Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[W124] Dokładanie tempomatu


73 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   macmw


  • Postów: 962
  • Na forum od: 06 lis 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Porsche 991 turbo s

Napisano 29 września 2012 - 07:10

Mam schematy do benzyny ale tu w tym wypadku nie różnią się do wersji do diesla. Podaje dwa schematy bo nie wiem jaki kupiłeś sterownik od tempomatu, z kostką do kodowania czy nie.
Dołączona grafikaDołączona grafika

Przy wtyczce X20 nic nie musisz szukać po bezpieczniku i kontrolerze żarówek, tylko jeśli masz ori wiązkę to wpinasz wtyczkę pomiędzy czujnik stopu i wtyczkę od instalacji w aucie.

Użytkownik macmw edytował ten post 29 września 2012 - 07:14




#22 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 05 grudnia 2012 - 21:48

a czy tempomat ma jakies powiazanie z predkosciomierzem? czy instalacja tampomatu jest jakos wpinana w zegary?

#23 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 grudnia 2012 - 22:16

A i owszem jest - informację o predkości tempomat bierze z czujnika halla w zegarach :ok:

#24 Offline   tRawski


  • Postów: 854
  • Na forum od: 08 gru 2009
  • Miejscowość: Radziejów
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 280TE 1993 -->swap 320TE
  • Trzeci Mercedes:W124 300TE 1992 4MATIC

Napisano 05 grudnia 2012 - 22:40

dzieki Piotrze. ogolnie to po zadaniu pytania znalazlem watek i schematy o podlaczeniu tempomatu i juz nie moglem edytowac posta.

#25 Offline   Kimi01


  • Postów: 453
  • Na forum od: 15 cze 2011
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 stycznia 2013 - 16:13

Witam.
Koledzy mam takie pytanko. Posiadam 2.0d w manualnej skrzyni. Mam zamiar dołozyc tempomat. Dawca to 2.0d w automacie. Do tej chwili myslałem ze wszystko ok bedzie. Ale przeciez manual ma trzeci pedał- sprzegło. Czy wcisniecie sprzegła bedzie odcinało tempomat? Czy trzeba cos rzezbic? Jak było w oryginale? Czy manuale miały tempomaty? Czy tylko automaty zostawal w to wyposazane?

Pozdrawiam

#26 Offline   Kimi01


  • Postów: 453
  • Na forum od: 15 cze 2011
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 stycznia 2013 - 17:51

Roxa dzięki. A takie pytanko. Jak podepne czujnik od sprzegła do czujnika stopu to beda swieciły sie stopy po wcisnieciu sprzegła wiec chyba to odpada prawda? Jak trzeba to zrobic zeby było jak w oryginale? Gdzie podpiac ten czujnik do pedału sprzegła oraz gdzie go wpiac w przekaznik. Przyszła mi mysl teraz zeby wpiac go w sterownik tam gdzie ida kabelki od stopu, no ale to tez moze powodowac zwarcie ;( Czy jest w sterowniku miejsce w ktore sie wpina czujnik od sprzegła?

#27 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 stycznia 2013 - 19:23

Kimi01, najłatwiej podłączyć drugi włącznik szeregowo z tym przy pedale hamulca. Ja bym go olał, to niepotrzebne robienie sobie pod górę

#28 Offline   Kimi01


  • Postów: 453
  • Na forum od: 15 cze 2011
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 stycznia 2013 - 19:44

Piotrek. Szeregowo by nic nie dawał, bo w ktoryms miejscu byłby obwod był otwarty. Rownolegle to i owszem, ale czy nie beda swieciły po wcisnieciu sprzegła swiatła stopow z tyłu? Bo ten włacznik to tak samo odpowiada za swiatło stopu? Czy cos pomyliłem? A w oryginale wiecie koledzy jak to powinno wygladac?

Użytkownik Kimi01 edytował ten post 09 stycznia 2013 - 19:53


#29 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 stycznia 2013 - 19:51

A nie jest tak, że wyłącznik jest dwubiegunowy, a właściwie, to z dwoma obwodami (jeden przy wciśnięciu zwiera, a drugi rozwiera)?

#30 Offline   Kimi01


  • Postów: 453
  • Na forum od: 15 cze 2011
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 stycznia 2013 - 20:02

tak jest właśnie








Podobne tematy Zwiń