Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] przewody tempomatu 2,5d


18 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   marcov12


  • Postów: 7
  • Na forum od: 16 lip 2012
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Chevrolet Deluxe 1950

Napisano 18 lipca 2012 - 19:58

heh, akurat jesli chodzi o ten schemat to jest bardzo prosty, gdyby bylo wszystko ok to bym tu nie pisal bo ten schemat widzialem juz zanim mi go wyslales. Odizolowałem cała wiazke i sprawdzilem wszystkie kable razem z romieszczeniem pinow w kostkach. Dobrze, doszedlem po schemacie ze czujnik od stopu podlaczamy przy pedale, czujnik predkosci tez jest podpiety za licznikiem. Jesli doczytałbys, to kilka odpowiedzi wyzej wyszło ze problem jest najprawdopodobniej z zasilaniem czujnika halla. Wszystko podłączone jak nalezy, a jednak poki co niedziała



#12 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 18 lipca 2012 - 23:04

Może któryś z pozostałych, żółto/zielonych przewodów/odbiorników zwiera do masy? A po czym sądzisz, że nie działa? Czy tylko po tym, że nie działa tempomat? Bo akurat tego przyczyny, to mogą być różne - nie tylko usterka czujnika prędkości. Zresztą sprawdzenie tego czujnika nie jest skomplikowane: pomiędzy ten okrągły, pojedynczy bolec czujnika i masę auta wpinamy woltomierz, i bardzo powoli kręcimy kołem. Z tego co pamiętam, to napięcie powinno w sposób "prostokątny" sobie skakać - raz zero wolt, a za moment chyba ok. 4V. I znowu zero itd..

#13 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 stycznia 2014 - 10:43

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 16 lipca 2012 - 22:07 napisał

Tutaj masz schemacik:
http://www.autolib.d...AGRAMS/3490.pdf
Co prawda dotyczy 124, ale instalacje elektryczne tempomatu są akurat prawie identyczne. Na schemacie są oba przewody o które pytasz.
P.S.: Nie edytuję poprzedniego postu, bo nie pojawiła mi się taka opcja.
Nietypowe pytanie, może ktoś będzie wiedział... Czasem na "ruskich" schematach, niektóre połączenia są rysowane przerywaną linią - co to oznacza? Właśnie na powyższym jest coś takiego. Rzadki widok.
Wydawało mi się, że to dla zwrócenia uwagi gdy kabel "zmienia kolor" "w locie", a nie wychodząc z jakiegoś urządzenia. Ale jednak nie. Pierwszy lepszy schemat czego innego: http://www.autolib.d...AGRAMS/4427.pdf - i przerywana linia leci normalnie między żarówką, a skrzynką bezpieczników. Czy jest w tym jakaś zasada?

#14 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 27 stycznia 2014 - 21:38

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 27 stycznia 2014 - 10:43 napisał

Czasem na "ruskich" schematach, niektóre połączenia są rysowane przerywaną linią - co to oznacza?
Też bym się chętnie dowiedział, akurat podłączam tempomat w S350 (W140) i mam dwie takie linie, nie wiem co to dokładnie oznacza.

Gerri, Może Ty wiesz > Na pewno wiesz, Ty wiesz wszystko :)

Użytkownik maryusz123456 edytował ten post 27 stycznia 2014 - 21:40


#15 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 27 stycznia 2014 - 23:15

Wyświetl postUżytkownik maryusz123456 dnia 27 stycznia 2014 - 21:38 napisał

Gerri, Może Ty wiesz > Na pewno wiesz, Ty wiesz wszystko
Ha! Wszystko to tylko moja żona wie... :E
Chwilę dzisiaj poddałem ten problem analizie, ale nie jestem specjalistą od psychiki ruskich piratów. Nie łączy się to ani z ilością kolorów kabla, ani z miejscem podłączenia - nie ma się o co zahaczyć.
Może te kable gniją częściej jak inne? I dlatego został przedstawiony jako przerywany?

#16 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 27 stycznia 2014 - 23:40

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 27 stycznia 2014 - 23:15 napisał

Może te kable gniją częściej jak inne? I dlatego został przedstawiony jako przerywany?
A możliwe możliwe :D


Ja rozmyślając nad tym wpadłem na pomysła że moze on jest przerywany bo płynie nim nie ciągły sygnał a impulsowy hmm ?

#17 Offline   OldPiernik


  • Postów: 138
  • Na forum od: 03 sie 2011
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 lutego 2014 - 08:59

A może ten obwód nie występuje zawsze, tylko w specjalnych wersjach?

#18 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 03 lutego 2014 - 20:58

Podłączyłem swój tempomat praktycznie od podstaw w aucie, jestem szczęśliwy bo to kolejna rzecz która działa a nie działała :D

Ten kabelek który jest zaznaczony linią przerywaną na schematach (w przypadku mojego W140, ale podejrzewam że w innych jest to samo) wygląda tak: wychodzi sobie z załóżmy wtyczki od sterownika tempomatu w kolorze czerwonym, idzie sobie gdzieś w podłogę auta, na wtyczce z około 30 pinami zmienia kolor na czerwony z czarnymi kropkami, dalej idzie gdzieś w stronę fotela kierowcy i po drodze zmienia kolor na czerwony z czarnym paskiem i żółtymi kropkami, wchodzi sobie do wtyczki już kolejnej i leci np do przełącznika nad pedałem hamulca. Opisana przeze mnie droga kabelka i jego kolory są przypadkowe ale w przypadku przerywanej linii (na schemacie) przewodzik (w moim aucie) zmieniał swoje kolory podobnie. W moim przypadku tak wyglądał przewód od czujnika prędkości od zegarów i przewód od włącznika nad pedałem hamulca :)

Mam nadzieję że jakoś zrozumiale to napisałem :)

#19 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 sierpnia 2018 - 13:51

Odkopię temat, bo nurtuje mnie strasznie - OM605 w leniuchu, po taksówce. Mam manetkę od tempomatu, choć wg VIN jej tam nie ma. Zegary wyglądają na niewymienione, bez termometru. Instalacja od taksometru prawdopodobnie jest (za radiem jest dużo kabli, w tym antena od centralki... prawdopodobnie. Końcówka jak od CB z nakręcaną złączką). Pod maską tylko jedna sztanga linka->pompa paliwa. Czego jeszcze bym potrzebował, żeby dołożyć?








Podobne tematy Zwiń