Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Układ nivo



68 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Jakub


  • Postów: 867
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Hyundai H100-Daewoo Tico Van

Napisano 27 listopada 2007 - 12:47

Pepis, ja w swojej 190 też mam taki zbiorniczek - miejsce jego jest z prawej strony. Oczywiście NIVO nie posiadam, natomiast ASD tak - również wychodzą dwa przewody. Tak więc nie przejmuj się.



#12 Offline   Pepis


  • Postów: 572
  • Na forum od: 21 wrz 2007
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 27 listopada 2007 - 12:56

Dzięki Jakub ... spadł mi kamień z serca bo jakoś mnie by to nie cieszyło , że mam NIVO ...

#13 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 27 listopada 2007 - 14:02

Zerknij na tylne amortyzatory jak są zwykłe to nie masz Nivo jak są inne tzn, mają gumowy mieszek i podłączony przewód ciśnieniowy to jest Nivo.

#14 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 27 listopada 2007 - 14:41

Spoko panowie że po zbiorniczku doszliście do tego jakie auto ma wyposażenie ale najlepszy sposób jest popatrzec czy są amory czy siłowniki. :shock: Tylko jest sprawa że pytałem ja a wątek rozwinął się w innym kierunku

#15 Offline   pyrek


  • Postów: 29
  • Na forum od: 08 lis 2007
  • Miejscowość: Lubliniec

Napisano 27 listopada 2007 - 14:46

Witam

Na zbiorniczku o ile oczy mnie nie mylą jest napisany jaki to ma być olej ZH-M

#16 Offline   dan124


  • Postów: 584
  • Na forum od: 07 sty 2008
  • Miejscowość: warśafka
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 stycznia 2008 - 18:46

czy to jakaś kara jak 124 sedan ma nivo??

#17 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 18 stycznia 2008 - 19:30

No cos Ty. Bardzo przydatna sprawa jak ktoś lubi podróżować i zapakować auto ;)
Odpowiednio zadbane daje wiele dobrego ale zepsute wkurza jak diabli ;-)

#18 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 lutego 2009 - 15:00

roxa napisał:

estem tu , więc się dzielem tym co przerobiłem.
Ja w najbliższym czasie nabieram się do przeglądu układu i wymiany płynu i tu mam dwa pytania:

1. Czy przy każdym samochodzie zawieszenie po wjechaniu przy większej prędkości w "bujającą" dziurę - taką większą - auto powinno bujnąć tyłem 2-3 razy i się uspokoić czy być twardsze, czyli zaliczyć dziurę i od razu powinno być stabilne ?

Niestety przy takich dłuższych, dziurach bez obciążenia u mnie jadąc z dużą prędkością lekko zawsze bujnie autem a nie wiem czy tak być powinno... O dziwo przy załadowanym bagażniku po dach objaw ten się znacznie zmniejsza :roll: i to prawie nie odczuwalnie.
Czy ktoś może się wypowiedzieć jak to jest?

2. Gdzie się opróżnia układ nivo, żeby zalać nowy płyn i czy bujanie może być winą starego płynu?

Dodam że podejrzewałem poduszki tylnego wózka - wymienione na nowe i brak poprawy

#19 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 19 lutego 2009 - 22:27

roxa napisał:

nie powinno bujać, powinien miękko wybrać, po to jest korektor zawieszenia. Sprawdz stan, a najlepiej wymień (jeśli tego nie robiłeś wcześniej), łączniki drażka stabilizatora + gumy (łożyska) stabilizatora. Przy wybitych elementach, w pozycji neutrum korektora, buja się tylko na spreżynach. Dlatego efekt bujania na pusto. Przy obciążonym, cieżar tyłu dociska zużyte elementy

Dzięki za diagnozę :hahaha:
muszę się rozeznać jak to kosztowo wygląda i na wiosnę trzeba będzie coś pomyśleć
wymianę płynu już oczytałem w sam naprawiam tak że wiem co i jak.
Pozdrawiam

[ Dodano: Czw Lut 19, 2009 21:27 ]
Drążki stabilizatora są w dobrym stanie, żadnych luzów czy stuków, gumy także wyglądają bez mała na nie dawno montowane i nie mają oznak zużycia...
Jest jeszcze coś w temacie tylnego zawieszenia....

Podczas przejeżdżania przez progi zwalniające (zwłaszcza te wyższe) jak szybciej wjadę na leżącego "psa" http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/smiech2.gif to właśnie jak jest na najwyższym jego punkcie lekko bujnie w górę i coś zawsze zaskrzypi :evil: jak 50letnia powojenna szafa.. o samo przy zjeżdżaniu gdy bujnie w dół... A może coś jest z regulatorem wysokości, a konkretnie z jeo zamocowaniem do stabilizatora bo tam jest trochę rudej...Czy jest możliwość że buja bo stabilizator stoi w miejscu i nie otwiera dopływu kiedy trzeba?

#20 Offline   akim 42


  • Postów: 235
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Rybnik
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 lutego 2009 - 17:21

vietrzyk napisał:

coś zawsze zaskrzypi
Podejrzewam , że winowajcą tego nieprzyjemnego dźwięku jest tuleja pływająca - to element mocujący dolny wahacz do piasty .








Podobne tematy Zwiń