Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[W201] Demontaż/Montaż "gaszaka"


20 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 06 maja 2012 - 11:44

Kolego, sprawdz ten gaszak. daje 80 %, że to w nim tkwi przyczyna nie gaszenia silnika. Auto masz z 85 r wiec pewnei jest metalowy na obejmę. Wykręc go i sprawdz czy membrana trzyma zatykając dziurkę palcem i wysówając bolec. Jak zassie go spowrotem to jest oki jak nie to membrana uszkodzona.

Jeśli ktoś bystry to gasił je STOPem koło tego gaszaka ale wątpię, ze chciało mu się rok czsu co chwila maskę podnosić i wtykać tam łapki

Użytkownik klata1981 edytował ten post 06 maja 2012 - 11:45




#12 Offline   Skower


  • Postów: 5
  • Na forum od: 06 maj 2012
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1985
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:BMW E34

Napisano 06 maja 2012 - 11:46

Oki dziś sie za to wezme spwrotem ;)

#13 Offline   yogh


  • Postów: 560
  • Na forum od: 08 lut 2010
  • Miejscowość: Chrzanów
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 200D OM601 1988r 4-manual

Napisano 06 maja 2012 - 12:02

U mnie problem był taki od kupna auta. Na zimnym silniku nie gasł tylko spadały mu obroty i czepał się jak stara kur... :E przez pewien czas gasiłem go dodając wtedy gazu a potem wyszło że to nie gaszak a pompa vacuum. Tak więc najpierw do sprawdzenia przewody podciśnienia, potem gaszak, a na końcu pompa vacuum ;)

#14 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 maja 2012 - 20:10

Wyświetl postUżytkownik Skower dnia 06 maja 2012 - 11:27 napisał

dodam że pod kierownicą jest jakiś nie podpięty przwód chyba brązowy ale on idzie obok tego trójnika
Jak brązowe, to do stacyjki i gaszaka. Ale może chodzi Ci o czarny? Jeśli tak, to:
http://mb201-124.eu/...post__p__119988
http://mb201-124.eu/...post__p__108100

Gaszak można też przetestować ustami. Można np. połączyć wyjście podciśnienia bezpośrednio z gaszakiem - z pominięciem stacyjki. A jeśli pompa wspomagania niedomaga, to i pedał hamulca powinien być twardszy niż ustawa przewiduje.

Użytkownik XM edytował ten post 07 maja 2012 - 20:13


#15 Offline   Simon1


  • Postów: 25
  • Na forum od: 03 mar 2009
  • Miejscowość: Gniezno
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 lipca 2012 - 08:38

Czy mógłby ktoś opisać jak zdemontować gaszak w 124 200 D? Muszę go wymienić ale problem tkwi w tym, że nad nim jest jakiś "grzybek" i przysłania jedną z śrub :(

#16 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 10 lipca 2012 - 12:05

Grzybka kolego nie tykaj. Ja niegdyś kombinowałem śrubokrętem z pod kąta. Najlepiej jest zdemontować filtr pow. i jego podstawę wtedy ma się dostęp większy.

Użytkownik klata1981 edytował ten post 10 lipca 2012 - 12:06


#17 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 10 lipca 2012 - 14:56

Dokładnie....jak pisze Roxa. Przypomniało mi się o tym po terminie na edycję posta ;)

Użytkownik klata1981 edytował ten post 10 lipca 2012 - 14:57


#18 Offline   Simon1


  • Postów: 25
  • Na forum od: 03 mar 2009
  • Miejscowość: Gniezno
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 lipca 2012 - 10:36

Dzięki za pomoc

#19 Offline   graveheadq


  • Postów: 7
  • Na forum od: 31 sie 2015
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 września 2015 - 00:33

Witam. Przy wymianie gaszaka w dieslu bardzo istotne jest pod jakim kątem do śrub i podkładek mocujących jest króciec do którego wchodzi przewód z stacyjki. Dokręcając śruby można kręcą gaszakiem obserwować jak wraca do pionu dzwignie stop. Wspominam o tym, ponieważ po tygodniu od wymiany gaszama zaczęły mi się problemy z zapalaniem, ponieważ dzwignia stop nie wracała do góry.

#20 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 01 września 2015 - 04:55

No bo nie jest właściwie załozona na króciec z gaszaka..... Trzeba się przyłożyć aby właściwie trafić.... Objawem złego założenia jest luźna ta dzwignia....

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 01 września 2015 - 07:55