Skocz do zawartości




- - - - -

[140] Wylaczajacy sie kompresor od klimy


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   mcbarlo


  • Postów: 192
  • Na forum od: 05 lip 2009
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 czerwca 2011 - 14:54

Mam taki objaw, ze klimatyzacja po odpaleniu dziala ok, ale po paru minutach kompresor sie wylacza i juz sie nie wlacza. Jak zgasze silnik i troche postoi to znow pare minut dziala.

Czasem jest tak, ze dziala nawet kilka dni poprawnie. Mam wrazenie, ze jak jest tak na maxa goraco jak dzis to wtedy sie takie cos robi.

Klima jest nabita, bo jestem swiezo po wymianie parownika. Zreszta jak kompresor dziala to chlodzi pieknie. Podpinalismy auto pod komputer i zero bledow. Nawet w momencie jak nie dziala to bledow tez nie ma. Kompresor da sie z komputera wlaczyc recznie.

Jutro jade znow podpiac go pod komputer sprawdzic czy cos nie wyskoczylo. Moze na cos konkretnego zwrocic uwage? Bede wdzieczny za kazda podpowiedz.



#2 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 03 czerwca 2011 - 16:28

http://www.w202.pl/printview.php?t=2065 ... 494d7ed91e

Diagnostyka climatronica bez użyciu kompa :wpysk:
Może z parametrów coś Ci wyjdzie.

#3 Offline   mcbarlo


  • Postów: 192
  • Na forum od: 05 lip 2009
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 czerwca 2011 - 12:37

Ktos z tego watku mial identyczny problem co ja i chyba przyczyna u mnie jest ta sama - padniety czujnik przy parowniku. Na zimnym silniku mialem na nim wartosc 70, a potem bardzo zmienial swoje wskazania od 55-80 nawet kilka razy w ciagu sekundy! Po rozgrzaniu silnika stanal jak wryty na 96. Wiecie moze jakie powinny byc jego prawidlowe wskazania? Mowimy o pozycji nr 5 w trybie diagnostyki klimatronika.

#4 Offline   mcbarlo


  • Postów: 192
  • Na forum od: 05 lip 2009
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 czerwca 2011 - 07:46

Czujnik wymieniony i klimatyzacja dziala jak nalezy. Teraz pokazuje srednio 5 stopni. Koszt naprawy 300zl.

#5 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 25 lipca 2012 - 11:01

podepne się pod temat bo mam u siebie identyczną awarie, klima raz działa raz nie, czasem działa minute, czasem 5 sekund i już rozłącza kompresor, pytanie gdzie znajduję się wspomniany wyżej czujnik na parowniku? znaczy przy parowniku to oczywiste ale jak się do niego dostać? 3ba ściągać deske rozdzielcza czy może od strony komory silnika ? :)

#6 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 27 lipca 2012 - 10:12

Musisz zdjąć tą tapicerkę nad nogami kierowcy (a pod kierownicą) I najlepiej wyjąć również dywanik (chociaż możesz spróbować go odchylić). Czujnik będziesz miał z boku puszki od nagrzewnicy w formie takiego patyczka. Jest tam wkładany na wcisk. Jakby co to dzwoń :-)

#7 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 27 lipca 2012 - 14:02

będę dzwonić w razie W ale chyba ten czujnik jest u mnie ok, bo po wartościach wyświetlanych na klimatroniku (po wciśniecie REST) pokazuje w miare ok, obstawiam presostat.. co dziwne jak pojeżdżę autem z godzinę i włączę klimę to działa bez problemu..

#8 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 27 lipca 2012 - 14:34

A czy masz nabitą klimę (czy jest tyle czynnika ile trzeba) ? Bo jak jest za mało to też będzie świrować i się wyłączać. Jak nie masz klimy z regulowanej z tyłu to do Ciebie, jak i do mnie, wchodzi chyba 1,2 kg czynnika. Masz pewność, że jest tyle??

#9 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 27 lipca 2012 - 16:40

mam, klima nabijana 6msc temu a 3 dni temu podłączałem maszynę i ciśnienia na pracującym kompresorze też były w porządku :)

#10 Offline   mcbarlo


  • Postów: 192
  • Na forum od: 05 lip 2009
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpnia 2012 - 07:04

Cisnienie o niczym nie swiadczy. Mozesz miec 300g i cisnienie bedzie tez ok. Trzeba sciagnac gaz i wtedy sie okaze ile go tak naprawde bylo.

Jesli jest jakis wyciek pod maska to spece o klimy nabijaja barwnik swiecacy w ultrafiolecie. Wtedy odrazu widac gdzie ucieka. Ja mialem tego pecha, ze walniety byl parownik i gaz uciekal mi tak w 4-5 miesiecy. Na koncowce mialem taki efetk, ze nawiewow leciala lekkie mgielka. Podobno przy malej ilosc czynnika sie tak dzieje, bo cos zamarca po drodze.








Podobne tematy Zwiń