Skocz do zawartości




- - - - -

[r129] R129 po tuningu KOENIG-SPECIALS


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 19 grudnia 2009 - 22:51

Koenig-Specials jest firmą specjalizującą się głównie w modyfikacjach mechanicznych i stylistycznych Mercedesów, Ferrari, Lamborghini, BMW i innych. Została założona w 1974 roku i słynie głównie z kontrowersyjnego stylu i ekstremalnych przeróbek zwiększających moc silnika. Mercedesami ta firma zajmuje się od 1980 roku.

Do modelu R129 ta firma oferowała kilka sposobów na podniesienie mocy, głównie zakładanie kompressorów.
Pierwsza wersja to instalacja kompressora w modelach SL500 i SL600. Z tego pierwszego udało im się dzięki tej przeróbce uzyskać 440KM i 680Nm, natomiast z silnika 6.0 aż 520KM i 730Nm.
Dołączona grafikaDołączona grafika

Druga wersja, bardziej skomplikowana, to rozwiercenie silnika 6.0 M120 do pojemności 7.2l a następnie dołożenie instalacji kompressora. Takie modyfikacje powodowały przyrost mocy do 580KM i 800Nm.
Dołączona grafika

Cena... koszt pierwszych modyfikacji, na seryjnym silniku to około 35 000 Euro, natomiast koszt rozwiertu i montażu kompressora to już wydatek 51 000 Euro.

Charakterystyczną cechą modyfikacji silnika M119 przez firmę Koenig-Specials były zmodyfikowane obudowy filtra powietrza, jak na zdjęciu poniżej:
Dołączona grafika

Oprócz tuningu mechanicznego firma ta oferowała także:

1.Kompletny body-kit (9 500 Euro) z możliwością kupna osobno poszczególnych elementów
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

2.Końcowy układ wydechowy w dwóch wersjach, jako tłumik z dwiema końcówkami na wprost lub pod kątem (tak jak Brabus), lub w wersji na dwie strony zderzaka (Duplex)
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

3.Sportowe sprężyny (990 Euro) i amortyzatory (1 490 Euro)
4.Dystanse do kół
5.Sportowy układ hamulcowy na oś przednią, dostępny do wszystkich modeli silnikowych R129, o średnicy tarczy 336mm (taki sam jak w modelu Silver Arrow 2001r) za kwotę 3 100 Euro
Dołączona grafika
6.Aluminiowe felgi w dwóch wersjach stylistycznych
Design II (17''/18'')
Dołączona grafika
Lub Design III (18''/19''/20'')
Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika
7.Dywaniki kierowcy i pasażera z logo firmy Koenig-Specials lub innym w cenie zaczynającej się od 300 Euro
Dołączona grafikaDołączona grafika

W chwili obecnej jest kilka różnych modeli R129 po tuningu firmy Koenig-Specials dostępnych na niemieckim rynku, z tym, że każdy z nich ma inny zakres przeróbek:

1.http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/show ... geNumber=1
Dołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika

Dołączona grafikahttp://img42.imageshack.us/img42/1676/1ec919.th.jpghttp://img526.imageshack.us/img526/9571/qfvwm0kgrhgohdoejlllucs.th.jpghttp://img690.imageshack.us/img690/1981/qf3qbw0kgrhgoheeejllllv.th.jpg

http://img690.imageshack.us/img690/5738/1f3919.th.jpghttp://img691.imageshack.us/img691/7158/1eca19.th.jpg

Ten model jest kombinacją Koenig-Specials z Carlssonem i niefirmowym tuningiem.
Silnik o pojemności 7.4l (oznaczenie Carlsson - C74), koła i licznik jest są od firmy Carlsson.
Body-kit to zestaw od firmy Koenig-Specials.
Tarcze o średnicy 355mm, tapicerka wnętrza, zabudowa Audio i GPS oraz skrzynia manualna to najprawdopodobniej inwencja właściciela.

2.http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/show ... geNumber=1
http://img37.imageshack.us/img37/9474/koenigr129sl.th.jpg
http://img24.imageshack.us/img24/6609/33e1381b75.th.jpghttp://img24.imageshack.us/img24/8764/6a2177067e.th.jpghttp://img63.imageshack.us/img63/708/43f856dc4c.th.jpghttp://img694.imageshack.us/img694/7306/5dcb66ea9d.th.jpg

http://img94.imageshack.us/img94/5353/33d942fb2e.th.jpg

To jest samochód gdzie zarówno silnik został przerobiony przez firmę Koenig-Specials (m119 5.0 V8 + kompressor), jak i body-kit, felgi (Design II) i wydech też jest tej firmy. Co do wnętrza ciężko powiedzieć, ale właściciel twierdzi, że całość została wykonana przez firmę Koenig.

3.http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/show ... geNumber=1
http://img24.imageshack.us/img24/659/koenigr129.th.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/7582/rmcg20kgrhqeokjkeryoh8j.th.jpghttp://img690.imageshack.us/img690/1489/rmcubg0kgrhqeokiker1lgc.th.jpghttp://img690.imageshack.us/img690/1985/rmc9qbm0kgrhqiokjoeryz1.th.jpghttp://img690.imageshack.us/img690/7365/rmcdqbm0kgrhqiokioerysv.th.jpg

http://img97.imageshack.us/img97/1381/rmcgbg0kgrhqyokjqerznsy.th.jpg

Ten ma body-kit Koenig-Specials oraz felgi (Design II). Silnik seryjny. Reszta to prawdopodobnie inwencja właściciela.

Zwróćcie uwagę, że wszystkie te egzemplarze mają mocno niestandardowe wnętrza z nową skórą i każdym możliwym elemencie w drewnie. Bardzo prawdopodobne jest zatem, że te elementy też były wykonywane przez firmę Koenig-Specials, ale niestety nic na ten temat nie udało mi się znaleźć.

Jak macie więcej informacji na temat modyfikacji jakie ta firma wykonywała w modelu R129, to piszcie

Na koniec jeszcze kilka zdjęć z mojej kolekcji.


http://img192.imageshack.us/img192/1879/f8dc483045.th.jpghttp://img704.imageshack.us/img704/9184/b5e6b5d02f.th.jpghttp://img709.imageshack.us/img709/927/07269b64bc.th.jpg

http://img190.imageshack.us/img190/7374/349dfaa2d7.th.jpghttp://img685.imageshack.us/img685/1575/e4932fc045.th.jpghttp://img694.imageshack.us/img694/7804/085b9cd6af.th.jpg

http://img189.imageshack.us/img189/4285/r129500slkoenigrotgrau0.th.jpghttp://img694.imageshack.us/img694/4359/r129500slkoenigrotgrau0h.th.jpghttp://img704.imageshack.us/img704/4285/r129500slkoenigrotgrau0.th.jpghttp://img709.imageshack.us/img709/4285/r129500slkoenigrotgrau0.th.jpg

http://img94.imageshack.us/img94/460/r129500slkoenigrotgrau0t.th.jpg

http://img109.imageshack.us/img109/1082/8ab5ed67b0.th.jpghttp://img109.imageshack.us/img109/5368/6bdcdd5038.th.jpghttp://img189.imageshack.us/img189/3771/4270e0f142.th.jpghttp://img190.imageshack.us/img190/6169/e5bbfe0b89.th.jpg

http://img192.imageshack.us/img192/4859/2403d8760b.th.jpghttp://img192.imageshack.us/img192/6493/4075a17bd2.th.jpghttp://img685.imageshack.us/img685/2295/a4ab6ce3fa.th.jpghttp://img704.imageshack.us/img704/3189/f9748b65ab.th.jpg

http://img694.imageshack.us/img694/2048/75f0c4e205.th.jpghttp://img694.imageshack.us/img694/8084/5b44123700.th.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/6889/8773853e24.th.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/8945/25f865049f.th.jpg

http://img190.imageshack.us/img190/4307/7a8f979631.th.jpghttp://img192.imageshack.us/img192/1453/6de085e581.th.jpghttp://img685.imageshack.us/img685/7492/51c3c49300.th.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7373/855a17aa16.th.jpg

http://img192.imageshack.us/img192/7014/akslkompressormotor.th.jpghttp://img694.imageshack.us/img694/3369/4d4486f2ce.th.jpghttp://img704.imageshack.us/img704/9749/f73d90025c.th.jpg

http://img694.imageshack.us/img694/2893/a4a3a69d88v.th.jpghttp://img709.imageshack.us/img709/7672/6645990cf0.th.jpg

http://img189.imageshack.us/img189/4741/05ca53b58d.th.jpghttp://img192.imageshack.us/img192/6039/e1f42e480d.th.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/2402/cb8d976947.th.jpg

http://img709.imageshack.us/img709/8360/57f39f2530.th.jpghttp://img709.imageshack.us/img709/9180/3d9a13d35a.th.jpg



#2 Offline   MICHAL200


  • Postów: 4 005
  • Na forum od: 18 sty 2007
  • Miejscowość: Uniejów
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 C180 po lifcie

Napisano 19 grudnia 2009 - 23:04

EssiRS, kawal dobrej roboty :cool: Ojj widze ze R129 na dobre zawrocil Ci w glowie ;-)

#3 Offline   Mikoś


  • Postów: 70
  • Na forum od: 24 wrz 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 grudnia 2009 - 03:38

najciekawszy jest kompresor z tej oferty :ok: widebody absolutnie mi nie podchodzi.

widziałem też że kleemann robi kompresory do R129 (M113). szkoda tylko że to są tak wysokie koszty :star: bo przymierzyłbym się do tego...


pozdrawiam
Robert

#4 Offline   sek60


  • Postów: 92
  • Na forum od: 07 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 grudnia 2009 - 12:12

Śliweczka najładniejsza :star:
Ja mam taką ciekawostke poniewaz w CLu posiadam takie zegary oczywiście bez napisu carlssona (chodzi o cyferblaty) Natomiastą mam też czarne pokrywy zaworów. Nie sadze żeby było tam coś bardzo wyjątkowego ale może coś jest na rzeczy :ok:

#5 Offline   michal55yh


  • Postów: 1 333
  • Na forum od: 10 sty 2009
  • Miejscowość: Bolesławiec (jeleniog.)
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:EX Mercedes-Benz W210 E270 CDI
  • Inne auto:Kia Sportage III

Napisano 20 grudnia 2009 - 13:09

Artykuł bardzo ciekawy a samochody piękne. Jest parę rzeczy które bym wyrzucił/wymienił ale są to elementy stylistyczne. Reszta jest piękna.

#6 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 20 grudnia 2009 - 20:44

MICHAL200 napisał:

Ojj widze ze R129 na dobre zawrocil Ci w glowie ;-)
Oj zawrócił, szczególnie jak się czeka na sezon... Tylko tyle co odpalany co tydzień by trochę pochodził...

Cytat

widziałem też że kleemann robi kompresory do R129 (M113). szkoda tylko że to są tak wysokie koszty :old: bo przymierzyłbym się do tego...
A do czego chciałbyś używać SL'a z M113 + kompressor?

sek60 napisał:

w CLu posiadam takie zegary oczywiście bez napisu carlssona (chodzi o cyferblaty) Natomiastą mam też czarne pokrywy zaworów
Czyli masz wyskalowane do 320km/h?
W tym Carlssonie to masz na czarno pomalowany dolot, natomiast na niebiesko pokrywy zaworów ;-) Oczywiście się czepiam :star:

michal55yh napisał:

Jest parę rzeczy które bym wyrzucił/wymienił ale są to elementy stylistyczne. Reszta jest piękna.
Ta firma od zawsze była (i jest do tej pory) niezwykle kontrowersyjna :star:

Jak tego typu artykuły cieszą się pozytywnym oddźwiękiem, to pomyślę nad następnym, a mam jeszcze kilka w zanadrzu :cool:

#7 Offline   sek60


  • Postów: 92
  • Na forum od: 07 gru 2009
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 grudnia 2009 - 21:01

Wolne rozgrzewanie samochodu na luzie jest nie polecane :old: lepiej jak śnieg stopnieje to sie przeleciec kawaleczek :star:
No mam do 320 jeszcze w fajnej opcji bo szyty skorą caly środek i zamszu co chyba nie bylo tak popularne jak w 129. Spotkamy się to polukamy :star: 124 mam obcykane 129 i 140 jeszcze sie ucze :grin:

#8 Offline   Longley


  • Postów: 70
  • Na forum od: 29 lis 2008
  • Miejscowość: Wrocław Huby
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2.6 sportline

Napisano 20 grudnia 2009 - 22:42

Bardzo ciekawy opis. :star: O R129 już trochę wiedziałem ale tutaj urzekły mnie silniki mercedesa po dobrym tuningu. :mrgreen:

Naprawdę to muszą być niezłe wyścigówki o mocy 600 kM. :coto: Można zawsze kupić i sobie pojeździć :jump:

Pozdrawiam :mrgreen:

#9 Offline   Mikoś


  • Postów: 70
  • Na forum od: 24 wrz 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 grudnia 2009 - 03:25

EssiRS napisał:

A do czego chciałbyś używać SL'a z M113 + kompressor?

nie powiesz chyba że nie chciałbyś :mrgreen:
zawsze chciałoby się szybsze auto ... :jump:

#10 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 21 grudnia 2009 - 12:22

sek60 napisał:

szyty skorą caly środek i zamszu co chyba nie bylo tak popularne jak w 129. Spotkamy się to polukamy :pies:
Wnętrze całe w skórze jest rewelacyjne. Z chęcią pooglądam.

sek60 napisał:

124 mam obcykane 129 i 140 jeszcze sie ucze :grin:
O R129 ciężej się czegoś dowiedzieć i informacje są słabo dostępne, dlatego jak coś znajdę to staram się raz na jakiś czas wrzucić do tego działu.
Lubię poznawać historię i wersje tego modelu, dodatkowo chętnie się tymi informacjami podzielę.

Lorenzo napisał:

nie powiesz chyba że nie chciałbyś :pub:
Ja akurat jestem zwolennikiem NA, czyli silnik bez żadnych turbin, kompressorów i innych tego typu urządzeń. Gdybym mógł wybrać sposób podniesienia mocy w moim M119, to zdecydowanie zacząłbym od rozwiercenia go do pojemności 6.0, lub 6.5l (tak jak w modelu Brabus r107) ale nigdy się na to nie zdecyduje. 320KM z reguły wystarcza, a można nietrudnymi metodami zwiększyć przynajmniej do 340-350KM. Dokładanie turbiny czy kompressora to już zbyt duża ingerencja w silnik wg mnie, szczególnie w nie nowym, kilkunastoletnim samochodzie. Taka modyfikacja najprawdopodobniej poniosłaby za sobą lawinę nieprzewidzianych kosztów, z remontem silnika, skrzyni i zawieszenia włącznie...

Drugim, małym aspektem, który przemawia na korzyść NA, jest to, że nie specjalnie przepadam, za dźwiękiem kompressorów i turbin. Niczym nie zakłócony dźwięk V8 jest dla mnie chyba istotniejszy niż owczy pęd za podnoszeniem mocy.








Podobne tematy Zwiń