Kupilem sobie alarmik i ma kilka ciekawych funkcji, w tym dwa wolne kanaly.
Chcialbym zrobic sobie zaplon na pilota, ale nie tak zeby auto zapalalo mi na trzymanie przycisku (tyle ile trzymam tyle pracuje rozrusznik) tylko po wyzwoleniu impulsu zeby uruchamial sie rozrusznik i przestawal sie krecic w momencie uruchomienia silnika.
Ktos ma pomysl jak to rozwiazac na przekaznikach i skad wziac sygnal ze silnik juz pracuje?
Moze juz ktorys z kolegow posiada taka funkcjonalnosc i chetnie pomoze w teorii:)
0
Zapalanie z pilota
Rozpoczęty przez Px2, sty 26 2007 12:18
22 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 26 stycznia 2007 - 12:18
#2
Napisano 26 stycznia 2007 - 12:22
a jak auto nie bedzie chcialo zapalic to tak bedzie krecil... i krecil...
#3
Napisano 26 stycznia 2007 - 12:30
hmm... to albo przerywane tym samym sygnalem albo czasowy wylacznik
#4
Napisano 26 stycznia 2007 - 12:48
Znaczy się auto ma samo zakręcić do odpalenia, ale nie dłużej niż np. 10sekund… tak?
Ale co z grzaniem świec?
Wszystko jest do robienia… jak kiedyś grzebałem z podłączaniem jakiegoś włącznika… bodajże od wymyślonego przez samego siebie alarmy to podłączyłem tak, że zamiast alarm to mi świece grzały!!
Do tej pory nie wiem jak to zrobiłem.
Więc w sumie wystarczyłoby podać impuls na świece na powiemy 5sekund i po tej chwili podać 2 impuls na kolejne 5 sekund na rozrusznik… to na pewno da rade zrobić i musze porzeźbić … tak właśnie pomyślałem, że przekaźnik od centralnego (pneumatycznego) na pilota może był by pomocny…
fajnie by było rano wsiadać do rozgrzanego autka zamiast do lodówki...
http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/hmm.gif z minusów tego to na pewno rozrusznik dostawałby trochę po dup…
Bo gdy autko zaskoczyłoby szybciej to przez chwilkę mogłoby jeszcze nie odłączyć rozrusznika…
Ale co z grzaniem świec?
Wszystko jest do robienia… jak kiedyś grzebałem z podłączaniem jakiegoś włącznika… bodajże od wymyślonego przez samego siebie alarmy to podłączyłem tak, że zamiast alarm to mi świece grzały!!
Do tej pory nie wiem jak to zrobiłem.
Więc w sumie wystarczyłoby podać impuls na świece na powiemy 5sekund i po tej chwili podać 2 impuls na kolejne 5 sekund na rozrusznik… to na pewno da rade zrobić i musze porzeźbić … tak właśnie pomyślałem, że przekaźnik od centralnego (pneumatycznego) na pilota może był by pomocny…
fajnie by było rano wsiadać do rozgrzanego autka zamiast do lodówki...
http://mb201-124.eu/...tyle_emoticons/default/hmm.gif z minusów tego to na pewno rozrusznik dostawałby trochę po dup…
Bo gdy autko zaskoczyłoby szybciej to przez chwilkę mogłoby jeszcze nie odłączyć rozrusznika…
#5
Napisano 26 stycznia 2007 - 13:49
Ja wlasnie sobie pomyslalem ze uruchomienie rozrusznika musialoby byc wyzwalane zgaszeniem kontrolki zarkow, a koniec jego pracy po zgasnieciu kontrolki cisnienia oleju i/lub ladowania, co o tym myslicie?
#6
Napisano 26 stycznia 2007 - 16:31
MEN, To nie lepiej webasto zainstalować, wtedy rozrusznik nie cierpi.
#7
Napisano 26 stycznia 2007 - 16:36
Px2 Z tego co widzialem w Twojej galerii to masz manuala. W takim przypadku moze czasem byc groznie jak MB zostanie na biegu, a Ty sobie guziczek wcisniesz :-P
#8
Napisano 26 stycznia 2007 - 16:52
Charlie9, wiem ale nigdy nie zostawiam na biegu. Nie wiem czemu, jakos tam mam, ze automatycznie po zgaszeniu jest: luz, reczny. A nie majac pewnosci ze zostawiles na luzie nie musisz wciskac guziczka;)
Nie chce sie rozwodzic na sensownoscia rozwiazania bo szukalem info i wiem ze sa przeciwnicy i zwolennicy. Mnie chodzi tylko o rozwiazanie
Nie chce sie rozwodzic na sensownoscia rozwiazania bo szukalem info i wiem ze sa przeciwnicy i zwolennicy. Mnie chodzi tylko o rozwiazanie
#9
Napisano 26 stycznia 2007 - 17:18
Mozna by zastosowac jakis przelacznik przy drazku od skrzyni biegow; jak bedize w innym polozeniu niz luz to nie zakreci rozrusznikiem.
#10
Napisano 27 stycznia 2007 - 22:51
Px2, jak sam napisałeś, najprostszym rozwiązaniem było by odpalanie "z wciśniętym guzikiem". Jeśli chcesz zrobić pełen automat, trzeba by zrobić dodatkowy sterownik, który obsługiwałby poszczególne obwody. Odnośnie zabezpieczenia w przypadku próby odpalenia auta na biegu, wystarczy dać karńcówkę "na luz" i system "na biegu" nie zadziała.
Całość niezbyt skomplikowana, trochę patroszenia auta, coby "sygnały" połapać. Celowość pomijam, nie parkuję auta przy ogródkach piwnych, żeby "palić" silnik ze stolika .
Całość niezbyt skomplikowana, trochę patroszenia auta, coby "sygnały" połapać. Celowość pomijam, nie parkuję auta przy ogródkach piwnych, żeby "palić" silnik ze stolika .
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
w124 podczerwien zgranie danych z pilota |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | mike333 |
|
||
Awaria pilota w 204 2010 r |
Mercedes C, E i CLK | zbyszek1228 |
|
||
[W124] m102 gaźnik Zwiększone spalanie, problem z zapalaniem ciepłego motoru |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Matwrobel |
|
||
[124] - montaż pilota do centralnego zamka |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | RolandV |
|
||
[W124] Webasto na pilota |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | merc80 |
|