Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Pilot na podczerwień



44 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   arturo193


  • Postów: 12
  • Na forum od: 18 wrz 2015
  • Miejscowość: Drammen/Norwegia
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W210 E280 4Matic kombi avantgarde
  • Trzeci Mercedes:CLS 500
  • Inne auto:Volvo V70 T5,BMW E32 740iL

Napisano 28 września 2015 - 19:24

Po przeczytaniu całego wątku stwierdzam,że chyba wywaliłeś kasę w błoto...



#32 Offline   adasko28


  • Postów: 201
  • Na forum od: 16 wrz 2009
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:TOUAREG 3,2 V6

Napisano 22 kwietnia 2016 - 09:43

Witam. chyba padły mi baterie w pilocie bo nie ma reakcji na centralny zamek. Pytanie jakie baterie maja byc bo w moim sa cr2016, doczytalem tez ze stosuje sie cr2025 i cr2032 jakie powinne byc ? Druga sprawa czy swiatełko powinno sie swiecic w pilocie , wczesniej na to nie zwracalem uwagi

#33 Offline   PanRossa


  • Postów: 17
  • Na forum od: 27 gru 2014
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 07 listopada 2017 - 16:22

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 12 kwietnia 2012 - 18:09 napisał

Akurat się mylisz, bo usterka pilota polegająca na przyspieszonym rozładowaniu baterii zasilającej zdarza się dość często.

Mógłbyś powiedzieć od czego zacząć przy naprawie takiego pilota ? W moim po naciśnięciu przycisku dioda podczerwieni żarzy się non stop , dopóki nie wyjmę baterii . Dodatkowo pilot nie działa często i dopiero za którymś razem otworzy auto . Po przytrzymaniu , normalnie zapala się zwykła led czerwona (ta od baterii) odłączając przy tym żarzącą się irda . Po puszczeniu switcha irda znów zaczyna nieustannie świecić . Switch sprawdzony "metexem" i działa . Zależy mi na uratowaniu pilota bo to moja ostatnia sztuka :(

Użytkownik PanRossa edytował ten post 07 listopada 2017 - 16:29


#34 Offline   doman781


  • Postów: 4
  • Na forum od: 23 paź 2017
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603

Napisano 15 listopada 2017 - 09:11

Witam. Podepnę się pod temat bo nie widzę odp na podobne pytania które mnie dotyczą. Pilot na podczerwień nie otwiera bardzo często samochodu przeważnie z rana. Czasem w środku dnia też mu się zdarzy i jest to bardzo denerwujące. Po 20, 30minutach prób otworzy się zazwyczaj przy czujniku przy klapie. Potem wszystko chodzi ok otwiera zamyka. Co trzeba wymienić, gdzie trzeba szukać czegoś co powoli pada? Widzę, że inni koledzy mieli podobnie tylko nikt nic ciekawego nie napisał na ten temat. Jak otworzę drzwi kluczem od strony pasażera to zaczyna wyć alarm, więc domyślam się, że samochodem i tak bym nie dał rady ruszyć. Z góry dzięki za sugestie.

#35 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 listopada 2017 - 15:59

Pierwsze - baterie w pilocie sprawdź. Drugie - okablowanie w aucie. Może gdzieś się przetarł i albo masuje do blachy, albo się naderwał i raz łączy, raz nie

#36 Offline   Kieta84


  • Postów: 18
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 lutego 2018 - 11:00

Potrafię naprawić kluczyk na podczerwień jak również zaprogramować (dopisać) każdy kolejny do samochodu W124, W202, W210, W140, W208.
Usługa możliwa do wykonania zdalnie

#37 Offline   Kieta84


  • Postów: 18
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 września 2018 - 18:45

Wyświetl postUżytkownik maclaw dnia 28 marca 2012 - 09:16 napisał

Nie ma szans zaprogramować używanego kluczyka do Twojego auta - raz zaprogramowany klucz więcej nie da się zaprogramować.

Da się. Nie raz programowałem już używany kluczyk do w124. Do wykonania zabiegu potrzebuje Centralkę IFZ lub samą zawartość pamięci EEprom na podstawie której jestem w stanie odpowiednio przygotować pamięć do "nowego" kluczyka.

Użytkownik Kieta84 edytował ten post 29 września 2018 - 18:52


#38 Offline   Kieta84


  • Postów: 18
  • Na forum od: 01 mar 2008
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 września 2018 - 18:50

Wyświetl postUżytkownik maclaw dnia 28 marca 2012 - 09:16 napisał

Nie ma szans zaprogramować używanego kluczyka do Twojego auta - raz zaprogramowany klucz więcej nie da się zaprogramować.

Absolutnie sie nie zgadzam!

#39 Offline   MercedesTorunClub


  • Postów: 5
  • Na forum od: 07 maj 2019
  • Miejscowość: Kowalewo-pomorskie/Toruń
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:C 200

Napisano 07 czerwca 2019 - 12:22

Witam chciałbym się podpiąć i odświeżyć temat na przestrzeni paru lat może ktoś znalazł nowe informacje kontakty lub doświadczenia ponieważ mam podobny problem Mercedes 124 E250 i niestety jeden kluczyk scyzoryk na podczerwień niestety spadł na ziemię i nie działa bez co za tym idzie nie mogę odpalić Miecia imo blokuje. Czy ktoś słyszał gdzie można naprawić pilota i dorobić drugiego żeby się nie uziemić tak jak teraz oprócz oczywiście serwisu i kosmicznej ceny. Bardzo będę wdzięczny za pomoc pozdrawiam Tomek

#40 Offline   bartosz183


  • Postów: 179
  • Na forum od: 21 mar 2016
  • Miejscowość: Rumia
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 czerwca 2019 - 16:04

@Tomek oddaj kluczyk elektronikowi do naprawy. Wyjdzie taniej niż zabawa w ASO.

Użytkownik Kieta84 (http://mb201-124.eu/user/1183-kieta84/) deklarował kilka postów wyżej że bez problemu naprawia tego typu kluczyki.

Rozumiem, ze masz tego typu kluczyk:
https://www.youtube....h?v=lCqfivH9-Dg

Opcja 1:
Obejrzyj ten filmik powyżej - dowiesz się z niego że w tych kluczykach często uszkodzeniu ulegają połączenia przycisku (micro-switch) z płytką elektroniczną lub te blaszki od gniazda baterii. Koleś na filmie bierze lutownicę do łapy i poprawia takie połączenie które wydawało mu się luźne. Obstawiam, że skoro kluczyk Ci spadł to pewnie coś podobnego stało się u Ciebie z przyciskiem lub z diodą (pękło któreś połączenie). Możesz spróbować sam otworzyć kluczyk, zbadać czy wszystko wygląda okey (a już w ogóle jak masz miernik - można nim sprawdzić ciągłość połączeń i namierzyć przerwane połączenie). Jeżeli uda Ci się namierzyć przerwane połączenie, wystarczy wziąć lutownicę do ręki i kapnąć trochę cyną. Jeżeli nie jesteś z lutownicą i miernikami za pan brat - to tak jak mówiłem wcześniej: idź do elektronika (np. serwis gsm) i poproś aby oni sprawdzili ten kluczyk dla Ciebie pod kątem uszkodzeń. Myśle, że nie powinni skasować za naprawę więcej niż 100 PLN.

Opcja 2:
Widze na allegro można dostać takie kluczyki używane:
https://allegro.pl/o...4-ce-7885664113
https://allegro.pl/o...czyk-7954672813
https://allegro.pl/o...4-ce-7475309804

Tu nawet obudowa:
https://allegro.pl/o...-prz-7398495208

Więc gdyby nie dało rady naprawić Twojego, można by spróbować kupić taki używany i zaprogramować go Twoim kluczem (zakładając że układ scalony przechowujący klucz nie uległ uszkodzeniu).

Opcja 3:
Całkowity demontaż immobilizera i wszystkich jego podzespołów lub oszukanie centralki tak aby nigdy nie blokowała pojazdu. Na tym się nie znam, pewno robota dla samochodowego fachmana od tego typu rzeczy.

Moje pytania do Ciebie:
1. Czy Twoj pilocik w ogóle świeci ? (można to sprawdzić kierując obiektyw aparatu w stronę diody podczerwieni i naciskając przycisk na pilocie - dioda powinna świecić)
2. Czy wymieniałeś w nim baterie ? Jeżeli tak, to możliwe że uległ desynchronizacji z centralką i należy go ponownie z nią zsynchronizować (http://mb201-124.eu/...6731686__11.jpg).

Użytkownik bartosz183 edytował ten post 11 czerwca 2019 - 16:07









Podobne tematy Zwiń