Skocz do zawartości




- - - - -

[w140] sec600 drgania kierownicy


7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Lukaszsolo


  • Postów: 39
  • Na forum od: 08 mar 2012
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140 600SEC
  • Trzeci Mercedes:w115 220D

Napisano 08 kwietnia 2012 - 19:54

witam ostatnio jak wyjechałem się przejechać to na trasie jadąc ok 120 140km/h odczuwać pulsowanie kierownicy tzn kierownica drga a przy wyższych prędkościach (+200km/h) czuć to na całym samochodzie
czym może to być spowodowane?
opony kupiłem nówki sztuki continental sport contact obydwa kola na przodzie sprawdzone nie mają bicia nawet przekładałem z tyłu na przód i to samo
samochód nigdy nie był uderzony z oryginalnym przebiegiem 150tyś

Pozdrawiam



#2 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 08 kwietnia 2012 - 20:36

opony nowe ,a z którego roku ? lub trzeba przejechac z 200km żeby się dotarły ,ułożyły ,też miałem ten problem,rozmawiąłem z wulkanizatorem (znajomy)twierdzi ,że jakoś opon się stasznie pogorszyła, są takie przypadki ,że nowych opon nie można wyważyć zakłada 100gr ciężarka na koło :E i być może felgi, krzywią się na naszych drogach (nic dziwnego) :hmm: na penwo problem jest w kołach ,wystarczy podjechać do wulkanizatora i po załozeniu koła na wyważarkę ci powie czy opona ,czy felga.

#3 Offline   pueblo


  • Postów: 810
  • Na forum od: 11 maj 2011
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:W140 400SE M119 1992

Napisano 08 kwietnia 2012 - 20:40

a jak przyhamujesz delikatnie to drgania sie powiekszaja? może tarcze są bardzo delikatnie skrzywione i wtedy tylko przy wyższych prędkościach będzie to wyczuwalne ;)

#4 Offline   Uhlenhaut


  • Postów: 195
  • Na forum od: 18 paź 2011
  • Miejscowość: Stuttgart
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 kwietnia 2012 - 01:13

Ja bym najpierw sprawdzil zaciski hamulcowe. U mnie podobny problem pojawil sie, gdy jeden z tloczkow z racji duzej masy i mocy auta z czasem zaczal odmawiac posluszenstwa, tzn. nie odbijal do samego konca. Czy samochod sciaga Ci na ktoras strone, nawet delikatnie? Wyrownaj cisnienie we wszystkich oponach i sprawdz.To jest bardzo czesta bolaczka tego typu samochodow, jezdzilem troche ostatnio 300c hemi, gdzie o ile sie nie myle, hamulce sa od Mercedesa:P i bylo tak samo. Jezeli zaciski sa w dobrym stanie to lekko krzywe badz nawet zuzyte tarcze nie powinny bic podczas normalnej jazdy, co najwyzej podczas ostrzejszego hamowania. Co do wywazenia to jezdzilem swojego czasu na felgach 18" lorinsera z oponami p zero z dosyc wysokim profilem, 200-500km i kola z idealnie prostych nadawaly sie do wywazenia.
Nie obwinialbym opon, wiekszosc mechanikow, jak slyszy cos takiego, od razu zrzuca sprawe na kola, jezeli okaze sie, ze hamulce masz super to raczej bym szukal przyczyn problemu w zawieszeniu, wahaczach, tulejach itp. Napisz cos wiecej, jak to bicie jest odczuwalne itp, czy nie ma gorszego trzymania sie na zakretach. Jezeli bicia sa identyczne nawet, jak przekladasz kola to ja bym nie obwinial opon.

#5 Offline   Lukaszsolo


  • Postów: 39
  • Na forum od: 08 mar 2012
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:w140 600SEC
  • Trzeci Mercedes:w115 220D

Napisano 09 kwietnia 2012 - 08:30

przy hamowaniu nic sie nie dzieje ani nie ma problemow z hamulcami ale nie sprawdzalem tarcz , jadac tak do 80km/h auto jedzie poprostu luks lecz gdy zaczyna sie przyspieszać tak do 100km/h nastepuje pulsowanie kierownicy takie minimalne drgania lewo-prawo a jadac z coraz większa predkoscia pulsowania kierownicy sie powieksza i tez zaczyna sie odczowac drgania na calym samochodzie

samochod przejechal w polsce jakies 2tys/km i staralem sie omijac wszelkie nierownosci na drodze :P i nie wpadlem nim w jakas straszliwa dziure by skrzywic felge tym bardziej bo mam 16" :P

#6 Offline   pheonix


  • Postów: 813
  • Na forum od: 11 kwi 2008
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S320 1996 LPG

Napisano 09 kwietnia 2012 - 11:12

Jeżeli nie koła to układ kierowniczy bądź amortyzatory.

#7 Offline   Uhlenhaut


  • Postów: 195
  • Na forum od: 18 paź 2011
  • Miejscowość: Stuttgart
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 kwietnia 2012 - 12:23

Jak bedziesz mial auto na podnosniku przy okazji to sprobuj rekami obracac kazde kolo, jezeli zauwazysz, ze jedno obraca sie z wiekszym trudem niz inne to zaciski, a jak nie to faktycznie hamulce mozna sobie odpuscic.

#8 Offline   ed.die


  • Postów: 37
  • Na forum od: 25 maj 2008
  • Miejscowość: Brodnica
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CL 420

Napisano 09 kwietnia 2012 - 23:05

u ojca w ML-u byla podobna sytuacja, po założeniu nowych opon wyrażnie drgała kierownica, już przy 140 km/h po przejechaniu trasy Toruń-Londyn wszystko sie "dotarło" i teraz jest ok








Podobne tematy Zwiń