Cześć!!
Chciałem wam przedstawić moje C124, które posiadam już ponad dwa lata. Nadwozie Coupe w 124 chodziła mi po głowie już od dawna, a więc sprzedałem swoje W201 2,3E i zaczęły się poszukiwania. Po oglądnięciu kilkunastu egzemplarzy, znalazłem w końcu coś z potencjałem . Autko z 3,0 jednostką wyposażone w automat i instalacje LPG (LR IGS). Niestety lakier był w opłakanym stanie (ktoś chyba próbował go polerować szczotką drucianą), ale ze względu na to że autko jeździło przez ponad 20 lat w słonecznej Italii rdza nie zdążyła jeszcze rozpocząć uczty. Argument braku rdzy i dość bogatego w pełni sprawnego wyposażenia, w którego w skład wchodziła m.in:
-Klimatyzacja automatyczna
-El. regulowane i podgrzewane fotele
-El. szyby przód,tył
-Skórzana tapicerka
-ASD
I tak po krótkich negocjacjach dokonałem zakupu. Zachwyt autkiem nie trwał zbyt długo, tuż po zmianie oleju (ok. 2 miesięcy od zakupu) panewki drugiego korbowodu postanowiły rozstać się ze swoim miejsce osadzenia (wniosek, sprzedawca w pełni świadomie zalał motodoktora przed sprzedażą).
Tak więc zaczęły się poszukiwania kolejnego motoru M103, znalazłem jednostkę napędową i przystąpiłem do samodzielnej wymiany.
Jako że pierwszy raz wymieniałem silnik w aucie i nie posiadam kanału, operacja zajęła mi ok. 2 dni. Po udanej transplantacji, IGS wymagał regulacji sztuka ta nie udała się do końca i na gazie przestał chodzić tak jak chodził z poprzednim silnikiem.
Tak więc po krótkim namyśle, wraz ze znajomym postanowiliśmy postawić M103 na wtrysku opartym o własnej produkcji jednostkę sterującą. Wszystko sprytnie zostało ukryte w oryginalną obudowę Jetronica i wykorzystywało oryginalną wiązkę pozostałą po odłączeniu wtrysku mechanicznego. Sam montaż ECU trwał raptem 10min, najwięcej zajęło dopasowanie wtryskiwaczy z m104 do gniazd w kolektorze. I tak po kilku godzinach auto ożyło na elektronicznym wtrysku paliwa, krótkie strojenie wolnych i w drogę aby wystroić pozostałe punkty. Komputer działał w pętli zamkniętej więc po wstępnym strojeniu sam był wstanie dobrać parametry. Modyfikacja ta spokojnie pozwoliłaby na spokojne postawienie M103 na LPG IV generacji.
Wtedy trafił się przegniły w124 3,2, i plany na montaż sekwencji w M103 upadły (ale nic straconego w życie wchodzi nowy projekt, bo kupiłem w201 które ma być daily ).
M104 ze względu na brak czasu przełożone zostało w warsztacie zajmującym się wyłącznie starszymi MB. I to był błąd bo jakość wykonanej przekładki i ilość problemów ze źle podłączoną i zregenerowaną wiązką przysporzyła mi około 2 miesięcy poszukiwań problemu. Ale udało się i po około 1,5 roku od zakupu mogłem powiedzieć, że mam w pełni sprawne auto.
Po udanym zakończeniu przygody z przekładką, postanowiłem auto oddać w ręce znajomego, który hobbistycznie zajmuje się polerką własnych pojazdów.
A tak wyglądał po poprzednim właścicielu.
Niestety mam niewiele zdjęć, ponieważ nie lubię ich robić .
0
[C124] Budi 3,2E 1988r.
Started by budi, Mar 30 2018 06:24
No replies to this topic
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
[C124] Instalacja sterownika centralnego zamka BLOW |
Modyfikacje,Tuning | kris772 |
|
||
C124 Swap Om606 Potrzebuje pomocy |
Modyfikacje,Tuning | habana50 |
|
||
[C124 M104] Brak podtrzymania obrotów, skrzynia nie redukuje |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szarik |
|
||
[c124] 3.0 24 jak czytac bledy KE-jetronic |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | nowyc124 |
|
||
[w124] brak sygnału Sonda lambda c124 M104 3.2 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | tdmavo |
|