3
[w201/w124] Problem z licznikiem kilometrów.
Rozpoczęty przez Achilles1990, maj 06 2012 15:02
41 odpowiedzi w tym temacie
#31
Napisano 12 listopada 2016 - 21:14
Witam. Miałem problem licznikiem, spadała ośka, raz liczył raz nie. Walczyłem pół roku aż zaniosłem do zegarmistrza i za 20 złotych zapomniałem o problemie.
#32
Napisano 12 listopada 2016 - 21:16
Sam widelec wystarczy bardzo bardzo dużo liczników rozbierałem i naprawiałem....daje tylko chusteczke papierową aby nie uszkodzić tarczy....na parędziesiąt regenerowanych liczników w jednym tylko wyciągła się wraz z ośką..... tak skubana się trzymała
#33
Napisano 12 kwietnia 2017 - 06:24
Mam pytanie ,co nalicza kilometry na liczniku ,koło -abs czujnik ,czy linka prędkościomierza.?
#34
Napisano 12 kwietnia 2017 - 07:25
Linka predkosciomierza jak masz licznik analogowy, a jak cyferblat to czujnik ABS.
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka
#36
Napisano 12 kwietnia 2017 - 09:10
A linka ma napęd ze skrzyni biegów.
#37
Napisano 12 kwietnia 2017 - 11:02
Dokładnie chodzi mi o elektroniczny zegar km ,nawet nie o MB tylko żony auto,ale zasada pewnie w każdym aucie jest taka sama.,czyli tak jak myślałem czujnik ABS.
Użytkownik melfio1 edytował ten post 12 kwietnia 2017 - 11:04
#38
Napisano 09 kwietnia 2018 - 11:55
Cześć,
U mnie problem jest taki, że przestaje kręcić, jak się kokpit nagrzeje. Przez chwilę działa, ale po chwili staje.
Zimą nie było problemu, ale teraz jak słonko znowu przygrzeje, temat niestety powrócił.
Procedura tak sama? Czy może coś innego jest za to odpowiedzialne?
U mnie problem jest taki, że przestaje kręcić, jak się kokpit nagrzeje. Przez chwilę działa, ale po chwili staje.
Zimą nie było problemu, ale teraz jak słonko znowu przygrzeje, temat niestety powrócił.
Procedura tak sama? Czy może coś innego jest za to odpowiedzialne?
#39
Napisano 29 maja 2018 - 17:00
Witam.
Panowie podbijam temat. Nagle w drodze przestał mi licznik nabijać kilometry. Zarówno na głównym jak i na dziennym.
Wyjąłem i rozebrałem licznik do momentu jak trzeba było zdjąć sprężynkę wskazówki. Nie byłem pewny jak ją zdjąć więc nie chcąc zepsuć nie rozbierałem dalej. Pooglądałem to co było widać i wszystko było ok. Pokręciłem z tyłu śrubokrętem i licznik zaczął działać. Ciesząc się, że może tylko się coś przycięło kapnąłem oleju silikonowego i poskładałem w całość. Licznik podziałał w aucie przez kilkanaście kilometrów i znowu przestał. Wyjąłem ponownie, tym razem czytając wcześniej jak zdjąć sprężynkę. Rozebrałem na części pierwsze, wy-oglądałem wszystko i wszystkie zębatki i trybiki wydają się być całe. Przesmarowałem na nowo smarem wszystkie zębatki i pokręciłem śrubokrętem i znowu licznik zaczął nabijać kilometry. Złożyłem i dziś dojechałem do pracy 13 km i licznik nabił kilometry bez problemu ale wracając z pracy już ich niestety znowu nie nabijał.
Pomocy co może być nie tak? W czwartek jest wolne więc chce kolejny raz wyjąć i rozebrać licznik ale na co mam patrzeć i gdzie szukać usterki?
Panowie podbijam temat. Nagle w drodze przestał mi licznik nabijać kilometry. Zarówno na głównym jak i na dziennym.
Wyjąłem i rozebrałem licznik do momentu jak trzeba było zdjąć sprężynkę wskazówki. Nie byłem pewny jak ją zdjąć więc nie chcąc zepsuć nie rozbierałem dalej. Pooglądałem to co było widać i wszystko było ok. Pokręciłem z tyłu śrubokrętem i licznik zaczął działać. Ciesząc się, że może tylko się coś przycięło kapnąłem oleju silikonowego i poskładałem w całość. Licznik podziałał w aucie przez kilkanaście kilometrów i znowu przestał. Wyjąłem ponownie, tym razem czytając wcześniej jak zdjąć sprężynkę. Rozebrałem na części pierwsze, wy-oglądałem wszystko i wszystkie zębatki i trybiki wydają się być całe. Przesmarowałem na nowo smarem wszystkie zębatki i pokręciłem śrubokrętem i znowu licznik zaczął nabijać kilometry. Złożyłem i dziś dojechałem do pracy 13 km i licznik nabił kilometry bez problemu ale wracając z pracy już ich niestety znowu nie nabijał.
Pomocy co może być nie tak? W czwartek jest wolne więc chce kolejny raz wyjąć i rozebrać licznik ale na co mam patrzeć i gdzie szukać usterki?
Użytkownik Sly108 edytował ten post 29 maja 2018 - 17:01
#40
Napisano 11 czerwca 2018 - 17:31
Użytkownik mario85 dnia 11 października 2015 - 16:07 napisał
Miałeś rację, na długo to nie wystarczyło
Po jakimś czasie miałem problem podobny jak soliszewski, czyli licznik czasami działał a czasami nie. Po wyjęciu okazało się, że ośka jest na swoim miejscu i mimo że ośka się kręciła to licznik nie naliczał kilometrów. Powodem było to, że ośka była wyślizgana w miejscu w którym napędza trybik (nie chodzi o ten trybik od ślimaka, ale ten po przeciwnej stronie przez którego środek przechodzi - ostanie "kółko"). Gdy wszystko jest dobrze to ośka powinna ciasno wchodzić w ten trybik i wtedy będzie go dobrze napędzać i nie będzie się wysuwać.
Naprawa jest prosta:
- wysuń ośkę jednocześnie od drugiej strony wsuwając jakiś drucik, żeby potem nie mieć problemu z wsunięciem jej na swoje miejsce,
- trzeba zrobić tak, żeby powierzchnia ośki w miejscu napędzanego trybika była bardziej chropowata (ja użyłem do tego obcęgów, ale trzeba uważać żeby nie przesadzić bo będzie problem z wsunięciem ośki, wystarczy na prawdę delikatna chropowatość). Trzeba to zrobić na końcu ośki, mniej więcej od 5-tego do 10-tego milimetra, czyli ostatnie 5 milimetrów ma zostać gładkie,
- teraz wystarczy wsunąć ośkę na swoje miejsce.
Po takiej naprawie od dłuższego czasu licznik działa idealnie.
Po jakimś czasie miałem problem podobny jak soliszewski, czyli licznik czasami działał a czasami nie. Po wyjęciu okazało się, że ośka jest na swoim miejscu i mimo że ośka się kręciła to licznik nie naliczał kilometrów. Powodem było to, że ośka była wyślizgana w miejscu w którym napędza trybik (nie chodzi o ten trybik od ślimaka, ale ten po przeciwnej stronie przez którego środek przechodzi - ostanie "kółko"). Gdy wszystko jest dobrze to ośka powinna ciasno wchodzić w ten trybik i wtedy będzie go dobrze napędzać i nie będzie się wysuwać.
Naprawa jest prosta:
- wysuń ośkę jednocześnie od drugiej strony wsuwając jakiś drucik, żeby potem nie mieć problemu z wsunięciem jej na swoje miejsce,
- trzeba zrobić tak, żeby powierzchnia ośki w miejscu napędzanego trybika była bardziej chropowata (ja użyłem do tego obcęgów, ale trzeba uważać żeby nie przesadzić bo będzie problem z wsunięciem ośki, wystarczy na prawdę delikatna chropowatość). Trzeba to zrobić na końcu ośki, mniej więcej od 5-tego do 10-tego milimetra, czyli ostatnie 5 milimetrów ma zostać gładkie,
- teraz wystarczy wsunąć ośkę na swoje miejsce.
Po takiej naprawie od dłuższego czasu licznik działa idealnie.
A mógłbyś powiedzieć, w którym dokładnie miejscu ośka była wyślizgana?
Byc może u mnie problem jest ten sam, zresztą poniżej link:
m.youtube.com/watch?v=CMWCHEKTxgk
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Licznik kilometrów w124 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lukaszmo |
|
||
[W201] Naprawa nie nabijającego kilometrów licznika w Mercedes W201. |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | Sly108 |
|
|
|
[W201] LPG - obroty szaleją po przejechaniu 30 kilometrów ! |
LPG i Paliwa Alternatywne | 124maniak |
|
||
[w124] Nie działa prędkościomierz, licznik kilometrów zaczął działać. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Andrzej113 |
|
||
Problem z licznikiem . Po wymianie linki prędkościomierza |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Odyniec |
|