Skocz do zawartości




* * * * * 8 głosy

[W/S124] 4-MATIC - wszystko o tym modelu



294 odpowiedzi w tym temacie

#291 Offline   budi


  • Postów: 26
  • Na forum od: 09 kwi 2016
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.6E AMG – M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,6
  • Trzeci Mercedes:S124 300TD 4Matic

Napisano 18 kwietnia 2024 - 14:47

Wyświetl postUżytkownik Artax dnia 18 kwietnia 2024 - 14:15 napisał

Zużyte uszczelnienia między układem hydraulicznym, który załącza układ napędowy w skrzyni rozdzielczej a komorą w której znajdują się koła zębate. Jest to rodzaj dwóch spłaszczonych oringów. Olej hydrauliczny miesza się z olejem smarującym, a nadmiar jego wydostaje się przez odpowietrznik. Układ ten jest oddzielony od skrzyni biegów simeringiem. Jeśli simering nie jest szczelny, może przedostawać się zmieszany olej dalej.
Po odkręceniu korka spustowego ze skrzyni rozdzielczej wyleciało mi około 1,5l płynu ZHM (nie był zabarwiony ATF czerwonym ze skrzyni). Poziom oleju w skrzyni jest ok.
Kolejne pytanie czy do demontażu skrzyni rozdzielczej trzeba zdemontować również ASB??



#292 Offline   Artax


  • Postów: 19
  • Na forum od: 29 gru 2015
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 (200 T - M102)
  • Inne auto:Fiat 125p

Napisano 18 kwietnia 2024 - 15:53

Ogólnie; po odkręceniu korka zalewowego w skrzyni rozdzielczej (nie spustowego) nie powinno wylecieć więcej jak 50ml oleju.

Nie trzeba. Jest przykręcana długimi śrubami m8. Z tego co pamiętam warto zdemontować rurę kolektorową



Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

#293 Offline   budi


  • Postów: 26
  • Na forum od: 09 kwi 2016
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.6E AMG – M104
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,6
  • Trzeci Mercedes:S124 300TD 4Matic

Napisano 18 kwietnia 2024 - 16:41

Wyświetl postUżytkownik Artax dnia 18 kwietnia 2024 - 15:53 napisał

Ogólnie; po odkręceniu korka zalewowego w skrzyni rozdzielczej (nie spustowego) nie powinno wylecieć więcej jak 50ml oleju.

Nie trzeba. Jest przykręcana długimi śrubami m8. Z tego co pamiętam warto zdemontować rurę kolektorową



Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika
A znasz może kogoś kto regeneruje? Mi właśnie z tego zleweowego wyleciało 1,5l oleju.

#294 Offline   Artax


  • Postów: 19
  • Na forum od: 29 gru 2015
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:4-matic
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:S124 (200 T - M102)
  • Inne auto:Fiat 125p

Napisano 18 kwietnia 2024 - 16:53

Niestety nie znam. Mi się udało kupić drugą skrzynię rozdzielczą. Natomiast mam wszystkie procedury naprawy. Kwestia, czy będę dostępne części.

#295 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 18 kwietnia 2024 - 18:51

Wyświetl postUżytkownik Artax dnia 18 kwietnia 2024 - 16:53 napisał

Niestety nie znam. Mi się udało kupić drugą skrzynię rozdzielczą. Natomiast mam wszystkie procedury naprawy. Kwestia, czy będę dostępne części.
Słyszałem,że o części bardzo ciężko








Podobne tematy Zwiń