Odpowiedział, że jest mały napis mercedes-benz oraz nr. 4801123102, sprężyny całe żółte, wysokości sprężyn przód 36,5cm, tył 30cm.
Moje auto to najuboższa wersja 230ce. Ktoś zorienowany w temacie mógłby coś podpowiedzieć odnośnie tych sprężyn, czy będą ok? Nie chcę gleby max ale teraz mam duzą odległość nadkole - koło i denerwuje mnie to. Jaką wysokość ma seryjna sprężyna? Wiem, że inaczej będą pracowały, ale tak dla porównania.

#60 Offline   m104


  • posts 4,488
  • Joined 24 Apr 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 25 October 2013 - 17:51

Sprężyn nie określa się po wysokości - nic Ci to nie powie o sprężynie. Skoro całe żółte, to jakieś "tuningowe", obniżające. A te także są dedykowane pod konkretne nadwozie/wersje silnikową.








Podobne tematy Zwiń