W/w problem objawia się tym, że od czasu do czasu na chwile drugi cylinder nie działa. Wygląda to w zasadzie jak falowanie obrotów.
Zaczęło się od tego, że pierwsze rozgrzewanie silnika i przełączenie na LPG skutkowało wywaleniem błędu przez instalację. Po pojawieniu się tego silnik chodzi na benzynie ale strasznie kulawo. Wyłączenie silnika i ponowne uruchomienie dawało skasowanie błędu. Ale dopiero po rozgrzaniu się do słusznej temperatury problem ustępował. Co ciekawe dzieje się tak w zasadzie tylko przy temperaturach na zewnątrz poniżej 10 st. C.
Problem ten występuje od dłuższego czasu, a w zasadzie od pierwszych ochłodzeń. Olałem to i jeździłem tylko na benzynie.
Jednak wczoraj pojechałem do mojego zaprzyjaźnionego gazownika i okazuje się, że instalacja LPG chodzi wręcz idealnie.
Jednak są momenty gdzie czas wtrysku na 2 cylindrze idzie cobie na wczasy.
Teraz jest kwestia czy ktoś miał podobny problem z tym gubienie zapłonu, co jak wspomniałem wcześniej objawia się chwilowym przygasaniem silnika :?:
1
[W140] Gubi zapłon
Rozpoczęty przez pheonix, lis 15 2010 18:33
52 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 15 listopada 2010 - 18:33
#2
Napisano 15 listopada 2010 - 20:24
pheonix, wiem że troszkę OT, ale skąd wiesz że to akurat 2 cylinder??
#3
Napisano 15 listopada 2010 - 21:44
A widzisz to jest bardzo dobre pytanie
Nie wiem jak w innych instalacjach LPG ale w moim sterowniku KME jest podgląd czasu wtrysków w czasie rzeczywistym. Zarówno benzyny jak i LPG. Akurat na tym cylindrze nie było odczytu tego parametru z wtrysku benzyny, co oznacza, że nie pracuje. Dodatkowo wyskakiwał błąd wtryskiwacza benzyny nr 2 na kompie gazowym.
Jednoznacznie nie można określić, że jest to wina zapłonu ale od czegoś trzeba zacząć. Jednak skoro wtryski gazu są nowe i na LPG jest ten sam objaw co na benzynie, czyli to chwilowe gubienia zapłonu podpowiada, że wtrysk benzyny jest ok. Gdyby z wtrysk LPG nie podawał to wyskoczyłby błąd.
W każdym bądź razie zamówiłem cewkę i jak przyjdzie zobaczymy co się będzie działo.
Co prawda nie kupiłem BERU a jakieś BREMI za 110 pln ale też nie mam 100% pewności, że to cewka.
Jednak LPG fajna sprawa, bo można określić, który gar puszcza złe bączki
Nie wiem jak ze Star Diagiem ale wątpię, żeby dzięki niemu można by precyzyjnie określić, który cylinder nie hula.
A przy samochodach z 6-cio cylindrowymi silnikami i większymi ciężko jest organoleptycznie stwierdzić co w tej kwestii jest nie halo.
No zobaczymy wiatraka z tej eS-ki nie zrobię ale wszystko musi działać jak należy :mrgreen:
Nie wiem jak w innych instalacjach LPG ale w moim sterowniku KME jest podgląd czasu wtrysków w czasie rzeczywistym. Zarówno benzyny jak i LPG. Akurat na tym cylindrze nie było odczytu tego parametru z wtrysku benzyny, co oznacza, że nie pracuje. Dodatkowo wyskakiwał błąd wtryskiwacza benzyny nr 2 na kompie gazowym.
Jednoznacznie nie można określić, że jest to wina zapłonu ale od czegoś trzeba zacząć. Jednak skoro wtryski gazu są nowe i na LPG jest ten sam objaw co na benzynie, czyli to chwilowe gubienia zapłonu podpowiada, że wtrysk benzyny jest ok. Gdyby z wtrysk LPG nie podawał to wyskoczyłby błąd.
W każdym bądź razie zamówiłem cewkę i jak przyjdzie zobaczymy co się będzie działo.
Co prawda nie kupiłem BERU a jakieś BREMI za 110 pln ale też nie mam 100% pewności, że to cewka.
Jednak LPG fajna sprawa, bo można określić, który gar puszcza złe bączki
Nie wiem jak ze Star Diagiem ale wątpię, żeby dzięki niemu można by precyzyjnie określić, który cylinder nie hula.
A przy samochodach z 6-cio cylindrowymi silnikami i większymi ciężko jest organoleptycznie stwierdzić co w tej kwestii jest nie halo.
No zobaczymy wiatraka z tej eS-ki nie zrobię ale wszystko musi działać jak należy :mrgreen:
#4
Napisano 22 listopada 2010 - 09:38
Wymiana cewki za wiele nie pomogła.
Coś mnie tknęło i wczoraj zacząłem drążyć temat wiązki el. silnika. Dla przypomnienia moja motorownia to M104.994
Teraz zasadnicze pytanie czy ból z wiązką dotyczy wszystkich silników z rodziny M104 czy są jakieś wyjątki, które nie mają tego problemu :?:
Coś mnie tknęło i wczoraj zacząłem drążyć temat wiązki el. silnika. Dla przypomnienia moja motorownia to M104.994
Teraz zasadnicze pytanie czy ból z wiązką dotyczy wszystkich silników z rodziny M104 czy są jakieś wyjątki, które nie mają tego problemu :?:
#5
Napisano 23 listopada 2010 - 10:49
pheonix, pełna odpowiedź poszła na priva, natomiast są spore szanse, że ten problem masz z powodu wiązki, która się już rozpada. Sprawdź to.
#6
Napisano 23 listopada 2010 - 14:32
Dzięki za PW
No to decyzja zapadła, że będę zmieniać wiązkę ale będę sam robić nową.
Zrobię to dam znać co i jak
No to decyzja zapadła, że będę zmieniać wiązkę ale będę sam robić nową.
Zrobię to dam znać co i jak
#7
Napisano 23 listopada 2010 - 19:37
pheonix napisał:
No to decyzja zapadła, że będę zmieniać wiązkę ale będę sam robić nową.
Wbrew pozorom to wcale nie jest taka banalna robota. Możesz spróbować, tylko jak potniesz swoją wiązkę to nie będziesz miał na czym jeździć.
#8
Napisano 23 listopada 2010 - 20:32
EssiRS napisał:
Sprawdziłeś czy rzeczywiście jest konieczność wymiany tak jak napisałem?
Nie jest za dobrze niestety.
EssiRS napisał:
Wbrew pozorom to wcale nie jest taka banalna robota. Możesz spróbować, tylko jak potniesz swoją wiązkę to nie będziesz miał na czym jeździć.
Będę robić nową ale nie będę ciął starej. Wszystkie możliwe do kupienia wtyczki nabędę i będę dłubać.
Już sobie załatwiłem samochód zastępczy na ten okres także dam sobie czas i będę działał powoli i dokładnie, żeby to miało ręce i nogi i wyglądało lepiej niż oryginał
Planuję w piątek albo w sobotę wyciągnąć wiązkę, zrobić inwentaryzację i kupić co trzeba. Na dzień dzisiejszy daję sobie na to 1 - 1,5 tygodnia czasu. Jak wyjdzie to zobaczymy.
Sprawdzę to ale czy w tej wiązce znajdują się jakieś przewody o rezystancji większej niż standardowa :?:
P.S. W schematy na wszelki wypadek też już się zaopatrzyłem
#9
Napisano 23 listopada 2010 - 21:48
pheonix napisał:
Sprawdzę to ale czy w tej wiązce znajdują się jakieś przewody o rezystancji większej niż standardowa :?:
#10
Napisano 23 listopada 2010 - 22:55
Informacji poza tym, że się krzaczą jest jak na lekarstwo. Jak na razie nie znalazłem żadnego opisu naprawy tego lub dziergania nowej. Pewnie się skończy na pruciu oryginalnej i pomiarach, bo innej opcji nie ma.
Chyba już nawet znalazłem z czego to zrobić. Są przewody w izolacji teflonowej. Pierwszy z brzegu ma zakres przydatności od -65 do +200 st. C.
Myślę, że lipy nie będzie
Chyba już nawet znalazłem z czego to zrobić. Są przewody w izolacji teflonowej. Pierwszy z brzegu ma zakres przydatności od -65 do +200 st. C.
Myślę, że lipy nie będzie
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Sl 500 r129 m119 problem z zapłonem |
Mercedes SL, SLK | Sl500r129 |
|
||
w124, 2.0 - 136KM, 1995r. świece zapłonowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Patryk96 |
|
||
Problem z immobilaizerem, odcięty zapłon. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | likegrow777 |
|
||
[W124] Odcięcie zapłonu przez alarm? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ziomster |
|
||
wypadanie zapłonów |
Mercedes G i ML | zelmer20 |
|