Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] linka prędkościomierza - gdzie koniec?


51 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lutego 2011 - 17:54

To jest tak samo elektryczne jak ręczna maszynka do mięsa ale niech wam będzie.



#12 Offline   wojtek81


  • Postów: 5 934
  • Na forum od: 17 wrz 2009
  • Miejscowość: Wielkopolska
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lutego 2011 - 18:06

To i ja się podepnę do tematu.
Wyciągałem liczniki ( naprawa fadera ), po ponownym zainstalowaniu wskazówka czasami mi "lata" w jakimś-tam przedziale prędkości - czasem przy wolniejszej jeździe, czasem przy szybszej.
Tak sobie myślę, że może inaczej się jakoś ta linka ułożyła i gdzieś obciera... czy może profilaktycznie jakiejś oliwki zapodać?

#13 Offline   Michał


  • Postów: 261
  • Na forum od: 28 gru 2010
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lutego 2011 - 18:45

Nie wolno smarować liki prędkościomierza, ma pracować na sucho. Jeśli wskazówka skacze tzn. że mogła się gdzieś zagiąć lub po prostu się zaciera.

Zegary zarówno w 124 jak 201 i innych modelach wyciągamy za pomocą dwóch haczyków i nie trzeba zupełnie nic rozbierać. Haczyki wkładamy po bokach licznika i ciągniemy równomiernie do siebie.

#14 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lutego 2011 - 18:52

Michał Łódź napisał:

Zegary zarówno w 124 jak 201 i innych modelach wyciągamy za pomocą dwóch haczyków i nie trzeba zupełnie nic rozbierać.
Że co? A linka to niby z gumy? :) Nie wiem jak w automacie w W124, ale w 190 z manualem zegary można wyciągnąć może z 5cm (będzie jeszcze daleko by oparły się o kierownicę), a tyle nie wystarczy by zrobiła się szpara na rękę. No chyba że ktoś ma linkę dłuższą niż trzeba.

#15 Offline   Michał


  • Postów: 261
  • Na forum od: 28 gru 2010
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lutego 2011 - 19:06

Widocznie nie w każdym modelu jest tak jak piszesz kolego XM. Jeśli mamy taką sytuacje jak piszesz 5cm, oczywiście nie wolno ciągnąć na siłę. Ja osobiście odkręcam wtedy linkę od skrzyni, jedna śrubka 10mm i gotowe. Tylko że mam podnośnik co innego jak nie ma jak wejść pod auto. Wtedy można się posiłkować demolką pod kierownicą.
W moich 124kach zegary wychodzą na tyle że bez problemu wsuwam prawą rękę by odkręcić linkę.

#16 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lutego 2011 - 19:06

W W124 odpina się linkę z zaczepu przy podłodze i wyciąga się licznik na tyle że da sie włozyc za niego łapę i odkręcić linkę od zegara. Inaczej nie da się tego zrobic bo nie ma innego dojscia do nakretki linki

#17 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 lutego 2011 - 21:59

Aha, nie wiedziałem jak jest w 124. W 190 linka przechodzi przez ścianę grodziową, potem dość ciasno zawija się w komorze silnika i dalej do skrzyni. Licznik się odsuwa żeby było więcej miejsca na rękę, ale rękę da się włożyć inną drogą. A pomysł z odkręcaniem od skrzyni faktycznie dobry, szczególnie przy pierwszym odkręcaniu jak się jeszcze nie ma wprawy.

#18 Offline   klata1981


  • Postów: 4 088
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Police
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W108 280 S "S-Clatte"

Napisano 18 lutego 2011 - 22:03

E tam... jak miał bym pod blokiem pod auto włazić odkręcać osłonę i linkę to bym fioła dostał. Mówię Wam, 3 min i licznik wyjęty :ok:

#19 Offline   sarbel


  • Postów: 950
  • Na forum od: 04 sie 2010
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 lutego 2011 - 11:54

Cytat

To jest tak samo elektryczne jak ręczna maszynka do mięsa ale niech wam będzie.

Prędkościomierz to w zasadzie prosty woltomierz,mierzący napięcie prądu wzbudzonego poprzez indukcję elektromagnetyczną.Więc nie dosyć że jest to mini elektrownia ,to jeszcze wyposażona w instalacją pomiarową.

#20 Offline   ewalter


  • Postów: 5
  • Na forum od: 24 sty 2011

Napisano 20 lutego 2011 - 22:11

Dzięki koledzy za rady.
Wczoraj wyjąłem zegary - zastosowałem metodę "klasyczną" i metodę XM'a przez lewy nawiew - obie naraz i dałem radę :mlot: . Zegary są OK - sprawdziłem kręcąc śrubokrętem - wskazówka podnosiła się. Wydaje mi się, że zerwała się linka. I teraz moje drugie pytanie:
jak się ją demontuje?
Rozumiem, że odkręcam kluczem 10 od skrzyni biegów i teraz: czy wyjmuje się całość (pancerz + linkę) czy tylko linkę? Czy wyciąga się linkę od strony zegarów? :ok:


pozdro








Podobne tematy Zwiń