Witam pacjent W124 e-klasa kombi 3.0td. Otóż mam problem z nivo, tył auta nie reaguje ani dół, ani góra na kręcenie dźwignią w prawo/lewo. W aucie wymienione gruchy na nowe i odpowietrznikiem na odpalonym aucie, odpowietrzony układ, zleciało 150ml płynu, pęcherzyków prawie nie było, poza tym nie ma wycieku. Gdzie szukać przyczyny że auto nie chce się podnieść ani opuścić ?
1
Nivo problem
Started by TOM0808, Dec 31 2018 10:01
13 replies to this topic
#1
Posted 31 December 2018 - 10:01
#2
Posted 03 January 2019 - 16:56
Za podnoszenie/opadanie auta odpowiadają siłowniki - są w miejscu amortyzatorów. Szkoda, że wymieniłes gruchy, mogły być dobre - one odpowiadają za resorowanie. Wymienia się je kiedy auto skacze na dziurach jak taczka.
Weź ten korektor/regulator wymontuj i go przedmuchaj. Mi zdarzyło się, że się pozatykał i podnosiło tylko jedną stronę. Albo zamień z innego auta. Mi zamienili i było ok, one się niestety psują czasami.
Jak już będziesz pewny regulatora, załaduj 3 chłopa do kufra, odpal, daj mu 3000 obrotow i obserwuj czy podnosi. Jak podnosi to ok. Jak nie podnosi - obstawiam niestety siłowniki.
Weź ten korektor/regulator wymontuj i go przedmuchaj. Mi zdarzyło się, że się pozatykał i podnosiło tylko jedną stronę. Albo zamień z innego auta. Mi zamienili i było ok, one się niestety psują czasami.
Jak już będziesz pewny regulatora, załaduj 3 chłopa do kufra, odpal, daj mu 3000 obrotow i obserwuj czy podnosi. Jak podnosi to ok. Jak nie podnosi - obstawiam niestety siłowniki.
Edited by inutile, 03 January 2019 - 16:57.
#3
Posted 03 January 2019 - 21:45
A ile ci weszło płynu? i czy dedykowany do nivo żadne citroenowe bo nie będzie działać.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#4
Posted 03 January 2019 - 22:30
Z tego co słyszałem to siłowniki się psują w momencie jak zaczynają mieć wycieku, z moich nic nie leci są suche, oleju trochę weszło, aktualnie jest max na bagnecie. Olej to Ravenol SSF https://www.ravenol....4835736412.html taki polecono mi w IC ze lepszy od febiego.
#5
Posted 04 January 2019 - 07:20
No i masz przyczynę czułem że zalany inny olej, tylko ZHM febi, swag albo orginalny zlewa to raz dwa i ich opiekacz w intercarsie i niech Ci dają febi ZHM mają na stanie.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#6
Posted 04 January 2019 - 18:21
Dokladnie, ma być ZHM. Frimy SWAG najtańszy zawsze był. LHM jest do Citroenów. Ten jest jakiś uniwersalny...
#7
Posted 20 October 2020 - 21:12
Witam.
Ja w nieco innym temacie ale też dotyczy nivo.
Ogólnie 2 pytania mam:
1) Ile potrzeba plynu ZHM do napelnienia całej instalacji?
2) Czy silowniki i gruchy nivo w zwyklej wesji sa takie same jak w sportline?
Dosc pilnie potrzebuje teych odpowiedzi, z góry dziekuje zainteresowanym.
Ja w nieco innym temacie ale też dotyczy nivo.
Ogólnie 2 pytania mam:
1) Ile potrzeba plynu ZHM do napelnienia całej instalacji?
2) Czy silowniki i gruchy nivo w zwyklej wesji sa takie same jak w sportline?
Dosc pilnie potrzebuje teych odpowiedzi, z góry dziekuje zainteresowanym.
#8
Posted 20 October 2020 - 21:26
Ja zawsze kupowałem 2 litry i coś zawsze zostało a odnośnie sportline to raczej zwykłe gruchy i siłowniki tylko pewnie przód obniżony i inne amory a tył to inne sprężyny i podregulowane nivo pod wysokość sportline
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#9
Posted 22 October 2020 - 21:07
Użytkownik OSTRY2500 dnia 20 October 2020 - 21:26 napisał
sportline to raczej zwykłe gruchy i siłowniki tylko pewnie przód obniżony i inne amory a tył to inne sprężyny i podregulowane nivo pod wysokość sportline
Ciekawi mnie inna rzecz, mianowicie; czy mozna podpasowac jakies silowniki z w210 sa duzo bardziej dostepne. Jesli tak to o jakim oznaczeniu.
#10
Posted 22 October 2020 - 21:19
Rozbieralem siłowniki nowo 7 i chyba 2 albo inny numer i niewidzialem różnicy, też się pytałem o te numery i nikt mi niemógł wytłumaczyć. To jest jak wielka strzykawka no poprostu siłownik z oddzielnym zbiornikiem.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
https://youtu.be/bF23XWDJ27U
One są niezniszczalne tylko te przeguby dostają luzu, są dwa patenty na poprawienie tego
Wspawanie śruby która kasuje luz w przegubie
A drugi to zastąpienie przegubu oczkiem i wymiana wachaczy z sedana
A trzecia to kiedyś pisałem o zwykłych amorach z samuraja i takie rozwiązanie mam i sobie chwale bo niemam pompy na silniku.
I nawet dwie paki jadę to stabilny
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
https://youtu.be/bF23XWDJ27U
One są niezniszczalne tylko te przeguby dostają luzu, są dwa patenty na poprawienie tego
Wspawanie śruby która kasuje luz w przegubie
A drugi to zastąpienie przegubu oczkiem i wymiana wachaczy z sedana
A trzecia to kiedyś pisałem o zwykłych amorach z samuraja i takie rozwiązanie mam i sobie chwale bo niemam pompy na silniku.
I nawet dwie paki jadę to stabilny
Edited by OSTRY2500, 22 October 2020 - 21:33.
Podobne tematy
Topic | Forum | Started By | Stats | Last Post Info | |
---|---|---|---|---|---|
Nivo - sprawdzenie, regulacja |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | akim 42 |
|
||
[S124] problem z nivo |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Patryko124 |
|
||
[W140] - NIVO zawór regulacji |
Mercedes S, CL i SEC | Walgoz |
|
||
[W140] S500 1998r. Zawieszenie NIVO |
Mercedes S, CL i SEC | bolekf22222 |
|
||
[w124] Układ nivo |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pawel14b3 |
|