Skocz do zawartości




- - - - -

w124(ke-jetronic) Gaśnie gdy zimny


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   bastek333


  • Postów: 6
  • Na forum od: 13 gru 2007
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 14 grudnia 2007 - 10:01

Jestem posiadaczem MB e230 w 124(ke-jetronic) z gazem. Samochód odpala bez problemu ale muszę trzymać nogę na gazie bo jak jest zimny to zgaśnie. Po pewnym czasie mogę zdjąć nogę z gazu i ma 500 obrotów z czasem wzrastają do 950 kiedy się zagrzeje. Dodatkowo obroty lubią czasami falować od 500 do 900. Kiedy temp osiągnie ok 50 stopni zarówno na benzynie jak i gazie szarpie samochodem potem to przechodzi jak się podgrzeje do ok 80stopni. Mniej więcej raz na tydzień dochodzi do wystrzału i wywala tą odme pod filtrem powietrza. Co do wolnych obrotów byłem już chyba u 4 mechaników nic tylko kręcą tą śrubą pod filtrem powietrza i tą małą z boku a przecież to nic nie daje bo jak silnik jest zimny to on nie ma wolnych obrotów i co z tego że ustawią silnik na obrotów 900 jak jest ciepły a jak przestygnie to albo zgaśnie albo ma 500. Wyczytałem kiedyś że przyczyn trzeba szukać w regulatorze wolnych obrotów(zwany też regulator biegu jałowego), w elektronicznym urządzeniu sterującym tym regulatorem(tym za akumulatorem), lub czujniku temp.Jeżeli ktoś ma jakieś doświadczenie i wiedzę w tym zakresie to proszę o pomoc i poradę.
Jeżeli znacie jakichś dobrych fachowców w Krakowie lub okolicy, którzy mają doświadczenie z MB to proszę o namiary. Dzięki



#2 Offline   heidenauer


  • Postów: 190
  • Na forum od: 05 paź 2007
  • Miejscowość: tymczasowo Winnipeg Canada

Napisano 14 grudnia 2007 - 11:26

Wymontuj regulator wolych obrotów i pożadnie go "wykąp", u mnie to pomogło, (chociaż nie mam gazu) gdy miałem problemy z lekkim falowaniem obrotów(800-900).
Zmierz jeszcze oporność czujnika temperatury.
- temp. 20 st. -2500 - 2800ohm
- temp. 90 st – 280 – 380 ohm
Będziesz wiedział czy działa poprawnie.

#3 Offline   Ceba


  • Postów: 6
  • Na forum od: 10 lis 2007
  • Miejscowość: Nie znaleziono pasujących

Napisano 14 grudnia 2007 - 22:14

Napraw ssanie i będzie ok...chodzi mi o ssanie w reduktorze gazowym..chyba ze na benzynie też tak robi

#4 Offline   bastek333


  • Postów: 6
  • Na forum od: 13 gru 2007
  • Miejscowość: Kraków

Napisano 14 grudnia 2007 - 23:01

no właśnie na benzynie też nie ma wolnych obrotów i gaśnie aż się nie zagrzeje potem jest ok ale nie zależy to od rodzaju paliwa

#5 Offline   ZiomTom


  • Postów: 51
  • Na forum od: 15 wrz 2007
  • Miejscowość: Jest Leżajsk, jest dobrze

Napisano 17 grudnia 2007 - 11:16

Jak najbardziej normalny objaw po połączeniu Ke-jetronica z gazem :poklon:

#6 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 17 grudnia 2007 - 12:49

bastek333 napisał:

Jeżeli znacie jakichś dobrych fachowców w Krakowie lub okolicy, którzy mają doświadczenie z MB to proszę o namiary. Dzięki

Nie będę pisał tu bo już było o tym trochę...
Jeżeli potrzebujesz fachowca w Kraku to odezwij się na GG

#7 Offline   barryzlasu


  • Postów: 56
  • Na forum od: 05 gru 2007
  • Miejscowość: Wrocław

Napisano 18 grudnia 2008 - 03:19

Jest gdzieś fotorelacja jak "wykąpać" ten regulator biegu jałowego? Może ktoś to opisze?
:?:
Sądzę, że wszystkim zagazowanym się to może kiedyś przydać.








Podobne tematy Zwiń