Koenig-Specials jest firmą specjalizującą się głównie w modyfikacjach mechanicznych i stylistycznych Mercedesów, Ferrari, Lamborghini, BMW i innych. Została założona w 1974 roku i słynie głównie z kontrowersyjnego stylu i ekstremalnych przeróbek zwiększających moc silnika. Mercedesami ta firma zajmuje się od 1980 roku.
Do modelu R129 ta firma oferowała kilka sposobów na podniesienie mocy, głównie zakładanie kompressorów.
Pierwsza wersja to instalacja kompressora w modelach SL500 i SL600. Z tego pierwszego udało im się dzięki tej przeróbce uzyskać 440KM i 680Nm, natomiast z silnika 6.0 aż 520KM i 730Nm.
Druga wersja, bardziej skomplikowana, to rozwiercenie silnika 6.0 M120 do pojemności 7.2l a następnie dołożenie instalacji kompressora. Takie modyfikacje powodowały przyrost mocy do 580KM i 800Nm.
Cena... koszt pierwszych modyfikacji, na seryjnym silniku to około 35 000 Euro, natomiast koszt rozwiertu i montażu kompressora to już wydatek 51 000 Euro.
Charakterystyczną cechą modyfikacji silnika M119 przez firmę Koenig-Specials były zmodyfikowane obudowy filtra powietrza, jak na zdjęciu poniżej:
Oprócz tuningu mechanicznego firma ta oferowała także:
1.Kompletny body-kit (9 500 Euro) z możliwością kupna osobno poszczególnych elementów
2.Końcowy układ wydechowy w dwóch wersjach, jako tłumik z dwiema końcówkami na wprost lub pod kątem (tak jak Brabus), lub w wersji na dwie strony zderzaka (Duplex)
3.Sportowe sprężyny (990 Euro) i amortyzatory (1 490 Euro)
4.Dystanse do kół
5.Sportowy układ hamulcowy na oś przednią, dostępny do wszystkich modeli silnikowych R129, o średnicy tarczy 336mm (taki sam jak w modelu Silver Arrow 2001r) za kwotę 3 100 Euro
6.Aluminiowe felgi w dwóch wersjach stylistycznych
Design II (17''/18'')
Lub Design III (18''/19''/20'')
7.Dywaniki kierowcy i pasażera z logo firmy Koenig-Specials lub innym w cenie zaczynającej się od 300 Euro
W chwili obecnej jest kilka różnych modeli R129 po tuningu firmy Koenig-Specials dostępnych na niemieckim rynku, z tym, że każdy z nich ma inny zakres przeróbek:
1.http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/show ... geNumber=1
http://img42.imageshack.us/img42/1676/1ec919.th.jpghttp://img526.imageshack.us/img526/9571/qfvwm0kgrhgohdoejlllucs.th.jpghttp://img690.imageshack.us/img690/1981/qf3qbw0kgrhgoheeejllllv.th.jpg
http://img690.imageshack.us/img690/5738/1f3919.th.jpghttp://img691.imageshack.us/img691/7158/1eca19.th.jpg
Ten model jest kombinacją Koenig-Specials z Carlssonem i niefirmowym tuningiem.
Silnik o pojemności 7.4l (oznaczenie Carlsson - C74), koła i licznik jest są od firmy Carlsson.
Body-kit to zestaw od firmy Koenig-Specials.
Tarcze o średnicy 355mm, tapicerka wnętrza, zabudowa Audio i GPS oraz skrzynia manualna to najprawdopodobniej inwencja właściciela.
2.http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/show ... geNumber=1
http://img37.imageshack.us/img37/9474/koenigr129sl.th.jpg
http://img24.imageshack.us/img24/6609/33e1381b75.th.jpghttp://img24.imageshack.us/img24/8764/6a2177067e.th.jpghttp://img63.imageshack.us/img63/708/43f856dc4c.th.jpghttp://img694.imageshack.us/img694/7306/5dcb66ea9d.th.jpg
http://img94.imageshack.us/img94/5353/33d942fb2e.th.jpg
To jest samochód gdzie zarówno silnik został przerobiony przez firmę Koenig-Specials (m119 5.0 V8 + kompressor), jak i body-kit, felgi (Design II) i wydech też jest tej firmy. Co do wnętrza ciężko powiedzieć, ale właściciel twierdzi, że całość została wykonana przez firmę Koenig.
3.http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/show ... geNumber=1
http://img24.imageshack.us/img24/659/koenigr129.th.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/7582/rmcg20kgrhqeokjkeryoh8j.th.jpghttp://img690.imageshack.us/img690/1489/rmcubg0kgrhqeokiker1lgc.th.jpghttp://img690.imageshack.us/img690/1985/rmc9qbm0kgrhqiokjoeryz1.th.jpghttp://img690.imageshack.us/img690/7365/rmcdqbm0kgrhqiokioerysv.th.jpg
http://img97.imageshack.us/img97/1381/rmcgbg0kgrhqyokjqerznsy.th.jpg
Ten ma body-kit Koenig-Specials oraz felgi (Design II). Silnik seryjny. Reszta to prawdopodobnie inwencja właściciela.
Zwróćcie uwagę, że wszystkie te egzemplarze mają mocno niestandardowe wnętrza z nową skórą i każdym możliwym elemencie w drewnie. Bardzo prawdopodobne jest zatem, że te elementy też były wykonywane przez firmę Koenig-Specials, ale niestety nic na ten temat nie udało mi się znaleźć.
Jak macie więcej informacji na temat modyfikacji jakie ta firma wykonywała w modelu R129, to piszcie
Na koniec jeszcze kilka zdjęć z mojej kolekcji.
http://img192.imageshack.us/img192/1879/f8dc483045.th.jpghttp://img704.imageshack.us/img704/9184/b5e6b5d02f.th.jpghttp://img709.imageshack.us/img709/927/07269b64bc.th.jpg
http://img190.imageshack.us/img190/7374/349dfaa2d7.th.jpghttp://img685.imageshack.us/img685/1575/e4932fc045.th.jpghttp://img694.imageshack.us/img694/7804/085b9cd6af.th.jpg
http://img189.imageshack.us/img189/4285/r129500slkoenigrotgrau0.th.jpghttp://img694.imageshack.us/img694/4359/r129500slkoenigrotgrau0h.th.jpghttp://img704.imageshack.us/img704/4285/r129500slkoenigrotgrau0.th.jpghttp://img709.imageshack.us/img709/4285/r129500slkoenigrotgrau0.th.jpg
http://img94.imageshack.us/img94/460/r129500slkoenigrotgrau0t.th.jpg
http://img109.imageshack.us/img109/1082/8ab5ed67b0.th.jpghttp://img109.imageshack.us/img109/5368/6bdcdd5038.th.jpghttp://img189.imageshack.us/img189/3771/4270e0f142.th.jpghttp://img190.imageshack.us/img190/6169/e5bbfe0b89.th.jpg
http://img192.imageshack.us/img192/4859/2403d8760b.th.jpghttp://img192.imageshack.us/img192/6493/4075a17bd2.th.jpghttp://img685.imageshack.us/img685/2295/a4ab6ce3fa.th.jpghttp://img704.imageshack.us/img704/3189/f9748b65ab.th.jpg
http://img694.imageshack.us/img694/2048/75f0c4e205.th.jpghttp://img694.imageshack.us/img694/8084/5b44123700.th.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/6889/8773853e24.th.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/8945/25f865049f.th.jpg
http://img190.imageshack.us/img190/4307/7a8f979631.th.jpghttp://img192.imageshack.us/img192/1453/6de085e581.th.jpghttp://img685.imageshack.us/img685/7492/51c3c49300.th.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7373/855a17aa16.th.jpg
http://img192.imageshack.us/img192/7014/akslkompressormotor.th.jpghttp://img694.imageshack.us/img694/3369/4d4486f2ce.th.jpghttp://img704.imageshack.us/img704/9749/f73d90025c.th.jpg
http://img694.imageshack.us/img694/2893/a4a3a69d88v.th.jpghttp://img709.imageshack.us/img709/7672/6645990cf0.th.jpg
http://img189.imageshack.us/img189/4741/05ca53b58d.th.jpghttp://img192.imageshack.us/img192/6039/e1f42e480d.th.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/2402/cb8d976947.th.jpg
http://img709.imageshack.us/img709/8360/57f39f2530.th.jpghttp://img709.imageshack.us/img709/9180/3d9a13d35a.th.jpg
0
[r129] R129 po tuningu KOENIG-SPECIALS
Rozpoczęty przez EssiRS, gru 19 2009 22:51
17 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 19 grudnia 2009 - 22:51
#2
Napisano 19 grudnia 2009 - 23:04
EssiRS, kawal dobrej roboty :cool: Ojj widze ze R129 na dobre zawrocil Ci w glowie ;-)
#3
Napisano 20 grudnia 2009 - 03:38
najciekawszy jest kompresor z tej oferty widebody absolutnie mi nie podchodzi.
widziałem też że kleemann robi kompresory do R129 (M113). szkoda tylko że to są tak wysokie koszty bo przymierzyłbym się do tego...
pozdrawiam
Robert
widziałem też że kleemann robi kompresory do R129 (M113). szkoda tylko że to są tak wysokie koszty bo przymierzyłbym się do tego...
pozdrawiam
Robert
#4
Napisano 20 grudnia 2009 - 12:12
Śliweczka najładniejsza
Ja mam taką ciekawostke poniewaz w CLu posiadam takie zegary oczywiście bez napisu carlssona (chodzi o cyferblaty) Natomiastą mam też czarne pokrywy zaworów. Nie sadze żeby było tam coś bardzo wyjątkowego ale może coś jest na rzeczy
Ja mam taką ciekawostke poniewaz w CLu posiadam takie zegary oczywiście bez napisu carlssona (chodzi o cyferblaty) Natomiastą mam też czarne pokrywy zaworów. Nie sadze żeby było tam coś bardzo wyjątkowego ale może coś jest na rzeczy
#5
Napisano 20 grudnia 2009 - 13:09
Artykuł bardzo ciekawy a samochody piękne. Jest parę rzeczy które bym wyrzucił/wymienił ale są to elementy stylistyczne. Reszta jest piękna.
#6
Napisano 20 grudnia 2009 - 20:44
MICHAL200 napisał:
Ojj widze ze R129 na dobre zawrocil Ci w glowie ;-)
Cytat
widziałem też że kleemann robi kompresory do R129 (M113). szkoda tylko że to są tak wysokie koszty bo przymierzyłbym się do tego...
sek60 napisał:
w CLu posiadam takie zegary oczywiście bez napisu carlssona (chodzi o cyferblaty) Natomiastą mam też czarne pokrywy zaworów
W tym Carlssonie to masz na czarno pomalowany dolot, natomiast na niebiesko pokrywy zaworów ;-) Oczywiście się czepiam
michal55yh napisał:
Jest parę rzeczy które bym wyrzucił/wymienił ale są to elementy stylistyczne. Reszta jest piękna.
Jak tego typu artykuły cieszą się pozytywnym oddźwiękiem, to pomyślę nad następnym, a mam jeszcze kilka w zanadrzu :cool:
#7
Napisano 20 grudnia 2009 - 21:01
Wolne rozgrzewanie samochodu na luzie jest nie polecane lepiej jak śnieg stopnieje to sie przeleciec kawaleczek
No mam do 320 jeszcze w fajnej opcji bo szyty skorą caly środek i zamszu co chyba nie bylo tak popularne jak w 129. Spotkamy się to polukamy 124 mam obcykane 129 i 140 jeszcze sie ucze :grin:
No mam do 320 jeszcze w fajnej opcji bo szyty skorą caly środek i zamszu co chyba nie bylo tak popularne jak w 129. Spotkamy się to polukamy 124 mam obcykane 129 i 140 jeszcze sie ucze :grin:
#8
Napisano 20 grudnia 2009 - 22:42
Bardzo ciekawy opis. O R129 już trochę wiedziałem ale tutaj urzekły mnie silniki mercedesa po dobrym tuningu.
Naprawdę to muszą być niezłe wyścigówki o mocy 600 kM. :coto: Można zawsze kupić i sobie pojeździć
Pozdrawiam
Naprawdę to muszą być niezłe wyścigówki o mocy 600 kM. :coto: Można zawsze kupić i sobie pojeździć
Pozdrawiam
#9
Napisano 21 grudnia 2009 - 03:25
EssiRS napisał:
A do czego chciałbyś używać SL'a z M113 + kompressor?
nie powiesz chyba że nie chciałbyś
zawsze chciałoby się szybsze auto ...
#10
Napisano 21 grudnia 2009 - 12:22
sek60 napisał:
szyty skorą caly środek i zamszu co chyba nie bylo tak popularne jak w 129. Spotkamy się to polukamy
sek60 napisał:
124 mam obcykane 129 i 140 jeszcze sie ucze :grin:
Lubię poznawać historię i wersje tego modelu, dodatkowo chętnie się tymi informacjami podzielę.
Lorenzo napisał:
nie powiesz chyba że nie chciałbyś
Drugim, małym aspektem, który przemawia na korzyść NA, jest to, że nie specjalnie przepadam, za dźwiękiem kompressorów i turbin. Niczym nie zakłócony dźwięk V8 jest dla mnie chyba istotniejszy niż owczy pęd za podnoszeniem mocy.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
w123 po "delikatnym" tuningu ;) |
Media - Audio, Video, Jpg | Gość_klisza_ |
|
||
Mercedesy po tuningu z epoki - fragmenty katalogu z lat 80 |
Prezentacje - Tuning firmowy | D.J.TUNING |
|
|
|
Firmy tuningujące W201 |
Prezentacje - Tuning firmowy | Kudłaty |
|
||
Masakryczny W124 po wies tuningu |
Media - Audio, Video, Jpg | SzmicioW124 |
|