Skocz do zawartości




- - - - -

[om602] ARA, proszę o dokładny opis działania układu


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 12 września 2013 - 17:46

Mam prośbę jak w temacie. Chciał bym schemat owego układu by móc go sprawdzić. Wiem że układ ma moduł ARA za akumulatorem i elektromagnes na pompie wtryskowej i ma zapobiegać szarpnięciom silnika, ale chciał bym znać dokładne szczegóły działania. Jak ktoś wie albo ma schemat proszę o opis :)

I czy ktoś zauważył różnicę podczas jazdy z ARA bądź bez ? Na czym ona polega? :)



#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 września 2013 - 18:37

"Daj maila".

#3 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 12 września 2013 - 22:11

, Wyślij i mi to coś :) Też jestem w tym temacie ostatnio i chętnie się dokształcę ;)

#4 Gość_arek92_


  • Na forum od: --

Napisano 12 września 2013 - 22:16

serwisówka elr/ara w PDF http://forum.mblodz....ent.php?aid=151

#5 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 12 września 2013 - 22:24

Trzeba mieć konto :(

#6 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 września 2013 - 07:15

Wyświetl postUżytkownik maryusz123456 dnia 12 września 2013 - 22:11 napisał

m104user, Wyślij i mi to coś

Wyświetl postUżytkownik m104user dnia 12 września 2013 - 18:37 napisał

"Daj maila".


#7 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 września 2013 - 09:49

M104user, podaj nazwę pliku, to się znajdzie na w124performance czy gdzieś :P . Chyba, że to jakaś insza inszość.

#8 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 13 września 2013 - 10:04

XM, Wyślę Ci na emaila to ;)

#9 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 13 września 2013 - 18:05

Wyświetl postUżytkownik markslew dnia 12 września 2013 - 17:46 napisał

czy ktoś zauważył różnicę podczas jazdy z ARA bądź bez ?

Sam sobie odpowiem ;)

Dzisiaj odpiąłem od elektromagnesu na pompie wtyczkę i pojeździłem. Różnica taka że gdy jadę na 4 biegu przy ok. 2200 obr/min i wduszę gaz nie czuję szarpnięcia "kopnięcia" jakie było wcześniej. Silnik bardziej czule reaguje na gaz. I o to mi chodziło, to się poprawiło.

Ale... z drugiej strony czasem ma tendencję do lekkiego żabkowania :) Ale to już może być wina po części amortyzatorka na pompie wtryskowej który słabo trzyma bo go sprawdzałem, muszę kupić nowy. Lecz żabkowanie można ograniczać stylem jazdy także.

#10 Offline   virrek


  • Postów: 58
  • Na forum od: 26 sty 2009
  • Miejscowość: Chełmno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 '92 300TD turbo
  • Trzeci Mercedes:L206 busik pomarańczka

Napisano 04 lutego 2016 - 16:47

Odgrzewam, pod jakie piny podłączyć nastawnik ARA w sterowniku, mam tam piny AR, AG oraz DI. Na schemacie ELR jeden koniec nastawnika ELR podłączony jest do zacisku 15, a w ARA?










Podobne tematy Zwiń