Pokonałem czujniki ABS/ASD, więc zabieram się do kolejnego problemu z moją gwiazdą.
Konkretnie: tempomat się sam się wyłącza. Gdy jadę (powyżej prędkości granicznej, testowałem przy 50,80,110/h) i "pacnę" łapkę w górę lub dół to przez chwilę utrzymuje mi prędkość, a po chwili (kilku-kilkunastu sekundach) się wyłącza i auto zaczyna zwalniać. Gdy pociągnę ją do siebie to na chwilę znów wraca do ustalonej prędkości i znów się wyłącza.
Słyszałem że pierwszą rzeczą którą trzeba sprawdzić są czujniki. I teraz moje pytanko: gdzie te czujniki znajdę, za co odpowiadają i jak sprawdzić? Z góry dzięki za wszelką pomoc.
1
[w124] 300TD 4matic - tempomat się sam wyłącza
Rozpoczęty przez koder, maj 04 2009 10:43
45 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 04 maja 2009 - 10:43
#2
Napisano 04 maja 2009 - 16:06
Ja bym w pierwszej kolejności poprawił luty na płytce sterownika tempomatu, tego który jest pod kolumna kierownicy. U mnie był taki sam objaw jak u ciebie i pomogło jak ręka odjął
#3
Napisano 04 maja 2009 - 16:29
Ja sie juz bawilem z lutami na plytce sterownika. Pomoglo na chwile po czym tempomat przestal dzialac w ogole. Raz na ruski rok zadziala, czasem wszystko jest cacy a potem znowu hustawka - przyspiesza z 10-15km/h, pozniej ucina, przyspiesza, ucina i kapa. Znow nie dziala. Poki co sie poddalem. Przydalby sie ktos, kto potrafi sprawdzic sterownik i urzadzenie sterujace linka przyspieszenia przy silniku(acutator) by namierzyc sprawce przestepstwa.
Czujnik hall przy zegarach mi dziala, na co wskazywaloby plynne podglasnianie sie i sciszanie radia wraz z predkoscia.
Czujnik hall przy zegarach mi dziala, na co wskazywaloby plynne podglasnianie sie i sciszanie radia wraz z predkoscia.
#4
Napisano 04 maja 2009 - 18:07
piotrek.m5 napisał:
Ja bym w pierwszej kolejności poprawił luty na płytce sterownika tempomatu, tego który jest pod kolumna kierownicy.
roxa napisał:
koder, widzę, że zaczyna sie zabawa
#5
Napisano 04 maja 2009 - 20:41
schematy to ja bym chcial
#6
Napisano 04 maja 2009 - 21:41
Jak w/w nic nie da, to nie wymieniaj sterownika bez sprawdzenia, czy nie dostaje on wlasciwego napiecia na pinach.
Mozesz np. wymienic sterownik na dobry a jakies spiecie lub przebicie w reszcie instalacji Ci go zepsuje od razu i bedziesz tam gdzie teraz tylko znaczna kwote PLN w plecy...
Jesli sie czujesz na silach i masz miernik, mozesz sprawdzic kolejno:
1. wartosci na 14pinowej kostce przy sterowniku tempomatu (punkt 2 w TYM linku)
2. wartosci na 7pinowej kostce przy nastawniku linki gazu w komorze silnika (punkt 3 i 4 w TYM linku)
3. sprawnosc czujnika HALL (predkosci) przy predkociomierzu (punkt B w TYM linku. (Test wymaga uniesienia i zabezpieczenia auta tak, by napedzane kola mogly sie obracac - w 4-maticu' moze to sie wiazac z koniecznoscia podniesienia obu osi)
4. Sprawnosc dzwigienki tempomatu przy kolumnie kierownicy, (punkt A w TYM linku, mierzone na 14pinowej kostce przy sterowniku tempomatu)
Samego sterownika nie da sie sprawdzic bez specjalnego przyrzadu, do ktorego go podpinaja np. w aso. posiada on zestaw wielu diod ktorych odczyty pokazuja czy wszystko jest ok.
Przyrzad wyglada tak:
A jego panel diagnostyczny tak:
Bez tego urzadzenia mozna jednak sprawdzic rezystor (mala kostke z 8ma pinami, przyczepiona do sterownika tempomatu).
Do tego wystarczy jedynie omomierz, i dane dla poszczegolnych rezystorow (roznych w zaleznosci od rodzaju silnika), ktore mozna odczytac z TEGO PDFa.
Ponoc czesta przyczyna usterek calego systemu tempomatu jest tez sparciala i uszkodzona przez dlugotrwale nagrzewanie sie w komorze silnika izolacja wiazki kabla przy nastawniku.
Mozna kupic nowy nastawnik z wiazka lub bawic sie w wymiane okablowania samemu, tak jak to pokazali w tym tutorialu (silnik V12 co prawda, ale sama procedura naprawy kabli podobna).
Slowem - mozliwych przyczyn mnostwo, diagnostyka nielatwa ale dla chcacego i zdeterminowanego mozliwa.
[ Dodano: Pon Maj 04, 2009 22:41 ]
Tez tak myslalem, bo logika na to by wskazywala (sadzac po moich objawach, zblizonych zreszta do tych, ktore teraz ma koder), ze tempomat wariuje bo go czujnik predkosci wprowadza w blad lub ze przyczyna sa zimne luty na plytce sterownika.
Dzis sam juz nie wiem, bo po pierwsze - tak jak pisalem - czujnik spisuje sie swietnie jezeli chodzi o modulowanie glosnoscia radia, sprawdzalem ciaglosc na linii czujnik -> piny przy sterowniku i nic nie przerywa, nawet przy ruszaniu wtyczkami. PO drugie - przelutowalem luty w sterowniku - chwilowa poprawa i znow to samo po czym calkowita kupa .
Przelacznik przy pedale hamulca tez sprawny. Pozostaje sprawdzic nastawnik lub wiazki kabli przy nim zanim zabiore mojego MB do ASO zeby skopulowali moj sterownik z urzadzeniem diagnostycznym.
Czytalem tez juz wiele razy, jak chociazby TUTAJ, ze przyczyna moze byc nawet tak banalna rzecz jak dobor zarowek w swiatlach stopu.
Ponoc nawet te same parametry w Watach ale inny producent i juz moze cos wariowac.
W sumie tam jest kupa elektroniki (sterownik, rezystor, nastawnik) i byc moze ma to wplyw na napiecia/opory w systemie, co moze powodowac problemy.
Jak pierwszy raz o tym przeczytalem, to sie rozesmialem bo mi sie to wydawalo smiesznie malo prawdopodobne, ale teraz juz widzialem to w kilku miejscach i wyglada na to, ze to wcale nie jaja.
Moze warto wiec od tego zaczac - kupic oryginalne 2 zarowki do stopu, wydatek nikly a moze zalatwic problem...
Mozesz np. wymienic sterownik na dobry a jakies spiecie lub przebicie w reszcie instalacji Ci go zepsuje od razu i bedziesz tam gdzie teraz tylko znaczna kwote PLN w plecy...
Jesli sie czujesz na silach i masz miernik, mozesz sprawdzic kolejno:
1. wartosci na 14pinowej kostce przy sterowniku tempomatu (punkt 2 w TYM linku)
2. wartosci na 7pinowej kostce przy nastawniku linki gazu w komorze silnika (punkt 3 i 4 w TYM linku)
3. sprawnosc czujnika HALL (predkosci) przy predkociomierzu (punkt B w TYM linku. (Test wymaga uniesienia i zabezpieczenia auta tak, by napedzane kola mogly sie obracac - w 4-maticu' moze to sie wiazac z koniecznoscia podniesienia obu osi)
4. Sprawnosc dzwigienki tempomatu przy kolumnie kierownicy, (punkt A w TYM linku, mierzone na 14pinowej kostce przy sterowniku tempomatu)
Samego sterownika nie da sie sprawdzic bez specjalnego przyrzadu, do ktorego go podpinaja np. w aso. posiada on zestaw wielu diod ktorych odczyty pokazuja czy wszystko jest ok.
Przyrzad wyglada tak:
A jego panel diagnostyczny tak:
Bez tego urzadzenia mozna jednak sprawdzic rezystor (mala kostke z 8ma pinami, przyczepiona do sterownika tempomatu).
Do tego wystarczy jedynie omomierz, i dane dla poszczegolnych rezystorow (roznych w zaleznosci od rodzaju silnika), ktore mozna odczytac z TEGO PDFa.
Ponoc czesta przyczyna usterek calego systemu tempomatu jest tez sparciala i uszkodzona przez dlugotrwale nagrzewanie sie w komorze silnika izolacja wiazki kabla przy nastawniku.
Mozna kupic nowy nastawnik z wiazka lub bawic sie w wymiane okablowania samemu, tak jak to pokazali w tym tutorialu (silnik V12 co prawda, ale sama procedura naprawy kabli podobna).
Slowem - mozliwych przyczyn mnostwo, diagnostyka nielatwa ale dla chcacego i zdeterminowanego mozliwa.
[ Dodano: Pon Maj 04, 2009 22:41 ]
roxa napisał:
Wg mnie problem leży w sterowniku lub w czujniku w zegarach. Sam mechanizm wykonawczy nie powinien mieć wpływu.
Tez tak myslalem, bo logika na to by wskazywala (sadzac po moich objawach, zblizonych zreszta do tych, ktore teraz ma koder), ze tempomat wariuje bo go czujnik predkosci wprowadza w blad lub ze przyczyna sa zimne luty na plytce sterownika.
Dzis sam juz nie wiem, bo po pierwsze - tak jak pisalem - czujnik spisuje sie swietnie jezeli chodzi o modulowanie glosnoscia radia, sprawdzalem ciaglosc na linii czujnik -> piny przy sterowniku i nic nie przerywa, nawet przy ruszaniu wtyczkami. PO drugie - przelutowalem luty w sterowniku - chwilowa poprawa i znow to samo po czym calkowita kupa .
Przelacznik przy pedale hamulca tez sprawny. Pozostaje sprawdzic nastawnik lub wiazki kabli przy nim zanim zabiore mojego MB do ASO zeby skopulowali moj sterownik z urzadzeniem diagnostycznym.
Czytalem tez juz wiele razy, jak chociazby TUTAJ, ze przyczyna moze byc nawet tak banalna rzecz jak dobor zarowek w swiatlach stopu.
Ponoc nawet te same parametry w Watach ale inny producent i juz moze cos wariowac.
W sumie tam jest kupa elektroniki (sterownik, rezystor, nastawnik) i byc moze ma to wplyw na napiecia/opory w systemie, co moze powodowac problemy.
Jak pierwszy raz o tym przeczytalem, to sie rozesmialem bo mi sie to wydawalo smiesznie malo prawdopodobne, ale teraz juz widzialem to w kilku miejscach i wyglada na to, ze to wcale nie jaja.
Moze warto wiec od tego zaczac - kupic oryginalne 2 zarowki do stopu, wydatek nikly a moze zalatwic problem...
#7
Napisano 04 maja 2009 - 22:01
roxa napisał:
Generalnie nie lubie elektroniki w aucie, gdyż bardzo komplikuje życie, ale jest bardzo fajna... jazda na "leniucha"
Swiete slowa. Niby bez tempomatu mozna sie obejsc i zapomniec ze jest, ale sama swiadomosc, ze cos nie dziala a mogloby swierzbi jak niedoskonalosci swierzbia w oko Charlie'go ....
I tak jedziesz sobie, wszystko pieknie, slonko swieci, nieopatrznie spojrzysz na kolumne kierownicy, zobaczysz ta nieszczesna dzigienke na kolumnie kierownicy i :shock: ....
znow grzebiesz przy aucie, przychodzisz uwalony do domu a dziewczyna sie dziwi: "co ty tam znowu grzebales, przeciez ladnie jezdzi"?
#8
Napisano 05 maja 2009 - 18:42
Cytat
patrykL, no to masz...
#9
Napisano 05 maja 2009 - 20:42
ok, moze na poczatek poprosilbym cie o uklad egr od mojego mb! jesli tam nie znajde tego czego szukam to dam znac! dziekuje
#10
Napisano 06 maja 2009 - 17:50
dzieki
chyba o 605.911, a nie 910?
nie zrozum mnie zle, ale mam nadzieje, ze to na pewno dotyczy konkretnie mojego auta i nie moze byc mowy, ze to nie od tego? pytam bo nie chce szukac wiatru w polu
napisz od razu bez zbednych dyskusji, ile sobie zyczysz za takie dane?
chyba o 605.911, a nie 910?
nie zrozum mnie zle, ale mam nadzieje, ze to na pewno dotyczy konkretnie mojego auta i nie moze byc mowy, ze to nie od tego? pytam bo nie chce szukac wiatru w polu
napisz od razu bez zbednych dyskusji, ile sobie zyczysz za takie dane?
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Odtwarzacz MP3 na Androida do samochodu |
Car Audio, Multimedia, Nawigacje | Damian85 |
|
||
[W124] Dokładanie tempomatu |
Modyfikacje,Tuning | Goku |
|
||
W201 swap z 1.8 na m104 asr i tempomat problem z obrotami max |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Zeejay83 |
|
||
W124.Klima automatyczna załącza się i włącza samoistnie. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Przemek84 |
|
||
W124.Klima automatyczna załącza się i włącza samoistnie. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Przemek84 |
|