Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Sportline - Amortyzatory



43 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 28 sierpnia 2012 - 21:03

Dobicie amortyzatora nie określiłbym jako dudnienie, przy pojedynczym przejeździe przez nierówność ja to odczuwam jako silne uderzenie odczuwalne na całej przedniej części nadwozia, przy mocnym dobiciu aż czuć to w plombach ;)



#32 Offline   jagr14


  • Postów: 228
  • Na forum od: 12 lis 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 1.8 1993 Cocoon
  • Inne auto:Vw golf mk2 1.8

Napisano 29 sierpnia 2012 - 19:19

Mam juz nówki amorki KYB porównałem sobie prace amorka z używanym Sachsem tłoczysko wciskało sie porównywalnie, może delikatnie lżej w Sachs niż KYB. wychodziło tak, że tłoczysko KYB wyszło całe a sachs dopiero 3/4. moim zdaniem to i tak niezły wynik jak na używane amory. W piątek przełoże amorki i zobaczymy. W sumie mam pytanko. Czy owe dudnienie może mieć zależność z tym, że tył stoi wysoko wzgledem przodu?? z tyłu mam jakieś sprężyny wzmocnione i jest w cholere wysoki.

Może faktycznie to nie dobicie. raczej nie niesie sie to po aucie tak jak opisujesz. dzisiaj wsłuchałem sie bardziej przejeżdzając przez kijowo wyprowadzony mostek. przy wjeżdzaniu na próg uderzenie było pojedyńcze, przy zjeżdzaniu dwukrotne jakby koło sie odbijało :crazy:

Użytkownik jagr14 edytował ten post 29 sierpnia 2012 - 19:28


#33 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 30 sierpnia 2012 - 19:28

Załóż te nowe amorki i powtarzam oglądnij jeszcze raz stabilizator, gumy stabilizatora i wewnętrzne mocowania. Stukanie dość mocne potrafią też dawać tulejki wspornika układu kierowniczego. W ekstremalnych sytuacjach górne mocowanie - poduszka amortyzatora (aczkolwiek byłby to pierwszy 124 o którym słyszałem aby poduszka się rozwaliła.) Dla świętego spokoju możesz jeszcze oglądnąć tuleje met.-gumowe wahaczy aczkolwiek żeby one stukały to musiałyby być tak wybite że ciężko to auto byłoby prowadzić.

#34 Offline   jagr14


  • Postów: 228
  • Na forum od: 12 lis 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 1.8 1993 Cocoon
  • Inne auto:Vw golf mk2 1.8

Napisano 30 sierpnia 2012 - 21:09

Amorki założone. Niewiele pomogło, ale odgłosy nie sa juz tak intensywne. Tuleje, wspornik, końcówki mają około roku. Ogółem wszystko było wymieniane. Niedawno zmieniałem gumy stabilizatora lemforder. Nowe gumy (zewnętrzne) dość luźno siedziały na stabilizatorze... Dzisiaj jak lewarowałem auto stabilizator skrzypiał. Jakby obracał sie w tej gumie. Tak mi sie przynajmniej wydawało. Gdzieś kiedyś na forum wyczytałem, że na "wytarty" stabilizator zakładali gumy dedykowane do mniejszej pojemności. :hmm:

#35 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 30 sierpnia 2012 - 21:33

Wyświetl postUżytkownik jagr14 dnia 29 sierpnia 2012 - 19:19 napisał

Mam juz nówki amorki KYB porównałem sobie prace amorka z używanym Sachsem tłoczysko wciskało sie porównywalnie

jagr14, a nowy amortyzator da się wcisnąć łapą ?bo moje na przeglądzie pokazują 65%sprawności :hmm: ale ja ich wciskam jedną ręką bez problemu :hmm: i tak się zastanawiam nad ich wymianą :hmm:

#36 Offline   jagr14


  • Postów: 228
  • Na forum od: 12 lis 2009
  • Miejscowość: Malbork
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w201 1.8 1993 Cocoon
  • Inne auto:Vw golf mk2 1.8

Napisano 31 sierpnia 2012 - 07:47

wciskasz ręką ciężko Ale powinno iść. Nie na każdej stacji maszyna prawdę ci powie. Raz miałem tak, że amortyzatory były wylane, ogółem złom totalny, a pokazało 60%

#37 Offline   Krawol


  • Postów: 13
  • Na forum od: 08 lip 2013
  • Miejscowość: Otwock
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 sierpnia 2013 - 20:15

Witam. Otóż dzisiaj po odkręceniu amortyzatora, zobaczyłem to:

Dołączona grafika

ok no dobra, myślę sobie dobra kupię 2szt nowych i będzie spokój.

Dzwonie po sklepach, mówię im że potrzebuje 2szt amortyzatorów
podaje im numer katalogowy: 124 326 2700


Dołączona grafika


I co mówią to że amorytzator jest wzmacniany.
Potem doszedłem do wniosku. bo wedlug numeru vin mam wersje sportline.

No dobra nie mają, dzwonie do sklepu kolejnego.
Są 900 zł komplet i 30 dni oczekiwania z niemiec zamówią :OOOOOOOOOO

Myslalem nad regeneracja, zadzwonilem do pana ktory zajmuje sie tylko i wylacznie bilstein w Warszawie
co powiedzial, ze juz nie zajmuja sie mercedesami, i powiedział że nie mogą być zwykle bo będzie "dobijać"


Proszę niech ktoś poradzi jakie mam kupić amortyzatory w sensownej cenie i dobre jakościowo.
Do wersji sportline...


jak się z denerwuje to powymieniam na zwykle zawieszenie, nawet sam nie wiem czym sie rozni Dołączona grafika




Dzięki z góry za pomoc Dołączona grafika


#38 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 sierpnia 2013 - 20:57

Sachs Super Touring dla Sportline (nr 106 879)
http://www.arwit.pl/...1&towkod=&tab=1

#39 Offline   patktm


  • Postów: 4
  • Na forum od: 17 lip 2017
  • Miejscowość: Pruszków
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Jaguar XF

Napisano 17 lipca 2017 - 09:37

Mam też problem z amortyzatorami do swojego sportlina miałem założone Sachs 106 879 poszukałem w necie i niby jest w 2 sklepach ale nigdzie nie są dostępne, dzwoniłem do serwisu MB ale koszt jednego to 3199 zł :) macie jakieś pomysły czym zastąpić te amortyzatory ???

#40 Offline   Sasha


  • Postów: 54
  • Na forum od: 17 lut 2017
  • Miejscowość: Velbert DE
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 lipca 2017 - 17:14

Kolego u mnie dostepne w kazdym sklepie internetowym od reki, np. tu https://www.autoteil...CFYoQ0wodhPgOqQ
Jezeli moge jakos pomoc w zakupie to pisz smialo :)








Podobne tematy Zwiń