Jump to content




- - - - -

SL500 r230 - problem z klapą bagażnika


12 replies to this topic

#11 Offline   Gerri


  • posts 2,649
  • Joined 25 May 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Posted 16 September 2022 - 18:40

Dociąganie jest najbardziej wymagające. Musisz na jakieś 800 milibarów liczyć. Pomiar taki:
1. Wpinasz się z wakuometrem bezpośrednio w pompkę. Wiesz wtedy, na co pompkę stać.
2. Drugi pomiar: wpinasz się do obwodu przez trójnik. Jak odczyt będzie znacznie niższy, to znaczy że gdzieś jest "ewakuacja" podciśnienia.



#12 Offline   munder


  • posts 9
  • Joined 24 Jul 2022
  • Miejscowość: Piotrków Tryb.
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW 5

Posted 01 October 2022 - 08:20

Na razie czekam na termin w serwisie, aby poszukać przyczyny. Na razie w swoim garażu poobserwowałem i posłuchałem co się dzieje.
Przy otwartej klapie nacisnąłem zamek, aby uruchomić dociąganie - po zamknięciu zamka, pompka pracuje ok 15 sekund, więc raczej coś nie tak. Wydaje mi się, że po zamknięciu, słychać delikatny "syk" w okolicy zamka, więc w pierwszej kolejności, ponownie sprawdzimy szczelność. Sprawdzimy też samą pompkę.

Przy otwieraniu zamka, wszystko działa jak należy, pompka nie pracuje.

Sprawdziłem, też jak działają inne komponenty pracujące z pompką. Przy pompowaniu foteli, wszystko wydaje się ok.
Centralny zamek działa szybko. Zamykanie/otwieranie jest niemal natychmiastowe, nawet robiąc to tuż po sobie kilkakrotnie. Jednak po zamknięciu centralnego, pompka również pracuje 10-15 sekund, czyżby też nieszczelność?

#13 Offline   munder


  • posts 9
  • Joined 24 Jul 2022
  • Miejscowość: Piotrków Tryb.
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW 5

Posted 02 November 2022 - 21:24

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 16 September 2022 - 18:40 napisał

Dociąganie jest najbardziej wymagające. Musisz na jakieś 800 milibarów liczyć. Pomiar taki:
1. Wpinasz się z wakuometrem bezpośrednio w pompkę. Wiesz wtedy, na co pompkę stać.
2. Drugi pomiar: wpinasz się do obwodu przez trójnik. Jak odczyt będzie znacznie niższy, to znaczy że gdzieś jest "ewakuacja" podciśnienia.

Dobre wieści. Pompka jest w dobrej kondycji, ciśnienie i podciśnienie bez zarzutu. Nieszczelność znaleziona, było malutkie pęknięcie przy złączce przewodu przy zamku klapy. Uszczelnione i klapa na razie działa bez zarzutu. Dzięki Gerri za pomoc!








Podobne tematy Zwiń