Skocz do zawartości




Plusy i minusy naszych MB, wasze opinie.


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Buchu


  • Postów: 104
  • Na forum od: 15 cze 2009
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 lutego 2011 - 23:25

Ciekawi mnie czy autka które użytkujecie mają jakieś wady, oraz zalety wynikające które odczuliście od początku eksploatacji, według waszej opinii.
Jeżeli interesuje was ten temat, to tylko dajcie po jednym poście bez komentowania waszych poprzedników.
Przepraszam jeżeli już taki temat istnieje, przyznam się że mało szukałem :pig:

Zacznę od siebie: MB 190 2.0 benzyna

minusy:
-nie podoba mi się skrzynia 4 do jazdy po mieście, gdyż by sprawnie się poruszać muszę korzystać z większych obrotów, i drażni mnie że muszę czasem słyszeć silnik jak sobie głośniej pracuje (może nie umiem
jeździć)
-jak dla mnie nie praktyczny w ogóle podłokietnik, przeszkadza mi w zmianie biegów, w ogóle nie mogę się z nim dogadać, szkoda że nie ma takiego jak w w202
-fotele z przodu są dla mnie średnio wygodne, jakoś nigdy nie mogę ich wyregulować/ustawić tak żeby było najwygodniej, mi się nie podoba
-nie mam co robić z prawą nogą bo zawsze dotyka środkowego panelu i jakoś mało tam dla niej miejsca
-mało miejsca z tyłu,brak tylnych zagłówków
-nie podoba mi się że ze środkowych kratek leci tylko zimne powietrze
-mało dokładny wskaźnik paliwa
-deska rozdzielcza zazdroszczę tym co mają w124, ta jest taka sobie.
-brak cupholderów te w schowku w ogóle się nie sprawdzają, chyba że na postoju
-skrytka pod radiem mogła by być jakoś zamaskowana, ale dobrze że w ogóle jest, jak dla mnie mało schowków
-nawiewy pod fotelami to jakieś nieporozumienie, ich wydajność fatalna,
-z wielką łatwością parują szyby, zwłaszcza te tylne boczne, pomimo ich mycia, i traktowania odpowiednimi środkami, problem lubi się powtarzać (kiedy pada deszcz)
-brak filtra kabinowego hmm może wtedy jeszcze tego nie było ;)
-nie podoba mi się pedał gazu i jego praca
-ograniczony bagażnik, brak składanych tylnych siedzeń, fakt że bak jest za nimi, ale to w momencie konstruowania można było inaczej rozwiązać, co czyni to autko mało praktyczne
-dźwięk klaksona

plusy:

-dobry skręt, łatwość w parkowaniu,
-dobra widoczność (no może jak się za blisko sygnalizatora podjedzie to jest mały problem ale tak to w porządku)
-mimo że to tylko 2.0 i ta 4 skrzynia, to elastyczność jej jest dobra, ciągnie od około 2,4 tysiąca obr/min
-bardzo dobre ogrzewanie, i zarazem bardzo szybkie nagrzewanie się wnętrza
-widok maski i tej swastyki 8)
-świetny pomysł: przednie dywaniki są przyczepiane do podłogi, idealna sprawa kiedy je się czyści
-bardzo dobre materiały do czyszczenia, łatwość w odkurzaniu,
-dobrze spasowane wnętrze, bez świerszczy
-podoba mi się oświetlenie wnętrza, że jest czasowe, a w momencie pracy silnika natychmiast się wyłącza po zamknięciu drzwi (śmieszna sprawa, ale w wielu samochodach tak nie ma)
-nie trzeba zaglądać pod maskę (teoretycznie) gdyż wszystkie ubytki płynów są sygnalizowane kontrolkami
-w miejscu koła zapasowego fajnie przemyślany schowek na jakieś narzędzia czy kto co woli
-hamulce potrafią mnie pozytywnie zaskoczyć
-nawet niezłe spalanie jak na taką starą konstrukcje
-najlepszy kolor, bo biały :roll:
-nie wiem dlaczego ale podoba mi się podróż na tylnych siedzeniach mimo ze tam mało miejsca i brak zagłówków, wtedy się odczuwa że to czołg i nie wiadomo jaki ten samochód długi jest, hehe fajne wrażenie jak dla mnie :P



#2 Offline   jola1978


  • Postów: 253
  • Na forum od: 23 lis 2009
  • Miejscowość: Rusiec
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:e klasa 300D 1996r

Napisano 06 lutego 2011 - 13:51

ja posiadam 2.2 D c-klasa esprit i powiem że nie widzę w nim żadnych minusów tylko same plusy autko w sam raz dla mnie z parkowaniem nie ma problemów,spalanie nie grozi zawałem,przez całą zimę mnie nie zawiódł prowadzi się dobrze więc nic tylko ;)

#3 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 lutego 2011 - 17:53

190d - 2.0d (OM601), szeroka listwa

wady:
- zbyt duże (lub zbyt nisko umieszczone) koło kierownicy - jestem wysoki i początkowo odczuwałem ogromny dyskomfort zanim nie doszedłem do względnie dobrej pozycji za kierownicą. Początkowo po 20 minutach bolały mnie plecy,
- przełączniki awaryjnych i regulacji lusterka umieszczone w mało dostępnym miejscu za lewarkiem - wygodniej byłoby jak w W124,
- wysoka krawędź bagażnika,
- trochę ciasno i chłodnawo z tyłu,
- ceny części mogłyby być niższe,
- strasznie dużo ich jeździ, nie jest "niepowtarzalny" (na mojej wcale nie długiej ulicy, chyba ze trzy takie stoją, więcej tylko Golfów i Audi 80)

zalety:
- dużo ich jeździ, więc:
a) jest łatwy dostęp do fachowej wiedzy,
b) duża dostępność części
- jakość
- dobra dokumentacja
- przemyślana, prosta i wdzięczna w naprawach konstrukcja

Ciężko więcej pisać, bo i tak nie jestem obiektywny, tylko patrzę przez pryzmat mojego konkretnego wozu - czyli skatowanego przerdzewialca :( . Jak widać jedna wada często bywa także zaletą. Czasem zaskakują mnie w nim pewne rozwiązania - chyba zawsze pozytywnie, choć początkowe wrażenie jest mieszane. Pewnie jeszcze milion rzeczy mi się przypomni, ale to pewnie jak już nie będę mógł edytować :) .

#4 Offline   KamillO124


  • Postów: 812
  • Na forum od: 18 cze 2010
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 07 lutego 2011 - 01:44

W124 2.2 16v (M111) 93r sedan.
Minusy:
-słabsze osiągi w porównaniu z np. BMW mimo prawie identycznej mocy i masy auta.
-dość słabe wyciszenie wnętrza, wiele odgłosów z kół pokonujących nierówności asfaltu jest przenoszone do kabiny;/ W124 w porównaniu do Audi 100C4 wypada bardzo słabo pod tym kątem
-brak ciepłego powietrza w środkowej kratce, zimą na prawdę potrafi zmarznąć ręka na lewarku biegów jak się wsiądzie do auta, mimo, że ogrzewanie już zaczyna grzać to ręka przez dłuższy czas marznie.
-bak za tylną kanapą, dzięki niemu nie można składać kanapy i przewieźć nic dłuższego;/
-rdza, nasze merce na tle BMW i audi z podobnych roczników wypadają dość blado, szczególnie błotniki przednie i ranty nadkoli tylnych.
- brak regulacji kąta podłokietnika, w audi można ustawić podłokietnik w bardzo wielu pozycjach, w MB w jednej (ja w poprzedniej W124 podpiłowałem mocowanie żeby zmienić kąt)
-mało schowków, zwłaszcza jak jest poduszka pasażera, w zasadzie zostaje tylko schowek pod podłokietnikiem i to dość mały;/
-prowadzenie w ciasnych zakrętach nie jest najlepsze, BMW sobie lepiej radzi, ale ma mniej komfortowe zawieszenie
-brak zamienników części zawieszenia i wydechu do E420 i E500, mimo, że kogoś byłoby stać na utrzymanie auta z silnikiem 4.2 w LPG to na serwis zawieszenia w ASO już nie, dlatego nie mogę mieć E420 o którym marzę.

Plusy
+ Ostatni prawdziwy mercedes
+bezawaryjność
+dość duży bagażnik
+ w miarę tanie części zamienne
+rozrząd na łańcuchu,co nieco obniża koszty eksploatacji auta, a zwłaszcza serwisu po zakupie.
+maska uchyla się aż do pionu, sporo łatwiej się pracuje przy silniku niż przy normalnie pochylonej masce w większości aut, a nie zawsze jest jak ją postawić do pionu w innych markach.
+wysoka jakość chromów itp, np. w Audi "chromowany" znaczek na grilu jest z plastiku i często odłazi ten "chrom".
+silniki R6 a nie V6, R6 ma o wiele lepszą kulturę pracy według mnie, ta sama zaleta tyczy się BMW.

#5 Offline   Szop


  • Postów: 1 813
  • Na forum od: 23 gru 2007
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3.0E - M103 (1992)
  • Trzeci Mercedes:W124 2.5D - OM605 (1994)
  • Inne auto:Citroen Saxo 1.1 Bic 2001

Napisano 07 lutego 2011 - 03:24

To może i ja skrobnę co lubię/nie lubię w moim aucie?
W124 2.5 10v turbodiesel (OM602.962) 94 r. sedan:

- dość mocy do normalnej jazdy, ale przydałoby się trochę więcej (szczególnie Nm)
- nie wszystko jeszcze działa tak jakbym chciał
- mógłby mieć więcej wypasu w serii
- kiepskie audio (nieoryginalne)

+ stylistyka!
+ fantastyczny gang zbierającego się silnika (lepszy niż M103 w mojej ocenie)
+ kapitalne ogrzewanie (u mnie ze wszystkich kratek leci ciepłe powietrze)
+ przycisk osuszający powietrze (usuwa zaparowane szyby w mig)
+ świetne fotele, leniuch w idealnej pozycji
+ kocham objeżdżać nim miasto nocą :E

Nie wspominam o rzeczach typu bezawaryjność, łatwy dostęp do (tanich) części, itp. To w końcu Mercedes, z gatunku tych najlepszych. Może na siłę znalazł bym jeszcze minusy, ale jak jakiś czas nim nie pojeżdżę i "zgłodnieję sto dwudziestki czwórki" to wszystko mogę mu wybaczyć :ok:

KamillO124 napisał:

dość słabe wyciszenie wnętrza
Powiem tak: auto przygody przed moją kadencją miało. Co gorsze, zrobione było "na drut", co potem trzeba było poprawiać. W porównaniu do samochodu ojca, który kupiliśmy uderzony przy 150k km różnica jest w wygłuszeniu kolosalna. Jesteś więc pewien, że auto nigdy nie miało przygód?

:hmm:

KamillO124 napisał:

4.2 w LPG
Przestań się wygłupiać.. :wpysk:

XM napisał:

strasznie dużo ich jeździ, nie jest "niepowtarzalny"
No ja bym powiedział, że są "190-tki" i 190-tki. Podobnie 124. To prawda, sukces i renoma tych aut powoduje, że wciąż jest ich pełno. Z biegiem czasu jednak będzie ich coraz mniej, a te zadbane będą powodować skręt szyi u coraz większej liczby osób, nie tylko taksówkarzy ;)

#6 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 lutego 2011 - 23:15

Jakie zalety? A no takie:
- może i te samochody są popularne wśród taryfiarzy ale mieć zadbane W124 to już nie jest tak popularne.
Dla mnie zaletą jest posiadanie własnie takiego samochodu.
- wygląd zewnętrzny i wewnętrzny
- komfort. Wiadomo że francuzy sa wygodniejsze i ja sam też jestem takiego zdania ale...bez komentarza :ok:
- wyposażenie. Jak dla mnie zupełnie wystarczające-ma wszystko a nawet więcej niż powinien mieć wygodny samochód do dalekich podróży i poruszania się na codzień
- przerażająco wielki bagaznik a po rozłożeniu tylnych siedzeń i wyciagnięciu siedzisk to juz wogóle klękajcie narody :mrgreen: Połączenie tego bagażura z NIVO daje nam
bardzo duże możliwości przewozowe a nawet campingowe jak komuś nie chce się namiotu rozbijać :zeby:
- trwałe i ładnie brzmiace motory diesla, w miarę ekonomiczne
- łatwość obsługi, dostepność części i ich niska cena
- mała utrata wartości

A teraz wady:
- wiek. Te auto jest juz tak stare że wymaga od właściciela baaardzo dużo uwagi i poświęcenia. Jeśli chce się je utrzymac w dobrej kondycji to niestety trzeba przy nim grzebać co akurat bardzo lubię. Ale to wymaga czasu. A jak się nie ma czasu to boli serce co po pewnym czasie doprowadza do zawału serca-przynajmniej mnie :cry:
- blacha + wiek = problemy. A problemów nie lubimy bo chcielibyśmy sobie spokojnie autkiem jeździc a nie mieć wieczną sraczkę podczas jazdy zimą że sól nam się leje na ranty błotników i coś tam się może zacząć dziać złego.
- niezawodność - niby jeszcze nigdy żaden z moich Mercedesów mnie nie zawiódł w trasie i zawsze dowoził mnie całego i zdrowego do domu ale...w tym roku jadę do Hiszpanii na wakacje i niestety nie jade mercedesem bo sie boję że dziadek pierdyknie mi gdzieś w tych iberyjskich upałach albo że się gdzies w Alpach zapoci i padnie. Ta wada jest również wynikiem wiekowości pojazdu.

To by było na tyle. Jak coś jeszcze wymyslę to dopiszę

#7 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 lutego 2011 - 11:43

Koledzy, ale tu miało nie być komentowania ;) . Coś jeszcze dodam, bo się przypomniało:

minus:
- tylny napęd :(
plus:
- tylny napęd :D

Dla mnie, do zwykłej jazdy, przedni byłby mniej ryzykowny, wręcz: niewymagający myślenia.

#8 Offline   Magson


  • Postów: 666
  • Na forum od: 17 cze 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 lutego 2011 - 14:53

XM, dlatego przód napęd jest dla dziewczynek :zeby: :zeby:

190 2.0 benzin

minus:
- odpływ wody z szyberdachu, do tylnych nadkoli.... ruuuudy rudy ryc ;P
- gumy pod kanapą - dwie dziurki w wieku 19 lat :D
- brak regulacji kierownicy (już się przyzwyczaiłem i mi to nie przeszkadza) ale skandal, bo polonez ma regulacje :zeby:


plus:
- gdy już się wsiada, to nie chce się wysiąść.
- pokonywanie zakrętów na obniżonym zawiasie :star:
- odpala od kopa przy -24 C
- jedyne auto w rodzinie które wiem, że odpali mimo, że stoi już tydzień czasu nie ruszane.








Podobne tematy Zwiń