Skocz do zawartości




- - - - -

[W 124] problem z prądem nie odpala m102


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kamaz77


  • Postów: 5
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Ruda Śląska
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 września 2014 - 00:28

Witam mam problem z odpaleniem samochodu.Pompa paliwa nie pracuje.... po zwarciu kablem pinu 30 oraz 87 nic się nie dzieje.Sprawdziłem na krótko z akum i okazuje się że chodzi prawidłowo.Zastanawiam się od czego mam zacząć w szukaniu problemu.Dodał że mam podpięty alarm który wydaje się pracować prawidłowo w czasie pracy alarmu nie ma szans na rozruch jest odcięcie zasilania natomiast po wyłączeniu można kręcić rozrusznikiem.
Z góry dzięki za info

M102 2.0e 91' + LPG



#2 Offline   Piotrek 190E


  • Postów: 1 307
  • Na forum od: 26 gru 2012
  • Miejscowość: Świętokrzyskie (okolice Stąporkowa )
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mecedes c220
  • Trzeci Mercedes:Mercdes w210 2.7cdi
  • Inne auto:Passat b5

Napisano 02 września 2014 - 06:36

Sprawdź masę na lewym tylnym słupku . Później jak to nie pomoże leć po przewodzie i sprawdzaj . Sprawdzałeś czy pin zasilający w gnieździe przekaźnika ma napięcie ?

#3 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 września 2014 - 06:59

Dołączona grafika

Zewrzyj piny 7 i 8 po wyjęciu przekaźnika pompy paliwa (za akumulatorem), pompa powinna zacząć pracować. Jeżeli nie to najprawdopodobniej masz uszkodzone przewody zasilające do pompy.

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 02 września 2014 - 07:01


#4 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 02 września 2014 - 07:52

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 02 września 2014 - 06:59 napisał

Zewrzyj piny 7 i 8 po wyjęciu przekaźnika pompy paliwa (za akumulatorem), pompa powinna zacząć pracować
Przecież już w zapytaniu kolega zapodał, że to sprawdził.
Zacznij od sprawdzenia, czy w dziurze 30 jest prąd - ale nie woltomierzem, tylko kontrolką z żarówką.
Podejrzany jest jednak w dalszym ciągu alarm - może odcinać rozrusznik i pompę jednocześnie. Do sprawdzenia.
Następny punkt do pomiaru: znajdujemy przy pompie kabel plusowy i i po zwarciu styków 30 i 87 sprawdzamy KONTROLKĄ czy jest na nim napięcie - ale względem MASY POJAZDU (gdzieś znajdujemy dobrą masę i przytykamy drugi kabelek kontrolki)

Użytkownik Gerri edytował ten post 02 września 2014 - 07:53


#5 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 września 2014 - 08:10

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 02 września 2014 - 07:52 napisał

Przecież już w zapytaniu kolega zapodał, że to sprawdził.
Chyba pominąłem tą część wpisu, punkt dla Ciebie, kawy jeszcze nie piłem... Ale zaraz się poprawię ;)

Ale w dalszej części mojego wpisu jest rehabilitacja - sprawdzenie przewodów zasilających, miernik na piszczek, przedłużka i gotowe

#6 Offline   kamaz77


  • Postów: 5
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Ruda Śląska
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 września 2014 - 12:20

Dziękuje za propozycje diagnozy niestety jeśli chodzi o temat "ELEKTRYKA" jest ciężko u mnie dużo lepiej radzę sobie od strony mechanicznej ale do rzeczy.
Sprawdziłem pin 30 żarówką 12v i okazuję się że napięcie jest żarówka się świeci co to oznacza ?

#7 Offline   kamaz77


  • Postów: 5
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Ruda Śląska
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 września 2014 - 15:51

Problem rozwiązany po dokładnym przeanizowaniu podstawki pompy paliwa okazało się że od pinu 87 poprowadzony jest kabel do kolejnego przekaźnika (dziwne 0..o) który jak się okazało był dosłownie zalany po po zakupieniu nowego samochód odpalił na dotyk.
Temat do zamknięcia. Dzięki za pomoc

#8 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 września 2014 - 00:13

Wyświetl postUżytkownik kamaz77 dnia 02 września 2014 - 15:51 napisał

okazało się że od pinu 87 poprowadzony jest kabel do kolejnego przekaźnika (dziwne 0..o)
Pozostałości po LPG ?

#9 Offline   kamaz77


  • Postów: 5
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Ruda Śląska
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 03 września 2014 - 00:38

Zgada się :-)








Podobne tematy Zwiń