Witam panowie mam problem z prądem a mianowicie rano odpaliłem autko i wszystko było oki ale po zamknięciu garażu i ponownym usadowieniu się w fotelu zobaczyłem że żarzy się kontrolka ładowania (trzeba wymienic szczotki pomyślałem ) ale po kilku kilometrach zaczęły przygasac mi światła i wszystkie światełka aż praktycznie wszystko zgasło.Jechałem do pracy więc mówie postój w lesie nie będzie wskazany więc dodałem gazu i po chwili wszystko ustał i wróciło do normy.Teraz jak odpalałem samochód nie zapaliła się połowa kontrolek i kontrolka ładowania nadal się żarzyła dodałem gazu i znowu ustało ponowna próba rozruchu i wszystko grało Czy spotkał się ktoś już z takim babolem
0
[w124] problem z prądem
Rozpoczęty przez pawel14b3, gru 15 2007 14:53
9 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 15 grudnia 2007 - 14:53
#2
Napisano 15 grudnia 2007 - 14:56
pawel14b3 napisał:
Czy spotkał się ktoś już z takim babolem
Albo coś nie kontaktuje (przewody z alternatora) albo alternator się kończy - dodając gazu gwałtownie silnik się ruszył i zaczęło kontaktować ... Raczej nie ma na co czekać i trzeba szukać przyczyny bo może być niespodzianka
#3
Napisano 15 grudnia 2007 - 15:38
pawel14b3 napisał:
Teraz jak odpalałem samochód nie zapaliła się połowa kontrolek
#4
Napisano 15 grudnia 2007 - 17:35
Tak kontrolka abs tez się świeciła razem z kontrolką od poduch. Ujmę tak; po przekręceniu kluczyka powinny zapalic się wszystkie kontrolki a świeci się tylko od poduch, abs i świec żarowych. Po zapaleniu to tak wygląda jakby brakowało prądu i wszystko coraz słabiej świeci i nawet dmuchawa zmniejsza obroty.
#5
Napisano 15 grudnia 2007 - 19:14
Skoro rozrusznik pomimo tych problemów kręci i działa kontrolka od świec żarowych to nie jest to kwestia braku prądu, akumulator jest ładowany.
Nie świecą pozostałe kontrolki (e 11, e12, e 13, e4, e6) dlatego,że nie świeci kontrolka e5 od ładowania zasilana bezpośrednio przewodem z alternatora. Pozostałe kontrolki sa zasilane z tego samego przewodu przez rezystor i diody, dlatego w stanie normalnym słabiej świecą. Po drodze jest połaczenie oznaczone na schemacie X4/10 przez które przechodzi przewód zasilający kontrolkę e5 i zasilający zacisk 30/ zacisk 61 akumulator . Z zacisku 30 są zasilane prezez bezpieczniki odbiorniki typu swiatła, dmuchawa. Po analizie wnioskuje, że prawdopodobnie się wysunęła wtyczka ze złącza X4/10.
W moim samochodzie złacze to znajduje się po lewej stronie we wnęce obok pompy hamulcowej (tak jest w moim samochodzie ). Nie wiem jak jest w oryginale.
Nie świecą pozostałe kontrolki (e 11, e12, e 13, e4, e6) dlatego,że nie świeci kontrolka e5 od ładowania zasilana bezpośrednio przewodem z alternatora. Pozostałe kontrolki sa zasilane z tego samego przewodu przez rezystor i diody, dlatego w stanie normalnym słabiej świecą. Po drodze jest połaczenie oznaczone na schemacie X4/10 przez które przechodzi przewód zasilający kontrolkę e5 i zasilający zacisk 30/ zacisk 61 akumulator . Z zacisku 30 są zasilane prezez bezpieczniki odbiorniki typu swiatła, dmuchawa. Po analizie wnioskuje, że prawdopodobnie się wysunęła wtyczka ze złącza X4/10.
W moim samochodzie złacze to znajduje się po lewej stronie we wnęce obok pompy hamulcowej (tak jest w moim samochodzie ). Nie wiem jak jest w oryginale.
#6
Napisano 15 grudnia 2007 - 19:35
Kolego romku dzięki śliczne ale język którym operujesz jest naprawdę dla mnie nie zrozumiały (z elektryki jestem noga :oops: ale dodam jeszcze że dzisiaj jadąc na zakupy kontrolka już paliła się mocniej i znowu zgasły wszystkie żarówki i znowu pełen gaz i problem ustał.Akumulator raczej jest rozładowywany bo widzę że kręci coraz słabiej (wręcz myślałem że będę musiał wrócic się do sklepu po kable.Mam drugi alternator więc jutro wymienię i zobaczymy co będzie po tej operacji
#7
Napisano 15 grudnia 2007 - 19:41
pawel14b3 napisał:
Akumulator raczej jest rozładowywany
Proponję wymienić regulator napięcia na alternatorze. Jest to moduł z szczotkami. Nie znam przebiegu samochodu, ale prawdopodobnie szczotki się skńczyły
#8
Napisano 15 grudnia 2007 - 19:56
Dziękuje za fachowe porady jak pisałem wyżej jutro wymienię alternator a ten rozbiorę i zobaczę co się stało
#9
Napisano 15 grudnia 2007 - 23:07
pawel14b3 napisał:
Dziękuje za fachowe porady jak pisałem wyżej jutro wymienię alternator a ten rozbiorę i zobaczę co się stało
Więc najpierw rozbierz a później zapodaj plusy - "pomógł"
#10
Napisano 19 lutego 2008 - 16:08
Cytat
wymienię alternator a ten rozbiorę i zobaczę co się stało
najpierw zobacz moduł regulatora ze szczotkami( jak pisał kolega wcześniej),Miałem dokładnie takie same objawy.Po co od razu wymieniać cały altrnator? Koszt zakupu(nie BOSCH) ok.25zl.Wymiana trwa 30min.Zapewne sam sobie poradzisz
pozdr
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Problem z prądem. |
Mercedes SL, SLK | Greg |
|
||
[W 124] problem z prądem nie odpala m102 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kamaz77 |
|
||
problem z prądem W124 230e |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Hifi |
|
|