Popatrzyłem w schemat. Jest w nim notatka: "aby tempomat mógł byc uruchomiony, na pin nr 8 musi byc podawana masa. Zanika ona po wciśnięciu pedały hamulca".
Na schemacie kabel z pinu 8 jest wpiety pomiędzy styk normalnie otwarty pedału hamulca a żarówkę stopu. Kiedy wciskamy hamulec pojawia się tam +12V i tempomat się wyłacza. Wyłącznik na pedale sprzęgła jest wpięty pomiedzy pin 8 a wyłaczink na pedale hamulca i jest to styk normalnie zamkniety. Kiedy wciskamy sprzęgło obwód zostaje otwarty, pin przestaje widzieć "masę" i wyłacza tempomat..
Takie jest moje rozumowanie tego schematu
2
[W124] Dokładanie tempomatu
Rozpoczęty przez Goku, gru 29 2011 19:05
73 odpowiedzi w tym temacie
#31
Napisano 09 stycznia 2013 - 20:23
#32
Napisano 09 stycznia 2013 - 23:26
Piotrek jak mozesz to pokaz rysunki, schematy, notki, cokolwiek co pomoze mi podłaczyc to tak jak fabryka wypuszczała. Z tego co Ty napisałes to wynika, ze czujnik sprzegła łaczy sie z czujnikiem stopu i razem ida do sterownika. Dobrze zrozumiałem?
#34
Napisano 10 stycznia 2013 - 16:58
Piotrek znalazłem taki schemat! Wg mnie jest on bardziej czytelny. Zaczynając od sterownika. Z pinu 8-ego idzie kabelek koloru zółtego. Łączy się z czujnikiem sprzęgła i po wyjściu przechodzi w czarny i łączy się z czarnym od czujniku stopu. Po instalacji widać, że po wciśnięciu sprzęgła stop nie ma prawa się zapalić.
Mam takie małe pytanko. Czy znasz/cie numery częśći tj. czujnika sprzędła, oraz jego mocowanie oraz gdzie to powinno sie znajdować i jak powinno być przykręcone?
Pozdrawiam.
PS: Kolejny pkt dla Ciebie!
ED:
Co ma za zadanie POWER DISTRIBUTOR BLOCK? Na nim kolory kabli się zmieniają
Mam takie małe pytanko. Czy znasz/cie numery częśći tj. czujnika sprzędła, oraz jego mocowanie oraz gdzie to powinno sie znajdować i jak powinno być przykręcone?
Pozdrawiam.
PS: Kolejny pkt dla Ciebie!
ED:
Co ma za zadanie POWER DISTRIBUTOR BLOCK? Na nim kolory kabli się zmieniają
Użytkownik Kimi01 edytował ten post 10 stycznia 2013 - 17:01
#35
Napisano 10 stycznia 2013 - 17:14
to jest numer włącznika przy pedale sprzegła: A004 545 18 14
Sa tam też inne elementy ale to już musisz sobie sam w EPC odnaleźć i porównać co już jest w aucie a czego potrzebujesz- ja szukałem W201 230E Europa / 54-ELECTRICAL EQIPMENT AND INSTRUMENTS/ 750-TEMPOMAT
Sa tam też inne elementy ale to już musisz sobie sam w EPC odnaleźć i porównać co już jest w aucie a czego potrzebujesz- ja szukałem W201 230E Europa / 54-ELECTRICAL EQIPMENT AND INSTRUMENTS/ 750-TEMPOMAT
#37
Napisano 10 stycznia 2013 - 20:15
Użytkownik piotrek.m5 dnia 09 stycznia 2013 - 20:23 napisał
Kiedy wciskamy sprzęgło obwód zostaje otwarty, pin przestaje widzieć "masę" i wyłacza tempomat..
Natomiast wciśnięcie sprzęgła wyłącza tempomat TYLKO CHWILOWO (np. na czas zmiany biegu) i po puszczeniu pedału sprzęgła tempomat znowu zaczyna regulować. Czyli zmieniając bieg nie musimy dotykać pedału gazu ani wykonywać jakichkolwiek innych czynności. Wciskamy sprzęgło (obroty silnika nie rosną do max - bo na tą chwilę siłownik otrzymuje sygnał ze sprzęgła i się cofa), zmieniamy bieg, puszczamy sprzęgło i siłownik tempomatu znowu podejmuje pracę. Oczywiście zawsze dobrze jest poznać działanie układu, ale wydaje mi się, że trzeba to połączyć wg schematu i zobaczyć co się będzie działo. Najprawdopodobniej w tym wypadku na wejściu sterownika jest oporowy dzielnik napięcia rozróżniający trzy stany:
- masa
- plus 12v
- niepodłączenie do niczego. Wtedy wspomniany dzielnik oporowy ustali napięcie np. na 6v i mamy trzeci stan który zostanie rozpoznany przez sterownik i odpowiednio do tego zareaguje.
#38
Napisano 10 stycznia 2013 - 20:53
Gerri, dzieki wielkie za sporo informacji. A czy mogłbys powiedziec jak to zrobic zeby grało ok? Tzn chciałbym podłaczyc to tak jak w oryginale. Ze schematu wyczytałem ze od 8 pinu sterownika idzie do tej kostki pod noga i nastepnie do czujnika przy sprzegle a on jednym kabelkiem do hamulca.
#39
Napisano 21 sierpnia 2013 - 21:04
Witam, planuję dołożyć do swojego samochodu Tempomat, mam 2,3 na Ke-jetroniku, skrzynia automat. Z tego co wyczytałem to potrzebuje:
1. Wiązka - czy była taka sama we wszystkich wersjach silników benzynowych na ke-jetroniku czy tylko na M102?
2. Manetka - pewnie wszędzie taka sama
3. Siłownik - to samo pytanie co do Wiązki?
4. Komputer - to pewnie typowo pod 2.3. ma ktoś może nr komputera który podejdzie pod ten silnik?
Z góry dziękuję za odpowiedź
1. Wiązka - czy była taka sama we wszystkich wersjach silników benzynowych na ke-jetroniku czy tylko na M102?
2. Manetka - pewnie wszędzie taka sama
3. Siłownik - to samo pytanie co do Wiązki?
4. Komputer - to pewnie typowo pod 2.3. ma ktoś może nr komputera który podejdzie pod ten silnik?
Z góry dziękuję za odpowiedź
#40
Napisano 24 listopada 2013 - 01:55
Tak sobie szukam dawcy i sie zastanawiam. Czy pasowałby tempomat z w210? Mają niby ten sam silnik M111 136KM. Mówię tutaj o tym co najważniejsze i co najciężej dostać, czyli o osprzecie silnika. Takie rzeczy jak manetka czy obudowa kolumny z otworem na tempomat są uniwersalne.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] dokładanie instalacji temperatury zewnętrznej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
Dokładanie termometru Mercedes 124 kostka kwadratowa |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Matibenz124 |
|
||
[W124] dokładanie listwy bezpieczników EFGH |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Matibenz124 |
|
||
[w124] przewody tempomatu 2,5d |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | marcov12 |
|
|
|
[C124] problem z dołożeniem tempomatu. |
Modyfikacje,Tuning | pieczywo |
|
|