Skocz do zawartości




- - - - -

[m104] 280E za niskie jałowe obroty


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 sierpnia 2010 - 17:23

Witam

Mam taki problem z moim m104, otóż, po zagrzaniu, obroty jałowe utrzymują się na poziomie ok. 500-600, co jest trochę za niską wartością. Natomiast po włączeniu klimy idą na ok. 700. Powinno być chyba ok. 750 przy wyłączonej klimie ?
teraz tak:
-cięgna gazu naciskają stycznik położenia jałowego, jak się wsłuchuje w okolice cięgien, to przy pełnym puszczeniu gazu słychać cyknięcie
-wiązkę elektryczną wykluczam, cała przejrzana, tam gdzie coś się kruszyło, wymienione lub dokładnie zaizolowane,
-w pamięci sterownika zero błędów (podczas sczytywania błędów, dioda mignie jeden raz)
-żadnego, nawet najmniejszego falowania obrotów, stoją idealnie

Gdzie szukać przyczyny ?

Dodam, że jak wyrzucę na luz podczas jazdy, obroty opadają, na chwileczkę się zatrzymują na 1000, i potem opadają dalej, ale trochę za nisko...



#2 Offline   Magson


  • Postów: 666
  • Na forum od: 17 cze 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 sierpnia 2010 - 18:19

Już myślałem, że zamknę stronę, bo nie znam odpowiedzi na Twój problem, ale ostatnia linijka dała mi coś co mogę naskrobać :ok:

Zatem, wyciągaj zawór powietrza dodatkowego i wsadź do miski z naftą, benzyną ekstrakcyjna czy nie, nitro, rozpuszczalnik - cokolwiek pod ręką i zostaw go tak na 48 pełnych godzin.

edit:

ahm, czy obroty zawieszają się na 1000 gdy stoisz w miejscu przegazowywując?

#3 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 sierpnia 2010 - 19:05

Magson, to nie ten silnik, tu sterowanie jałowymi odbywa się za pomocą przepustnicy, zawór powietrza był w KE-Jetronic, tu jest HFM

#4 Offline   Magson


  • Postów: 666
  • Na forum od: 17 cze 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 sierpnia 2010 - 19:23

ojć, wydawało mi się, że w 2.8 też jest ke-jet ; /

a może inaczej potencjometr tam masz? ;p

#5 Offline   Devcrk


  • Postów: 580
  • Na forum od: 30 sie 2008
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 sierpnia 2010 - 19:37

Hehe, też nie ma, to całkiem inny wtrysk, brak kopułki (sterowanie cewkami), wtrysk sekwencyjny a nie ciągły...

Dołączona grafika

#6 Offline   Patricos87


  • Postów: 15
  • Na forum od: 12 kwi 2016
  • Miejscowość: Szczecin Przeclaw
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 16 kwietnia 2016 - 12:01

Odgrzebie temat. Mianowicie u mnie w w124 m104 e280 jest tak ze jak odpale na zimnym to trzyma mi ok 600-700 obrotow, po nagrzaniu silnika trzyma 1100-1200 obrotow, czasem depne na postoju pare razy to spadna do 900obr. Co moze byc przyczyna?

#7 Offline   liQuid


  • Postów: 9
  • Na forum od: 12 gru 2015
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 kwietnia 2016 - 18:52

No przykładowo lewe powietrze.
Wyczyść przepustnicę środkiem do egr - tylko dokładnie.








Podobne tematy Zwiń