Jump to content




- - - - -

Upgrade Hamulców


70 replies to this topic

#51 Offline   Wojtas.bb


  • posts 523
  • Joined 18 Jan 2007
  • Miejscowość: Bielsko-Biała

Posted 05 February 2007 - 23:03

chyba Kudłaty przekopiował zły link



#52 Offline   Kudłaty


  • posts 442
  • Joined 17 Jan 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Posted 06 February 2007 - 00:00

Dołączona grafika

#53 Offline   EssiRS


  • posts 5,564
  • Joined 07 Jan 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Posted 06 February 2007 - 00:08

Wydaje mi sie ze to troche ladniej wyglada:

Dołączona grafika

#54 Offline   Kudłaty


  • posts 442
  • Joined 17 Jan 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Posted 06 February 2007 - 00:17

Nie tyle ładniej co SUPERANCKO, ale zrobienie takiego makarona na standardowej tarczy ATE lub BREMBO jest szaleństwem, dlatego zdecydowanie pozostane przy tym mniejszym szaleństwie :mlot:

#55 Offline   MEN


  • posts 728
  • Joined 11 Jan 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 2,3k

Posted 06 February 2007 - 08:31

EssiRS, Pięknie to wygląda a pewnie jeszcze fajniej się sprawuje...
Kudłaty, mam do ciebie jedno pytanie odnośnie tych hamulców
Czemu się uparłeś żeby zrobić to sam?

#56 Offline   Kudłaty


  • posts 442
  • Joined 17 Jan 2007
  • Miejscowość: Warszawa

Posted 06 February 2007 - 15:20

Widzisz MEN, odpowiedz jest bardzo prosta... ponieważ jest to banalne do wykonania. Kiedyś gdy czynnie uprawiałem karting (na mojej stronie można znaleść wspólne foto z Robertem Kubicą z tamtych lat), a było to 16 lat temu nawiercaliśmy tarcze w wózkach przygotowanych do mistrzostw polski, tak samo robiono przed 20-30 laty w sporcie samochodowym, a w dzisiejszych czasach np. firma MIKODA produkująca tarcze i mieszcząca się w Częstochowie za nawiercenie tarczy litej w zależności od wymiarów woła od 18-50zł od sztuki, więc niby dlaczego miałbym tego nie wykonać na oryginalnej wentylowanej litej tarczy ATE lub BREMBO we własnym zakresie?
Nie zamieszczałem tutaj materiału z forum fiesty, gdzie kilka osób dokonywało takiej modyfikacji w swoich autach oraz korespondencji z pewnym user'em autokącika, który to od wielu lat nawierca we włanym zakresie tarcze kopiując "oryginał" pierszej sztuki którą zamówił przed kilku laty właśnie w firmie MIKODA.

Dużo łatwiej byłoby kupić tarcze Mikoda, ALE nie podobają mi się frezy połączone z perforacją tarczy które wcinają klocek jak głupie oraz powątpiewam troszkę w samą jakość materiału z których są wykonane owe tarcze.

Sama tarcza w moim wykonaniu będzie dokładną kopią tarczy Zimmermann'a.
Należy nadmienić, że samo nawiercenie tarczy, czyli tzw. perforacja nie ma jakoś diametralnie skrócić drogi hamowania, a sprawić aby tarcza była szybciej schładzana oraz gazy wraz z odkurzem powstałe podczas hamowania lepiej odprowadzane co szalenie wpływa na skurczeność hamowania.

Dla zainteresowanych TUTAJ znajduje się link do strony producenta tarcz za równo tych zwykłych jak i sportowych wykoanywanych na zamówienie firmy MIKODA

Ps. jestem otwarty na dyskusję w temacie :smile:

#57 Offline   MEN


  • posts 728
  • Joined 11 Jan 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 2,3k

Posted 06 February 2007 - 16:21

:slinka: Skoro masz takie doświadczenie w tym to mnie częściowo :smile: przekonałeś… powodzenia i czekam na rezultat ;-)

#58 Offline   mbsly


  • posts 528
  • Joined 23 Jan 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Drugi Mercedes:MB W201 2.6 M103
  • Trzeci Mercedes:MB W202 C 36 AMG
  • Inne auto:MB W201 3.0 M103

Posted 06 February 2007 - 17:14

Kudlaty z tego co widac na zdjeciach zamieszczonych na stronie firmy mikoda,to firma ta nawierca tarcze wentylowane do pewnej glebokosci(tak jak to robi brembo),a przewierca na wylot tylko tarcze pelne!?
ja dalej jestem przeciwny samodzielnemu nawiercaniu tarcz! :hooray: :slinka: :smile:

A tak wyglada 294 mm zimmerman w 17 calowej feldze w mb 190: Dołączona grafika

#59 Offline   Rob


  • posts 5,137
  • Joined 24 Jan 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Posted 06 February 2007 - 23:08

I na torze nikt z nas nie będzie jechał z rodziną http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/czujnik.gif :smile:

#60 Offline   szafa


  • posts 6,382
  • Joined 04 Jan 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Posted 06 February 2007 - 23:21

ciekawe ile wypadkow na torze zdarzylo sie komus ze wzgledu na nawiercone tarcze... tzn ich pekniecie czy cos w tym stylu.








Podobne tematy Zwiń