Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

[W124] Dokładanie tempomatu


73 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 stycznia 2013 - 20:23

Popatrzyłem w schemat. Jest w nim notatka: "aby tempomat mógł byc uruchomiony, na pin nr 8 musi byc podawana masa. Zanika ona po wciśnięciu pedały hamulca".
Na schemacie kabel z pinu 8 jest wpiety pomiędzy styk normalnie otwarty pedału hamulca a żarówkę stopu. Kiedy wciskamy hamulec pojawia się tam +12V i tempomat się wyłacza. Wyłącznik na pedale sprzęgła jest wpięty pomiedzy pin 8 a wyłaczink na pedale hamulca i jest to styk normalnie zamkniety. Kiedy wciskamy sprzęgło obwód zostaje otwarty, pin przestaje widzieć "masę" i wyłacza tempomat..

Takie jest moje rozumowanie tego schematu



#32 Offline   Kimi01


  • Postów: 453
  • Na forum od: 15 cze 2011
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 stycznia 2013 - 23:26

Piotrek jak mozesz to pokaz rysunki, schematy, notki, cokolwiek co pomoze mi podłaczyc to tak jak fabryka wypuszczała. Z tego co Ty napisałes to wynika, ze czujnik sprzegła łaczy sie z czujnikiem stopu i razem ida do sterownika. Dobrze zrozumiałem?

#33 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2013 - 00:58

Dołączona grafika
Jak nie będziesz mógł rozczytać to ci w pdf-ie wyśle. jest w trochę lepszej jakości

#34 Offline   Kimi01


  • Postów: 453
  • Na forum od: 15 cze 2011
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2013 - 16:58

Piotrek znalazłem taki schemat! Wg mnie jest on bardziej czytelny. Zaczynając od sterownika. Z pinu 8-ego idzie kabelek koloru zółtego. Łączy się z czujnikiem sprzęgła i po wyjściu przechodzi w czarny i łączy się z czarnym od czujniku stopu. Po instalacji widać, że po wciśnięciu sprzęgła stop nie ma prawa się zapalić.

Mam takie małe pytanko. Czy znasz/cie numery częśći tj. czujnika sprzędła, oraz jego mocowanie oraz gdzie to powinno sie znajdować i jak powinno być przykręcone?

Dołączona grafika

Pozdrawiam.

PS: Kolejny pkt dla Ciebie!

ED:
Co ma za zadanie POWER DISTRIBUTOR BLOCK? Na nim kolory kabli się zmieniają :(

Użytkownik Kimi01 edytował ten post 10 stycznia 2013 - 17:01


#35 Offline   piotrek.m5


  • Postów: 5 595
  • Na forum od: 27 paź 2008
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2013 - 17:14

to jest numer włącznika przy pedale sprzegła: A004 545 18 14
Sa tam też inne elementy ale to już musisz sobie sam w EPC odnaleźć i porównać co już jest w aucie a czego potrzebujesz- ja szukałem W201 230E Europa / 54-ELECTRICAL EQIPMENT AND INSTRUMENTS/ 750-TEMPOMAT

#36 Offline   Kimi01


  • Postów: 453
  • Na forum od: 15 cze 2011
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2013 - 17:53

Mam mam mam! Power distributor block to nic innego jak... kostka w podnóżku!

Dołączona grafika

Czyi idąc od pinu numer 8 podłączam w gniazdo oznaczone X5/1 po czym do czujnika sprzęgła bądź bezpośrednio to czujnika stopu.

#37 Offline   Gerri


  • Postów: 2 649
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 10 stycznia 2013 - 20:15

Wyświetl postUżytkownik piotrek.m5 dnia 09 stycznia 2013 - 20:23 napisał

Kiedy wciskamy sprzęgło obwód zostaje otwarty, pin przestaje widzieć "masę" i wyłacza tempomat..
To jest minimalnie inaczej. Wciśnięcie hamulca wyłącza tempomat - ale ustawiona prędkość jest zapamiętana do momentu wyłączenia zapłonu i poprzez pociągnięcie dźwigni do siebie (o ile jest zachowana prędkość minimalna dla zadziałania tempomatu) zapamiętana prędkość zostanie przywrócona.
Natomiast wciśnięcie sprzęgła wyłącza tempomat TYLKO CHWILOWO (np. na czas zmiany biegu) i po puszczeniu pedału sprzęgła tempomat znowu zaczyna regulować. Czyli zmieniając bieg nie musimy dotykać pedału gazu ani wykonywać jakichkolwiek innych czynności. Wciskamy sprzęgło (obroty silnika nie rosną do max - bo na tą chwilę siłownik otrzymuje sygnał ze sprzęgła i się cofa), zmieniamy bieg, puszczamy sprzęgło i siłownik tempomatu znowu podejmuje pracę. Oczywiście zawsze dobrze jest poznać działanie układu, ale wydaje mi się, że trzeba to połączyć wg schematu i zobaczyć co się będzie działo. Najprawdopodobniej w tym wypadku na wejściu sterownika jest oporowy dzielnik napięcia rozróżniający trzy stany:
- masa
- plus 12v
- niepodłączenie do niczego. Wtedy wspomniany dzielnik oporowy ustali napięcie np. na 6v i mamy trzeci stan który zostanie rozpoznany przez sterownik i odpowiednio do tego zareaguje.

#38 Offline   Kimi01


  • Postów: 453
  • Na forum od: 15 cze 2011
  • Miejscowość: Piaseczno
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 stycznia 2013 - 20:53

Gerri, dzieki wielkie za sporo informacji. A czy mogłbys powiedziec jak to zrobic zeby grało ok? Tzn chciałbym podłaczyc to tak jak w oryginale. Ze schematu wyczytałem ze od 8 pinu sterownika idzie do tej kostki pod noga i nastepnie do czujnika przy sprzegle a on jednym kabelkiem do hamulca.

#39 Offline   stachu22


  • Postów: 460
  • Na forum od: 01 kwi 2010
  • Miejscowość: Bytom
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kangoo 1.5/Vectra C 2.2

Napisano 21 sierpnia 2013 - 21:04

Witam, planuję dołożyć do swojego samochodu Tempomat, mam 2,3 na Ke-jetroniku, skrzynia automat. Z tego co wyczytałem to potrzebuje:
1. Wiązka - czy była taka sama we wszystkich wersjach silników benzynowych na ke-jetroniku czy tylko na M102?
2. Manetka - pewnie wszędzie taka sama
3. Siłownik - to samo pytanie co do Wiązki?
4. Komputer - to pewnie typowo pod 2.3. ma ktoś może nr komputera który podejdzie pod ten silnik?

Z góry dziękuję za odpowiedź

#40 Offline   Goku


  • Postów: 990
  • Na forum od: 26 mar 2009
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:CLS
  • Trzeci Mercedes:SLS
  • Inne auto:A 45 AMG

Napisano 24 listopada 2013 - 01:55

Tak sobie szukam dawcy i sie zastanawiam. Czy pasowałby tempomat z w210? Mają niby ten sam silnik M111 136KM. Mówię tutaj o tym co najważniejsze i co najciężej dostać, czyli o osprzecie silnika. Takie rzeczy jak manetka czy obudowa kolumny z otworem na tempomat są uniwersalne.








Podobne tematy Zwiń