To jest tak samo elektryczne jak ręczna maszynka do mięsa ale niech wam będzie.
0
[w201] linka prędkościomierza - gdzie koniec?
Rozpoczęty przez ewalter, lut 18 2011 09:56
51 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 18 lutego 2011 - 17:54
#12
Napisano 18 lutego 2011 - 18:06
To i ja się podepnę do tematu.
Wyciągałem liczniki ( naprawa fadera ), po ponownym zainstalowaniu wskazówka czasami mi "lata" w jakimś-tam przedziale prędkości - czasem przy wolniejszej jeździe, czasem przy szybszej.
Tak sobie myślę, że może inaczej się jakoś ta linka ułożyła i gdzieś obciera... czy może profilaktycznie jakiejś oliwki zapodać?
Wyciągałem liczniki ( naprawa fadera ), po ponownym zainstalowaniu wskazówka czasami mi "lata" w jakimś-tam przedziale prędkości - czasem przy wolniejszej jeździe, czasem przy szybszej.
Tak sobie myślę, że może inaczej się jakoś ta linka ułożyła i gdzieś obciera... czy może profilaktycznie jakiejś oliwki zapodać?
#13
Napisano 18 lutego 2011 - 18:45
Nie wolno smarować liki prędkościomierza, ma pracować na sucho. Jeśli wskazówka skacze tzn. że mogła się gdzieś zagiąć lub po prostu się zaciera.
Zegary zarówno w 124 jak 201 i innych modelach wyciągamy za pomocą dwóch haczyków i nie trzeba zupełnie nic rozbierać. Haczyki wkładamy po bokach licznika i ciągniemy równomiernie do siebie.
Zegary zarówno w 124 jak 201 i innych modelach wyciągamy za pomocą dwóch haczyków i nie trzeba zupełnie nic rozbierać. Haczyki wkładamy po bokach licznika i ciągniemy równomiernie do siebie.
#14
Napisano 18 lutego 2011 - 18:52
Michał Łódź napisał:
Zegary zarówno w 124 jak 201 i innych modelach wyciągamy za pomocą dwóch haczyków i nie trzeba zupełnie nic rozbierać.
#15
Napisano 18 lutego 2011 - 19:06
Widocznie nie w każdym modelu jest tak jak piszesz kolego XM. Jeśli mamy taką sytuacje jak piszesz 5cm, oczywiście nie wolno ciągnąć na siłę. Ja osobiście odkręcam wtedy linkę od skrzyni, jedna śrubka 10mm i gotowe. Tylko że mam podnośnik co innego jak nie ma jak wejść pod auto. Wtedy można się posiłkować demolką pod kierownicą.
W moich 124kach zegary wychodzą na tyle że bez problemu wsuwam prawą rękę by odkręcić linkę.
W moich 124kach zegary wychodzą na tyle że bez problemu wsuwam prawą rękę by odkręcić linkę.
#16
Napisano 18 lutego 2011 - 19:06
W W124 odpina się linkę z zaczepu przy podłodze i wyciąga się licznik na tyle że da sie włozyc za niego łapę i odkręcić linkę od zegara. Inaczej nie da się tego zrobic bo nie ma innego dojscia do nakretki linki
#17
Napisano 18 lutego 2011 - 21:59
Aha, nie wiedziałem jak jest w 124. W 190 linka przechodzi przez ścianę grodziową, potem dość ciasno zawija się w komorze silnika i dalej do skrzyni. Licznik się odsuwa żeby było więcej miejsca na rękę, ale rękę da się włożyć inną drogą. A pomysł z odkręcaniem od skrzyni faktycznie dobry, szczególnie przy pierwszym odkręcaniu jak się jeszcze nie ma wprawy.
#18
Napisano 18 lutego 2011 - 22:03
E tam... jak miał bym pod blokiem pod auto włazić odkręcać osłonę i linkę to bym fioła dostał. Mówię Wam, 3 min i licznik wyjęty
#19
Napisano 19 lutego 2011 - 11:54
Cytat
To jest tak samo elektryczne jak ręczna maszynka do mięsa ale niech wam będzie.
Prędkościomierz to w zasadzie prosty woltomierz,mierzący napięcie prądu wzbudzonego poprzez indukcję elektromagnetyczną.Więc nie dosyć że jest to mini elektrownia ,to jeszcze wyposażona w instalacją pomiarową.
#20
Napisano 20 lutego 2011 - 22:11
Dzięki koledzy za rady.
Wczoraj wyjąłem zegary - zastosowałem metodę "klasyczną" i metodę XM'a przez lewy nawiew - obie naraz i dałem radę . Zegary są OK - sprawdziłem kręcąc śrubokrętem - wskazówka podnosiła się. Wydaje mi się, że zerwała się linka. I teraz moje drugie pytanie:
jak się ją demontuje?
Rozumiem, że odkręcam kluczem 10 od skrzyni biegów i teraz: czy wyjmuje się całość (pancerz + linkę) czy tylko linkę? Czy wyciąga się linkę od strony zegarów?
pozdro
Wczoraj wyjąłem zegary - zastosowałem metodę "klasyczną" i metodę XM'a przez lewy nawiew - obie naraz i dałem radę . Zegary są OK - sprawdziłem kręcąc śrubokrętem - wskazówka podnosiła się. Wydaje mi się, że zerwała się linka. I teraz moje drugie pytanie:
jak się ją demontuje?
Rozumiem, że odkręcam kluczem 10 od skrzyni biegów i teraz: czy wyjmuje się całość (pancerz + linkę) czy tylko linkę? Czy wyciąga się linkę od strony zegarów?
pozdro
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Linka prędkościomierza w201 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gwiazda424 |
|
||
S212 E200 CDI cieknie ciągle gdzie indziej... |
Mercedes C, E i CLK | Qba85 |
|
|
|
w124 Podgrzewanie fotele - diagnostyka gdzie tkwi problem !!! |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | voice |
|
||
(W124) 300e 1991 BRAK KLAKSONU. Gdzie przekaźnik? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Krawol |
|
||
Pobór prądu w spoczynku 0.45A Gdzie szukać zlodzieja? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | robertrobert96 |
|