Jump to content




* * * * * 1 votes

Mercedes W124 300D Kopci, gaśnie, nie równo chodzi,


6 replies to this topic

#1 Offline   300dGrafit


  • posts 4
  • Joined 03 May 2021
  • Miejscowość: Trzebnica
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D Manual 5

Posted 03 May 2021 - 23:19

Witam, jestem nowym użytkownikiem więc proszę wybaczyć jeśli zrobiłem błąd otwierając nowy temat.
Zwracam się do was z prośbą, otóż kupiłem W124 300D za symboliczną kwotę 2400 zł z fajnym wyposażeniem stanem blacharskim itp. z jednym haczykiem z silnikiem coś jest nie tak narazie nie wiem do końca co a więc po odpalenia silnika na zimno (silnik pali pięknie na przysłowiowego strzała) silnik nie równo chodzi trzęsie się, po odkręceniu korka o wlewu oleju korek podskakuje (duże przedmuchy), gaśnie jak puszcze gaz i jest fura siwego dymu. Kiedy silnik się rozgrzeje chodzi już równo równiej niż silnik w kombi 300d mojego szwagra który dba o swój silnik, kopci ale już dużo mniej, korek już prawie nie skacze, no i nagle wszystko jak gdyby nic z jednym haczykiem jak się przejadę to zbiera się do setki jak 200D tyle że niema pod pedałem przycisku od kickdowna. Bardzo proszę o pomoc co to może być głowica, uszczelka pod głowicą, pierścienie, uszczelniacze zaworowe a może silnik na szrot bo mam możliwoś wymiany na drugi silnik 300D za każdą pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam



#2 Offline   Szarik


  • posts 1,165
  • Joined 29 Nov 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Posted 04 May 2021 - 08:42

Na odległość, bez żadnego sprawdzenia, nikt nie pomoże. Może być słaba kompresja, czyli albo pierścienie, albo zawory, może być walnięta uszczelka pod głowicą, może być pompa wtryskowa niesprawna lub źle wyregulowana, a może wtryski leją.
Na pierwszy ogień, to sprawdziłbym kompresję.

#3 Offline   300dGrafit


  • posts 4
  • Joined 03 May 2021
  • Miejscowość: Trzebnica
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D Manual 5

Posted 04 May 2021 - 14:36

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 04 May 2021 - 08:42 napisał

Na odległość, bez żadnego sprawdzenia, nikt nie pomoże. Może być słaba kompresja, czyli albo pierścienie, albo zawory, może być walnięta uszczelka pod głowicą, może być pompa wtryskowa niesprawna lub źle wyregulowana, a może wtryski leją.
Na pierwszy ogień, to sprawdziłbym kompresję.
Witam dzięki za odp. Zapomniałem napisać że robiliśmy z Tatą płukanki silnika i kopcenie się troche zmniejszyło i moc silnika uległa podniesieniu będziemy go oddawć na dniach do mechanika który zadecyduje co będzie robił bo jeszcze mam silnik 300D wolny leżący na podwórku w bardzo dobrym stanie tyle że będzie troche zabwy bo ma skrzynie manualną a ja mam w MB automat. I z tego tytułu miałbym jeszcze jedno pytanie czy mając drugi silnim lepiej wymienić silniki czy próbować apfawić tam ten


#4 Offline   300dGrafit


  • posts 4
  • Joined 03 May 2021
  • Miejscowość: Trzebnica
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D Manual 5

Posted 04 May 2021 - 14:40

A i bym zapomniał kompresje też sprawdzaliśmy tylko nie wiem jak wiarygodne te wyniki są bo aku było słabe i braliśmy na kable prąd z drugiego ale było to tak:
1.22
2.23
3.21
4.23
5.26
6.24

#5 Offline   OSTRY2500


  • posts 814
  • Joined 29 Jul 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 08 May 2021 - 09:45

Kompresja jakaś tam jest minimum to 18
Może trzeba skorygować pompę wtryskowa (kat wtrysku)
Co do wymiany silnika to skrzynia nic nie ma do rzeczy wymieniasz silnik a nie skrzynie
Wtryski na zimnym mogą się zawieszać i będzie dymić
Nalej mixolu do baku i lepszego paliwa może się rozjezdzi


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#6 Offline   paweu


  • posts 13
  • Joined 22 Oct 2020
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Posted 10 May 2021 - 12:56

Ja bym jeszcze zrobil test na obecność CO2 w układzie chłodzenia. Zestaw do dostania za 15zl. Przy okazji sprawdź świece żarowe - odpinasz złącze od sterownika (jest na nadkolu kierowcy).

#7 Offline   virrek


  • posts 58
  • Joined 26 Jan 2009
  • Miejscowość: Chełmno
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w124 '92 300TD turbo
  • Trzeci Mercedes:L206 busik pomarańczka

Posted 15 May 2021 - 22:43

Czy auto posiada moduł ELR? W om 602 po odpięciu wtyczki z nastawnika pompy na zimnym silniku trząsł sie bardzo mocno. Jeżeli chodzi o kompresję, polecam filmik https://youtu.be/HiM_V1WS1UY od 4minuty jak sprawdzić nieszczelności.








Podobne tematy Zwiń