Postanowiłem wymienić zawieszenie w moim w 124 320e sedan i tak wskoczyły nowe wahacze tył komplet, odmalowałem sanki przy okazji i wskoczyły wszystkie gumy zawieszenia i sanek przód i tył nowe, wymieniłem obsady amorków i amorki na sachsa okazało się ,że sprężyna przednia była pęknięta i wymieniłem sprężyny przednie.
Auto stało przed warsztatem z przodu tak ok. 4 cm od błotnika.
Sprężyny pomierzone i zamówione identyczna jak wyjęte 3 kropki żółte i jedna czerwona, i na dole jedna zielona sama, pomierzona grubość sprężyny i wysokość sprawdzone z win WDBEA32E0SC192971 czy są zgodne i wszystko gra , ustawiłem nowa i starą obok siebie i są identyczne. jest to sprężyna o nr. 124 321 22 04 HH1. 15,3 gr
UWAGA : po zamontowaniu auto wygląda jak terenówka , prześwit pomiędzy kołem , a błotnikiem to już okolice 20 cm wsiada się jak do Vana.
O co chodzi ?? Podkładki pod sprężyny są cienkie i mają ok. 1 cm wiem że sprężyny się zsiądą ale ok. 1-2 cm a nie 10 . Co mam robić???
Po głowie i chodzi myśl że te wszystkie oznaczenia przez lata zmieniły twardość i trzeba dobierać samemu na oko. Nie chcę obcinać sprężyn bo mogą źle się zachowywać później.
PROSZĘ o jakąś podpowiedz. czy ktoś miał taki problem???
0
Zawieszenie
Rozpoczęty przez Morterg, kwi 26 2021 20:27
6 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 26 kwietnia 2021 - 20:27
#2
Napisano 27 kwietnia 2021 - 05:50
Pojeździj trochę powinny się ułożyć.Ogólnie ciężko dobrać sprężyny do W124
#3
Napisano 27 kwietnia 2021 - 08:45
dzięki dziś zakładam cieńsze 14,7 a nie 15,3 niż vin wymaga zobaczymy co będzie
#4
Napisano 27 kwietnia 2021 - 10:58
Użytkownik andrzejrz dnia 27 kwietnia 2021 - 05:50 napisał
Pojeździj trochę powinny się ułożyć.Ogólnie ciężko dobrać sprężyny do W124
#5
Napisano 27 kwietnia 2021 - 14:30
sprężyny zostały dobrane wg kalkulatora i są złe, ze względu że posiadam full wypas łącznie z el. fotelami wyszły mi sprężyny 15.3 gr. podkładkę mam ok. 1 cm założoną także coś jest nie tak w tym systemie dobierania przynajmniej w moim aucie. założę 14,7 i wtedy zobaczymy . Wiem już z pewnością że stare oryginalne sprężyny a nowe z tym samym nr i oznaczeniem kropkowym to zupełnie coś innego może być.
#6
Napisano 27 kwietnia 2021 - 16:14
Ja dobierałem do W210 ale brałem takie, żeby obniżyć przód (wersja elegance i classic ma wyższe zawieszenie niż avantgarde) i właściwie to grubość gum się nie zgadzała, bo wziąłem według kalkulatora, a okazało się, że u mnie gumy były jeszcze grubsze - oryginalne z logo MB więc raczej nikt nie wymieniał przede mną.
#7
Napisano 29 kwietnia 2021 - 10:03
Po wymianie auto stoi ciut niżej jakieś 3 cm i są miększe , dla mnie pasuje. mam wyżej i miękko , na wszelki wypadek zostawiłem te mocne sprężyny żeby nie zsiadły się te co mam założone po np 2 latach. powinny być sprężyny gr. 14,4 a nie jak podaje kalkulator 15,3 mm, ale co będzie po czasie zobaczymy. Dzięki za wszelkie porady wszystkim !!!!!!!
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Problem z dobraniem tylnego wahacza (zawieszenie koła) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Faithfool |
|
||
Zawieszenie tył 124 coupe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Symon84 |
|
||
[w201] Obniżone sportowe zawieszenie - które wybrać? |
Modyfikacje,Tuning | embe17 |
|
||
[W201] Dziwne dźwięki, skrzeczenie/piszczenie, coś z zawieszeniem? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Malysz86 |
|
||
[w201] zawieszenie tył |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | jastrzi777 |
|
|