Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Konsola srodkowa - zamiana


39 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   RMC


  • Postów: 15
  • Na forum od: 05 sie 2015
  • Miejscowość: Oleśnica
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 marca 2017 - 23:10

Witam
Odkopię temat i ja, bo może sprawię sobie długa konsolę w miejsce krótkiej. Pytanie moje jest jednak takie czy panel z pokrętłami nawiewów jest demontowalny? Pytam bo długa konsola jaką mogę kupić ma górę od wersji z klimą, a mój pojazd niestety owej nie posiada :)



#32 Offline   RMC


  • Postów: 15
  • Na forum od: 05 sie 2015
  • Miejscowość: Oleśnica
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 marca 2017 - 18:16

Zmodyfikuję trochę pytania :) bo już popatrzyłem na swoją, krótką konsolę i widzę, że część z 3 pokrętłami jest zespolona z całością plastiku. Jak domyślam się ich "rozstaw" w długiej i krótkiej jest taki sam, skoro ludzie przekładają.

Pytanie pierwsze jednak o część z suwakiem dmuchawy. W krótkiej to się wyciąga. A w długiej? Zakładam, że też to chyba nie będzie problemu.

No i pytanie drugie. Skoro pisano wyżej, że lepiej mieć i tunel środkowy pod długą konsolę. Ciężko się go wyciąga? Może ktoś podać co i gdzie odkręcać?

#33 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 marca 2017 - 13:27

Tu masz jak ściągnąć konsolę: http://www.pelicanpa...ter_Console.htm

Co do suwaka klimy, to zostawiasz swój (bez klimy), ale i tak musisz mieć drewienko z długiej konsoli bez klimy, żeby to wyglądało jak trzeba.
Nie wiem czy nie będziesz musiał lekko zmodyfikować konsoli pod drewienkiem na suwak bez klimy. Nie wiem, wyjedzie w praniu.

Pokrętła nie mają wpływu, możesz przekładać.

Konsola przy lewarku i dźwigni ręcznego jest mocowana na dwie śruby, jedna jest za tylną popielniczką (trzeba ją wyjąć) i druga jest pod drewienkiem lewarka zmiany biegów.

#34 Offline   RMC


  • Postów: 15
  • Na forum od: 05 sie 2015
  • Miejscowość: Oleśnica
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 marca 2017 - 19:28

Piękne dzięki. Solidna instrukcja jak to zdjąć. Myślę, że ogarnę temat w weekend.

#35 Offline   RMC


  • Postów: 15
  • Na forum od: 05 sie 2015
  • Miejscowość: Oleśnica
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 06 kwietnia 2017 - 21:46

Pochwalę się, że udało się w końcu podmiany dokonać :) Zaskoczony jestem bo robota poszła (jak rzadko kiedy) bez problemów. Wszystko pasowało na swoje miejsce. Teraz drewno i niebieskie plastki cieszą oczy :)

W starej konsoli i tunelu środkowym ktoś kiedyś grzebał. Tunel okazało się, że w ogóle nie był do niczego przykręcony, a pod konsolą niestety sporo kabli prowadzących donikąd. Była więc okazja poskładać wszystko jak trzeba, przykręcić wszystkie śruby. Zostało mi tylko (ale już następnym razem) uzupełnić parę popalonych żarówek w pokrętłach i pomyśleć jak i gdzie podłączyć luźne kable. Wyczaiłem też, że miałem przy nawiewach wypadnięty przewód od podciśnienia i chyba pokrętło nie podłączone. Zrobiłem i to i w końcu mam nawiew ciepłego powietrza z lewej strony :)

#36 Offline   tato81


  • Postów: 624
  • Na forum od: 04 sie 2009
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 listopada 2020 - 13:36

Wyświetl postUżytkownik RMC dnia 06 kwietnia 2017 - 21:46 napisał

Pochwalę się, że udało się w końcu podmiany dokonać :) Zaskoczony jestem bo robota poszła (jak rzadko kiedy) bez problemów. Wszystko pasowało na swoje miejsce. Teraz drewno i niebieskie plastki cieszą oczy :) W starej konsoli i tunelu środkowym ktoś kiedyś grzebał. Tunel okazało się, że w ogóle nie był do niczego przykręcony, a pod konsolą niestety sporo kabli prowadzących donikąd. Była więc okazja poskładać wszystko jak trzeba, przykręcić wszystkie śruby. Zostało mi tylko (ale już następnym razem) uzupełnić parę popalonych żarówek w pokrętłach i pomyśleć jak i gdzie podłączyć luźne kable. Wyczaiłem też, że miałem przy nawiewach wypadnięty przewód od podciśnienia i chyba pokrętło nie podłączone. Zrobiłem i to i w końcu mam nawiew ciepłego powietrza z lewej strony :)

Kolego jak poradziłeś sobie z wyciągnięciem tunelu? Konsola to pryszcz. Ale wyjęcie tunelu jest problematyczne z uwagi na dźwignię hamulca ręcznego. Hamulec ręcznego trzeba by zdemontować tak aby dźwignia stanęła na sztorc inaczej go nie wyjmiesz. Jak sobie z tym poradziłeś? Jak wyjąć lub popuścić dźwignie hamulca ręcznego? Wie ktoś

#37 Offline   tato81


  • Postów: 624
  • Na forum od: 04 sie 2009
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 listopada 2020 - 16:30

Już ogarnięte. Ale faktycznie wyjęcie tunelu środkowego wiązało się z popuszczeniem ręcznego. Wobec powyższego musiałem wgramolić się pod auto w celu popuszczenia śruby regulacyjnej. Ale udało się. Popuszczenie śruby pozwoliło na ustawienie dźwignie ręcznego do pionu dzięki czemu mogłem wyjąć tunel środkowy. :ok: Akcja wymiany konsoli wraz z tunelem zaliczona.

#38 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 11 listopada 2020 - 19:10

Tunel można wyciągnąć bez potrzeby popuszczania od spodu.Trzeba wyciągać go pod odpowiednim kątem na zaciągnietym ręcznym.Robilem to kilka lat temu.Gdzieś na tym forum jest to opisane.
Nie pamietam czy przypadkiem nie trzeba było sciągać tej krótszej części "rączki"

Użytkownik Kristoff edytował ten post 11 listopada 2020 - 19:24


#39 Offline   tato81


  • Postów: 624
  • Na forum od: 04 sie 2009
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 listopada 2020 - 20:15

Wyświetl postUżytkownik Kristoff dnia 11 listopada 2020 - 19:10 napisał

Tunel można wyciągnąć bez potrzeby popuszczania od spodu.Trzeba wyciągać go pod odpowiednim kątem na zaciągnietym ręcznym.Robilem to kilka lat temu.Gdzieś na tym forum jest to opisane.
Nie pamietam czy przypadkiem nie trzeba było sciągać tej krótszej części "rączki"
Nie było opcji na zaciągniętym ręcznym. No kwestia jeszcze kto jak ma ustawiony ręczny. Jeśli ktoś ma ręczny ustawiony tak że po zaciągnięciu masz go u samej góry to ok, to wyjmiesz :) U mnie ręczny jest zaciągnięty mniej więcej w połowie zakresu czyli 45 stopni - musiałem go niestety popuścić u spodu. Żaden kąt tu nie wchodził w grę. Jasna sprawa że wszystkie plastiki z rączki zostały pościągane. Trzeba mieć ręczny u samej góry żeby to wyszło bez szkody dla plastików. Ale na szczęście już ogarnięte :ok:

Użytkownik tato81 edytował ten post 11 listopada 2020 - 20:16


#40 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 11 listopada 2020 - 20:19

No i spoko, poradziłeś sobie to najważniejsze :)








Podobne tematy Zwiń