Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] Panel Sterowania Klimatyzacją


22 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kosu


  • Postów: 53
  • Na forum od: 13 lut 2009
  • Miejscowość: Warszawa / TBG
  • Inne auto:W140 CL500

Napisano 01 czerwca 2011 - 12:11

Witam was wszystkich mam kilka pytań i problemów dotyczących klimatyzacji.
1 Problem to dmuchawa która przy włączonym zapłonie działa pięknie reaguje na zmianę prędkości itp. ale gdy tylko uruchomię silnik jej obroty są minimalne nie działa regulacja.
2 Problem to taki że z kratek na szybę nogi i bocznych leci ciepłe a ze środkowej zimne. I nie dzieje się to zawsze tylko co któreś uruchomienie silnika lub czasami podczas jazdy.

I mam wrażenie że to jest wina owego panelu sterowania. Chciał bym jego wymienić po VINie z EPC wyszedł mi taki oto numer A1408302485 czy muszę dokładnie taki wstawić czy mogę jakiś inny o innych numerach. Znalazłem na allegro panel o numerze A2108300585 i jest napisane że do MERCEDESA S500 W140 5,0 V8 Z 1996r Czyli wszystko by pasowało ale numery są inne. Na razie nie mam jak wyciągnąć swój panel żeby zobaczyć jaki on ma numer.
A może to coś innego niż panel i nie warto jego kupować ??



#2 Offline   fragles


  • Postów: 24
  • Na forum od: 06 wrz 2010

Napisano 04 czerwca 2011 - 10:17

Witam!

Ja też wymieniałem panel klimatronica bo w orginale już przyciski wypadały i nie zawsze mi załączały.
Wstawiłem panel od okulara i sterowanie działa. Kostki są te same, różnica jest nieco w obudowie i oświetleniu (jedna żarówka zamiast dwóch) - ale ta różnica nie jest widoczna z zewnątrz.
Musiałem też w pewnym miejscu ponacinać plasticzek (w niewidocznym miejscu) żeby wszedł mi cały panel do końca.

Pozdrawiam

Mariusz

#3 Offline   mcbarlo


  • Postów: 192
  • Na forum od: 05 lip 2009
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 czerwca 2011 - 12:33

Slyszalem, ze jak sie nie wymienia dlugo filtra kabinowego to lubi pasc czujnik obrotow wentylatora co skutkuje wlasnie zablokowanie obrotow na danym biegu.

#4 Offline   kosu


  • Postów: 53
  • Na forum od: 13 lut 2009
  • Miejscowość: Warszawa / TBG
  • Inne auto:W140 CL500

Napisano 04 czerwca 2011 - 13:32

A mi głupieje chyba panel wczoraj sam załączył przycisk EC i nie da się jego wyłączyć przy którejś próbie uruchomienia samochodu zgasł ale przy kolejnej znowu się pali ;) Zacznę od wymiany tego panelu i zobaczymy co dalej :]

#5 Offline   fragles


  • Postów: 24
  • Na forum od: 06 wrz 2010

Napisano 04 czerwca 2011 - 14:05

Ja miałem dokładnie to samo. EC włączyłem i nie dał się wyłączy nawet jak guzik wydłubałem i wciskałem go scyzorem ;) .
Wymieniłem panel i jest ok, ale w między czasie płyn mi z klimy uciekł (dziura w chłodnicy klimatyzacji) i nie wiem czy czasem to nie miało coś ze sobą wspólnego tzn tryb EC i nieszczelna klima - lepiej sprawdz u siebie.

#6 Offline   maclaw


  • Postów: 220
  • Na forum od: 26 maj 2010
  • Inne auto:W140 500SE

Napisano 04 czerwca 2011 - 14:20

na pewno ma znaczenie... brak środka włącza wyłącza kompresor i wprowadza klimatyzację w tryb EC - przynajmniej w modelach z klimatronikiem z jednym wyświetlaczem...

#7 Offline   kosu


  • Postów: 53
  • Na forum od: 13 lut 2009
  • Miejscowość: Warszawa / TBG
  • Inne auto:W140 CL500

Napisano 04 czerwca 2011 - 18:58

u mnie ogólnie chyba są problemy z tym klimatronikiem wymienię jego zobaczę co będzie się działo dalej jak nic się nie zmieni to podjadę sprawdzić płyn :]

#8 Offline   Gerri


  • Postów: 2 649
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 05 czerwca 2011 - 10:40

mcbarlo napisał:

Slyszalem, ze jak sie nie wymienia dlugo filtra kabinowego to lubi pasc czujnik obrotow wentylatora co skutkuje wlasnie zablokowanie obrotow na danym biegu.
Tam nie ma żadnego "czujnika obrotów", jest natomiast "regulator obrotów" (niesłusznie nazywany w tym przypadku "opornicą". Tak więc jeżeli zamienimy słowo "czujnik" na "regulator" to masz rację. Otóż ów regulator znajduje się w kanale wentylacyjnym. Jeżeli filtr jest brudny, to spada prędkość przepływu powietrza (między innymi chłodzącego radiator regulatora), a wtedy regulator może ulec przegrzaniu i uszkodzeniu.

#9 Offline   mcbarlo


  • Postów: 192
  • Na forum od: 05 lip 2009
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 czerwca 2011 - 11:02

Masz absolutna racje, nie wiem skad mi ten czujnik wpadl. :D

#10 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 09 czerwca 2011 - 22:21

Da się włączyć climatronic żeby dawał na szybę przednią ale nie ciepłe powietrze :?:








Podobne tematy Zwiń